Ce nu știai despre ciuperci. Conțin foarte puține proteine

În perioada de Post ciupercile ajung la mare căutare. Mulți cred că ciupercile înlocuiesc carnea, conţin proteine şi că ele oferă mai toate cele necesare unui om care posteşte. Dar haideţi să aflăm, care este conţinutul nutritiv al ciupercilor.

separator
1450709_10151744229316567_706771996_n
Tamara Șchiopu,
nutriționist

Un kilogram de ciuperci Champignon conține 30 grame de proteină, atat de mult dorită în Post. Norma zilnică de proteină este în jur de 50 – 60 grame la maturi. Deci, ca să satisfacă cerinţele zilnice, un om ar trebui să consume 2 kg ciuperci pe zi!

În plus, un kilogram de ciuperci mai conţine 30 grame de glucide – sursa principală de energie și buna dispoziție (norma zilnică 300 grame), 3 grame de grăsimi vegetale, care îți dau senzația de saţietate, în rest – 924 grame de apă. Adică aproape un litru de apă care te costă 50 – 60 lei și îți oferă doar 220 calorii (11 % din norma zilnică de 2,000 calorii).

Zacusca de ciuperci 5

Ca să facem o comparație, 1 kg de miez de nuci conţine 150 grame proteine, 140 grame de glucide, 650 grame  de grăsimi (atenţie la cantitate! cine doreşte să slăbească) și toate aceste bunătăţuri îți vor oferi energie în valoare de 6,540 calorii, adică cam de 3 ori mai mult decât ți-ar trebuie pe zi.

După mine, cea mai reuşită opţiune este de a pregăti ciuperci cu miez de nuci – fapt care vă va oferi de toate: şi proteine, şi grăsimi, şi vitamine, şi un gust delicios.

O fetiţă de cinci ani din Chişinău a murit, în timp ce medicii se încurcau în diagnostice
Articolul anterior
Cea mai simplă reţetă de paste: trebuie doar să pui toate ingredientele într-o oală
Articolul următor
Alte articole interesante