Italia a fost desemnată țara cu cei mai sănătoși oameni din lume în 2017

Italia este țara cu cei mai sănătoși oameni de pe Terra, iar un copil născut în Italia are cele mai mari șanse să atingă pragul de vârstă de 80 de ani, potrivit unei cercetări realizate de Bloomberg Global Health Index, care a dat publicităţii topul ţărilor desemnate ca fiind cele mai sănătoase din lume.

separator
Fun food for kids

Au fost analizate, per total, 163 de state.

Potrivit datelor, chiar dacă creșterea creşterea economică a stagnat de câteva decenii, aproape 40% dintre tinerii italieni fiind şomeri, iar ţara având una dintre cele mai mari datorii din lume, raportată la economia sa, italienii sunt în cea mai bună formă.

Americanii, canadienii şi britanicii, de exemplu, suferă de tensiune arterială mărită sau colesterol crescut.

Italian_FoodItalienii reușesc să se mențină în formă mulțumită stilului alimentar.

Dieta mediteraneană a italienilor este catalogată ca fiind cea mai sănătoasă din lume. Aceasta este bazată pe ulei de măsline, peşte, fructe şi legume proaspete, chiar şi atunci când e vorba de preparate tradiţionale, precum pizza sau paste.

Adam Drewnowski, director al Center for Public Health Nutrition de la Universitatea din Washington, a subliniat importanţa consumului de produse proaspete, fructe, carne slabă şi peşte. Iar Italia excelează la acest capitol.

În plus, porţiile de mâncare nu sunt atât de mari, iar între mese se consumă gustări sub formă de fructe și legume proaspete.

De asemenea, potrivit experților, italienii obişnuiesc să ia cina în familie, ceea ce asigură un sentiment de echilibru, confort și eliberarea stresului.

Iată topul țărilor realizat de Bloomberg:

Chiar dacă Moldova nu se regăsește în această listă, moldovenii sunt restanțieri la capitolul alimentației sănătoase. Moldovenii sunt îndatorați de a-și schimba stilul alimentar, de a adopta noi reguli de alimentație sănătoasă, care să contribuie la îmbunătățirea indicatorilor de sănătate și creșterea duratei de viață.1000x-1

Dieta cu care poți slăbi până la 25 de kilograme. Nu exclude niciun aliment și are o singură regulă

Dieta Rina, numită și dieta de 90 de zile, este un plan de alimentaţie care vă ajută să slăbiţi între 18 şi 25 kg în trei luni, ceea ce înseamnă o scădere de 1,5-1,8 kilograme pe săptămână.

Chiar dacă este greu de crezut, aveţi voie să mâncaţi orice, atât timp cât respectați o regulă importantă: NU combinați grupele de alimente, în aceeși zi.

Regulile dietei

–          Alimentele sunt împărţite în patru grupe de bază, în funcţie de substanţele nutritive pe care le furnizează organismului. Astfel, aveţi patru tipuri de zile de dietă din punct de vedere al combinării alimentelor, care se repetă pe parcursul celor trei luni

–          Zilele sunt denumite astfel (proteine, amidonuri, carbohidraţi şi fructe) nu pentru că o zi întreagă trebuie să mâncaţi doar acele alimente, ci datorită principalului ingredient din cadrul meselor

–          Un alt aspect important al acestui regim este şi faptul că în trei din cele 90 de zile, şi anume în zilele 29, 58 şi 87, după ziua de fructe, trebuie să se consume doar apă. În caz că vi se face foame şi credeţi că nu o să vă abţineţi de la ronţăit, puteţi să vă preparaţi o supă uşoară de legume sau să beţi suc de fructe sau de legume proaspete.

– nu vă înfometaţi, ci mâncaţi patru până la cinci mese pe zi;

– nu este indicat să omiteţi nimic din meniu, deoarece fiecare aliment îşi are rolul său, şi dacă nu le consumaţi pot apărea carenţe;

– în zilele de proteine, între masa de prânz şi cină trebuie să treacă patru ore, în zilele de carbohidraţi trei ore, iar în cele de vitamine două ore;

– după cele 90 de zile de dietă puteţi mânca normal, dar pentru încă 90 de zile la micul dejun trebuie să consumaţi doar fructe. Dacă în acest interval de după dietă mai slăbiţi încă 3 kilograme, înseamnă că schimbarea a avut loc în organism.

–          În această dietă este foarte important să respectaţi un anumit program de masă, astfel încât organismul să poată funcţiona şi să se refacă la capacitatea sa maximă. Acest program constă în trei perioade zilnice.

–          Perioada de purificare este între ora 4:00 până la ora 12:00. În acest interval trebuie să mâncaţi fructe şi legume proaspete din două în două ore.

–          Perioada de ingestie ţine de la ora 12:00, când are loc prânzul, până la ora 20:00. Înainte de această ultimă oră trebuie să luaţi cina. Nu contează atât de mult cantitatea de alimente ingerată, cât aspectele legate de combinarea acestora şi de intervalul dintre mese.

–          Ultima perioadă este cea de digestie, între orele 20:00 şi 4:00, în care nu trebuie să consumaţi nimic.

Dieta Rina

 Exemple de meniu

În fiecare zi a dietei veţi consuma mere, pere, piersici, pepene, banane, fructe uscate sau legume proaspete la micul dejun. Dacă vă săturaţi de fructe în stare solidă, le puteţi înlocui cu un pahar cu suc proaspăt preparat din fructele sau din legumele preferate, neîndulcit.

Ziua 1: Proteine

Prânz: Carne fiartă sau friptă: trei felii (200 g). O puteţi înlocui cu trei ouă fierte sau cu diferite feluri de brânzeturi. Alături de carne sau de lactate aveţi voie o felie de pâine şi o salată oricât de mare doriţi, condimentată cu sare, piper sau verdeţuri, dar fără ulei. La două ore după prânz trebuie să consumaţi 200 ml de supă fără tăiţei sau orice fel de paste făinoase.

Cină: Trebuie să consumaţi jumătate din ceea ce aţi mâncat la prânz, dar fără supă şi pâine.

Lactatele se pot consuma doar în această zi.

Ziua 2: Amidon

Prânz: După micul dejun cu fructe, consumaţi la prânz orice fel de legume (fasole, mazăre, linte, morcovi, cartofi şi altele) fierte la abur sau înăbuşite, condimentate cu sos de roşii, cu ketchup sau cu verdeţuri. Alăturaţi legumelor şi o felie de pâine şi o salată mare.

Cină: Consumaţi aceleaşi legume ca şi la prânz, dar în cantităţi mai mici.

Ziua 3: Carbohidraţi

Prânz: Paste fierte cu condimente şi sos simplu de roşii sau aluat de pizza cu ketchup, bulion sau roşii, fără caşcaval sau carne.

Cină: O felie mică de tort/prăjitură, câteva felii de cozonac ori trei cupe cu îngheţată. Puteți consuma, în plus, o felie de ciocolată de menaj.

Ziua 4: Fructe

Prânz: Aceasta este ziua în care trebuie să consumaţi orice fel de fructe şi în orice cantitate, la micul dejun, prânz şi cină.

După cele patru zile de regim repetaţi totul respectând ordinea indicată. Alternaţi zilele după cum este precizat mai sus, nu săriţi peste nicio masă, nu le schimbaţi ordinea şi nu uitaţi de ziua cu apă.

sursa: doctorulzilei.ro

Mirosul corpului depinde de ceea ce mâncăm

Intotdeauna oamenii au dorit sa aiba un miros placut al corpului. Pentru aceasta totusi nu este suficient ca ei doar sa se spele frecvent si sa foloseasca diferite produse cosmetice. Desigur ca igiena este deosebit de importanta, la fel si parfumurile insa trebuie spus ca mirosul corpului nostru depine foarte mult de ceea ce mancam fiecare dintre noi. Tinand cont de acest aspect am putea spune ca prin alegerea cu atentie a alimentatiei am putea oferi organismului un miros mai placut.

Cel mai mult ne afecteaza produsele din carne. Dupa cum se spune – suntem ceea ce mancam. Consumul de carne nu ne poate oferi un miros bun. La fel si grasimile saturate (pielea de pasare, smantana, sunca, laptele, margarina, sunca) dar si carbohidratii (pastele, cartofii, bauturile dulci racoritoare, dulciurile) influenteaza mirosul corpului, scrie adevărul.ro.

In urma unor studii specialistii au ajuns la concluzia ca alimentatia ideala pentru a oferi corpului un miros placut este cea bogata in fibre. Ar trebui sa se consume cereale integrale, legume, fructe, produse pa baza de soia, ierburi aromatice, nuci si altele.

Mirosul corpului depinde si de varsta fiecarei persoane in parte. De exemplu femeile tinere sunt avantajate din acest punct de vedere. Cercetatorii japonezi au constatat ca la persoanele in varsta substantele chimice care apar ca urmare a colapsului de acizi grasi incep sa se dezvolte in corp si accentueaza mirosul neplacut al corpului.

De asemenea, alimentele au un impact foarte mare si asupra mirosului care vine din gura noastra. Mirosul din gura tine atat timp cat si alimentele ingerate se elimina din organism. Daca se consuma de exemplu mancaruri picante, usturoi sau ceapa – aceste produse se elibereaza in sange si prin transpiratie schimba mirosul corpului foarte mult. Astfel de produse care contin compusi de sulf fac respiratia urat mirositoate. Alte produse care afecteaza mirosul corpului si care par la prima vedere inofensive sunt iaurtul, branza si laptele, prin continutul de proteine.

Respiratia este afectata si de consumul de cafea, pentru ca in mediul ei acid bacteriile se inmultesc rapid si astfel respiratia devine neplacuta. La fel si guma de mestecat cu zahar, dulciurile si bomboanele au cam acelasi efect, pentru ca bacteriile se hranesc cu zahar. Alcoolul este un alt factor care provoaca mirosul neplacut al corpului.

Pentru a avea o respiratie proaspata trebuie sa se bea opt pahare de apa pe zi, sau ceai, sa se manance alimente care contin multa apa: struguri, castraveti, capsuni, morcovi, mere, sucuri naturale de fructe, pepene verde, si altele.

Dupa orice activitate fizica in urma careia s-a depus un efor fizic si s-a transpirat este indicat sa se faca baie sau dus si sa se foloseasca gel de dus sau sapun antibacterian. Apoi se foloseste un deodorant antiperspirant. In anumite parti ale corpului – gat, axile – in care se transpira abundent se poate utiliza si pudra de talc pentru a mentine pielea uscata.

Un alt aspect important de care trebuie tinut cont este imbracamintea. Mirosul corpului se raspandeste mai bine in jur daca se poarta imbracaminte sintetica, de aceea trebuie aleasa cea din fibre naturale, bumbac sau in.

Cand este foarte cald pentru a se evita transpiratia abundenta trebuie sa se stea mai mult la racoare, in spatii la umbra, cu ventilator sau aer conditinat, se se poarte imbracaminte larga din materiale din fibre naturale, sa se faca dus in fiecare zi, sa se schimbe hainele si lenjeria foarte des. Cand problema este grava si nu se poate face fata prin aceste metode, trebuie sa se apeleze la un medic dermatolog.

Cel mai ieftin pește! Seamănă la gust cu somonul și e mai sănătos

Nutriționiștii au declarat că există un anumit tip de pește foarte ieftin, dar extrem de sănătos. Acesta seamănă la gust cu somonul și se gătește foarte ușor.

Există un pește ieftin care seamănă cu somonul și care are o mulțime de beneficii pentru sănătate. Macrou, hering, hamsii, ton, chefal, sardine, conțin acizii grași omega-3 benefici. Nutriționiștii vă recomandă să cumpărați pește proaspăt și să îl gătiți corespunzător. Coacerea este cea mai bună metodă de gătit. Conservele de pește conțin și multe substanțe utile, a spus cardiologului rus dr. Olga Golubeva.

„Se consideră că pentru un adult este suficient să mănânce astfel de alimente de două ori pe săptămână pentru a compensa deficiența nutrițională”, spune dr. Olga Golubeva, „Remarc că nu trebuie să neglijați adăugarea de ulei sau ulei vegetal la preparatele din pește.

Acest tip de pește este ieftin și sănătos

Omega-3 se absoarbe mai bine din pește dacă adaugi ulei. Pancreasul va elibera enzime care vor ajuta organismul să nu rateze substanțele valoroase. Codul, deși nu este uleios, conține și omega-3, așa că puteți adăuga ulei sau ulei vegetal. Acesta este la fel de sănătos ca somonul. El este o sursă excelentă de fosfor, niacină și vitamina B-12. O porție gătită de 3 uncii conține între 15 și 20 de grame de proteine.

„Grăsimea naturală echilibrată, de înaltă calitate, în cantități rezonabile, va asigura sațietatea. Vei mânca mai puțini carbohidrați simpli și, în același timp, vei evita rezistența la insulină, colesterolul crescut și problemele vasculare”, spune expertul.

Peștele pe care trebuie să-l mâncăm cu moderație

Medicul a mai spus că femeile gravide trebuie să evite peștele bogat în metilmercur. Este indicat ca acestea să mănâncă acest tip de pește doar de două ori pe săptămână. El le-a recomandat somon, hering, sardine și păstrăv. Conțin mai puțin metilmercur, potrivit Doctorulzilei.

Asociația Americană a Inimii (AHA) recomandă consumul de pește de cel puțin 2 ori pe săptămână, în special pește gras, precum somonul, păstrăvul de lac, sardinele și tonul albacore, care este bogat în omega-3.

Codul este denumirea comună pentru genul de pește demersal Gadus. Codul este, de asemenea, folosit ca denumirie pentru o serie de alte specii de pești.

Codul – cum arată și unde se găsește  Cele mai comune două specii de cod sunt codul Atlantic, care trăiește în apele mai reci și regiunile adânci ale mării din Atlanticul de Nord și codul Pacific, care se găsește atât în ​​regiunile estice, cât și în cele vestice din nordul Pacific. Codul este popular ca aliment și are o aromă blândă și o carne albă densă, cu textură ca de fulgi.  Ficatul de cod este procesat pentru a produce ulei de ficat de cod, o sursă importantă de vitamina A, vitamina D, vitamina E și acizi grași omega-3 (EPA și DHA). 

În Regatul Unit, codul Atlantic este unul dintre cele mai comune preparate, fiind servit pane alături de cartofi prăjiți. Cum arată codul Codul din genul Gadus are trei dorsale rotunjite și două aripioare anale. Aripioarele pelvine sunt mici, cu prima rază extinsă și sunt așezate sub capacul branhial (adică regiunea gâtului), în fața aripioarelor pectorale.  Maxilarul superior se extinde peste maxilarul inferior, care are o bărbie bine dezvoltată. Ochii sunt de dimensiuni medii, aproximativ la fel ca lungimea bărbii.  Codul are o linie laterală albă distinctă care trece de la fanta branhială deasupra aripioarei pectorale, până la baza aripioarelor caudale sau cozii. 

Cum se gătește codul 

Codul este un pește fraged, oceanic, care cel mai adesea vine congelat. Dacă totuși reușești să îl cumperi proaspăt, ar trebui să îl tratezi cu mare grijă termic.  El nu poate fi prăjit pentru că se va sfărâma în multe bucățele. În schimb, fileurile pot fi puse la cuptor sau pot fi gătite la aburi. 

Desigur, există și opțiunea de a le face pane și a le prăji într-o baie de ulei, însă această variantă e mai potrivită pentru codul congelat. De regulă, dacă iei cod congelator va trebui să îl dezgheți, apoi să îl tai în bucățele. Îl stropești cu puțină zeamă de lămâie pentru a scăpa de mirosul specific a apei sărate.  Poți să îl gătești la aburi sau la cuptor în foaie de copt sigilată. De asemenea, îl poți poșa în lapte sau un amestec de lapte și smântâna pentru a se infuza cu cremozitatea lichidului și aromele din el.

Ținute pentru nuntă pe care nu te-ai fi gândit niciodată să le îmbraci
Articolul anterior
Svetlana Sainsus: “Mă doare să văd cum unii oameni își vând casa și masa ca să-și salveze copiii”
Articolul următor