Mănâncă mai mult, cântărește mai puțin! O nouă dietă- Ornish!

Dieta Ornish este promovată de un medic cardiolog. Evident că la capitolul ce anume mănânci mai mult, medicul Dean Ornish situează pe primul loc alimentele hipocalorice,  bogate în fibre și carbohidrați complecși, adică vegetalele. De altfel, dieta este predominant vegetariană ,considerată de cardiolog cea mai puțin dăunătoare pentru sistemul cardiovascular.

separator
benessere-dieta

Teoriile dr. Ornish constau în obținerea de rezultate semnificative nu prin micșorarea numărului de calorii, ci prin atenție și selecția alimentelor pe care le împarte în alimente care ar trebui să fie consumate tot timpul, altele care ar putea fi consumate uneori și unele care ar trebui evitate.

652x450_084948-dieta-ornishIată alimentele care pot fi mâncate în cantități nelimitate, când apare senzația de foame:

  • fasole și leguminoase
  • fructe (de la mere la pepene galben și de la zmeură la ananas)
  • cereale integrale
  • legume

Printre produsele alimentare care ar trebui consumate cu moderație se numără:

  • lactatele degresate – lapte, iaurt, lapte bătut, brânzeturi foarte slabe
  • albușurile de ou
  • produse hipocalorice special concepute pentru dietă, din supermarket, cu conținut scăzut de grăsimi și fără zahăr sau fructoză( cu alți edulcoranți sau deloc)

Vor fi evitate:

  • carnea de toate tipurile (indiferent că este vorba de carne albă, de pește sau de pui). În cazul în care o persoană nu poate renunța la carne ar trebui, totuși să consume cât mai puțină posibil și preferabil pește.
  • uleiuri și produse pe bază de grăsimi (margarină, sosuri pentru salate)
  • avocado
  • măsline
  • nuci și semințe
  • produse lactate (altele decât cele fără grăsimi)
  • zahărul și produsele care conțin mult zahăr (miere, melasă, sirop de porumb, fructoză)
  • alcool
  • orice preparat comercial care conține mai mult de două grame de grăsime per porție.

Dr. Ornish recomandă consumul de porții mici pentru ca senzația de sațietate să se instaleze cât mai rapid, fără a crește numărul de calorii.

Dr Ornish susține că un conținut ridicat de fibre din alimentație încetinește absorbția alimentelor în sistemul digestiv, astfel încât oricine se va simți sătul consumând porții mai mici, decât mâncând porții mai mici de alimente cu un număr scăzut de calorii.

Medicul mai recomandă să se efectueze cel puțin 30 de minute de exerciții fizice moderate pe zi sau o oră de trei ori pe săptămână, dar și eliminarea stresului.

Să nu uitam că această dietă, dr Dean Ornish a recomandat ani de zile pacienților săi, din secția de cardiologie și are rolul de a contribui la tratarea bolilor cardiovasculare.

Dr. Ornish este cunoscut în Statele Unite pentru contribuțiile sale și succesul în inversarea blocajelor arteriale, care se considerau imposibil de tratat fără medicație sau intervenții chirurgicale.

Sursa

Adevăratul motiv pentru care femeile înşală. Studiu
Articolul anterior
Micuţul tău plânge că îl dor picioarele? Află care este cauza
Articolul următor
Alte articole interesante