Păstăile previn obezitatea şi diabetul zaharat

Fasolea verde conţine o cantitate bună de fibre dietetice, proteine, vitamine şi antioxidanţi. Pe lângă faptul că îţi încarcă organismul cu nutrienţi benefici, păstăile te ajută să îţi reglezi funcţiile tractului digestiv, să reduci în sânge cantitatea de zahăr şi colesterol, să previi obezitatea.

separator

How-to-Cook-Tasty-Green-BeansDr. Michael T.Murray este unul dintre cei mai renumiţi experţi în nutriţie şi medicină naturistă din lume. Acesta a publicat peste 30 de cărţi de alimentaţie şi plante medicinale de interes actual.

În ,,Cartea completă a sucurilor’’, dr. Murray citează fasolea verde, sau păstăile, ca alimente cu rezultate bune în curele de slăbire, datorită nutrienţilor, care acţionează benefic asupra metabolismului. Un studiu a arătat că fasolea verde şi ceapa reduc semnificativ nivelul de zahăr din sânge. De altfel, tecile de fasole verde sunt recomandate de medicina populară pentru persoanele cu diabet zaharat.

Scapă rapid de balonare cu această băutură răcoritoare de vară!

Un mod important prin care păstăile ajută la scăderea în greutate este controlul glicemiei. Studiile de laborator arată că păstăile ajută la prevenirea diabetului zaharat de tip 2, datorită faptului că acestea sunt foarte bogate în fibre şi antioxidanţi (carotenoide şi flavonoide), cu proprietăţi antiinflamatoare şi antiaterosclerotice.

Studiile epidemiologice efectuate pe subiecţi umani au relevat asocieri importante între consumul de leguminoase şi bolile cardiovasculare sau obezitatea.

Potrivit unui sudiu canadian, consumatorii de fasole au un nivel mai mare de nutrienţi în organism, o greutate corporală mai bună şi o valoare mai mică a tensiunii arteriale sistolice.

Dr. Murray susţine că legumele cu păstăi îmbunătăţesc funcţiile ficatului datorită faptului că ajută la scăderea grăsimilor şi colesterolului în organism.

Garlic-Butter-Green-Beans-1-1024x681Ce cantitate de păstăi poţi consuma zilnic fără să te îngraşi

Porţia recomandată este de o cană (240ml) de păstăi gătite pe zi. Poţi include în meniu diferite tipuri  de leguminoase: fasole pestriţă, linte, mazăre, năut. Experţii în nutriţie spun că cel mai bun mod de preparare a păstăilor este la aburi. Pentru orice eventualitate, le poţi prepara prin înăbuşire în puţină apă şi ulei, nicidecum prin prăjire. Dacă urmăreşti o cură de slăbire, nu consuma păstăile cu pâine. Le poţi asezona cu condimente, ceapă, usturoi.

Alimente pe care le poţi combina cu exerciţiile fizice, pentru un efect rapid în cura de slăbire

Păstăile culese vara se păstrează bine la congelator. Studiile arată că fasolea verde îşi păstrează valoarea nutritivă prin congelare timp de 3-6 luni. Este indicat înainte de congelare să fierbi păstăile la aburi 3-5 minute. După ce s-au răcit complet, se pun în pungi şi se introduc în congelator.

sursa

Top 3 specii de pește recomandate în diversificare

Carnea de pește nu trebuie să lipsească din alimentația noastră. Este bogată în proteine, acizi grași omega-3, vitamine precum D și B2 (riboflavină) și minerale precum fier, zinc, iod, magneziu, potasiu, calciu și fosfor. Asociația Americană a Inimii recomandă 2 porții de pește pe săptămână pentru sănătatea cardiovasculară! 

În cazul sugarilor, cel mai recent studiu publicat de Asociația Americană de Pediatrie arată că peștele poate îmbunătăți dezvoltarea neurologică și reduce riscul de boli cardiovasculare.

De altfel, un număr tot mai mare de cercetări arată că introducerea timpurie a peștelui în alimentația unui copil poate chiar să ajute la prevenirea bolilor alergice, cum ar fi astmul și eczemă. Există, însă, câteva tipuri de pește pe care cei mici ar trebui să le ocolească sau să le mănânce în cantități limitate, pentru a evita expunerea la niveluri ridicate de mercur, un metal care se găsește în mod natural în mediul înconjurător, dar care în apă își schimbă structura și se transformă în metilmercur. Anumite specii de pești absorb această formă de mercur, care în doze mari poate deveni toxic.

Iată tot ce trebuie să știi despre carnea de pește în alimentația copilului!

Când introducem peștele în alimentația copilului

Când vine vorba de introducerea peștelui în alimentația sugarului, părerile specialiștilor sunt împărțite. Academia Americană de Pediatrie recomandă părinților să introducă acest aliment încă de la vârstă de 6 luni în meniul micuților lor, în timp ce pediatria modernă românească sugerează amânarea momentului introducerii peștelui în alimentația copiilor până în jurul vârstei de 8-9 luni, chiar 1 an, din cauza potențialului alergen. Mercurul pe care unele specii de pește îl conțin în cantități ceva mai mari reprezintă un factor de îngrijorare pentru părinți.

Mercurul din pește – tot ce trebuie să știi

Prezența mercurului în pește reprezintă o problemă pentru persoanele care îl consumă, în special pentru femeile însărcinate, pentru mamele care alăptează și pentru copiii mici. Mercurul este un element care există în mod natural în mediul înconjurător, dar care în apă își schimbă structura și se transformă în metilmercur. Deși este prezent în cantități foarte mici în apa de mare, metilmercurul este absorbit de către algele care sunt apoi consumate de pești și de alte organisme acvatice. Anumite specii de pești (în special cei mari și cu o durata de viață mai lungă) absorb această formă de mercur în cantități mai mari, care în doze mari poate deveni toxic.

Printre tipurile de pește care conțin cele mai mari niveluri de mercur și ar trebui evitate se numără:

  • Rechinul;
  • Peștele spadă;
  • Macroul de mare (regal);
  • Tonul obez;
  • Marlinul (aşa-numitul peşte cu cioc);
  • Peștele țiglă din Golful Mexic;
  • Știuca de nord;
  • Peștele pion roșu.

Ce tipuri de pește sunt recomandate pentru copii, în diversificare

Printre tipurile de pește sunt recomandate pentru copii se numără:

  • Păstrăvul. Pe lângă faptul că are o cantitate scăzută de mercur, păstrăvul are un gust foarte bun și excelente proprietăți nutritive. Este foarte bogat în acizi graşi Omega3, vitamina D, acid folic, vitamina B12 şi proteine.

Păstrăvul este, de altfel, una dintre puținele specii de pește recomandate femeilor însărcinate și celor care alăptează, întrucât ajută la dezvoltarea sistemului nervos la făt sau copilul mic, dar şi la dezvoltarea ochilor şi a creierului, în special în ultimele 2 luni de sarcină.

  • Somonul. Somonul este un aliment sigur și sănătos pentru a fi dat bebelușilor în diversificare. Este o sursă excelentă de proteine, acizi grași omega-3, deosebit de importanți pentru dezvoltarea creierului, și fier.
  • Heringul. Heringul este bogat în proteine și acizi grași omega-3, inclusiv DHA, care mențin sănătatea cardiovasculară, dezvoltarea sistemului nervos central, creșterea celulelor și vederea. Heringul este, de asemenea, o sursă fenomenală de vitamina B12 și este printre puținele surse alimentare naturale de vitamina D, de care bebelușii și copiii mici au nevoie pentru a dezvolta oase sănătoase.

Potrivit FDA, adulții nu ar trebui să mănânce mai mult de 170 grame de pește pe săptămână, în timp ce copiii sub 6 ani nu ar trebui să consume mai mult de 30-50 grame de carne de pește pe săptămână. Copiii mai mari (între șase și doisprezece ani) ar trebui să își limiteze consumul la 50 până la 80 grame de pește pe săptămână.

De asemenea, experții în nutriție ne sfătuiesc să nu mâncăm specii diferite de pește în decursul unei săptămâni și să fim foarte atenți de unde cumpărăm pește și fructe de mare.

sursa: www.qbebe.ro

Ce nu ai știut despre porumbul fiert

Știm că mulți din voi adoră vara pentru Porumbul fiert!!! Acesta este bogat în carbohidrați sănătoși, cu absorbție lentă, ceea ce ajută la menținerea valorilor normale ale glicemiei. Iată ce ar fi bine să știi despre deliciul verii.

Dieta cu care Adelina Pestrițu a slăbit 13 kilograme în doar trei luni. Instagramul nu-i dă pace. Ce presupune, de fapt, ”somodieta”

Foarte multe femei s-au confruntat cu acumularea kilogramelor în timpul sarcinii, una dintre ele fiind chiar Adelina Pestrițu. Bruneta a mărturisit că s-a îngrășat 14 kilograme în 9 luni și, din dorința de a-și recăpăta silueta, a inventat „SOMODIETA”. Așa cum sugerează și numele, regimul este bazat, în special, pe somon.

Timp de 3 luni, bruneta a ținut această dietă, pentru a reveni la greutatea inițială.

Deoarece nu putea să mănânce un singur aliment de dimineața până seara, și anume somonul, Adelina Pestrițu și-a făcut un meniu variat:

Mic dejun

  • Două felii de pâine prăjită cu somon fume și unt sărat;
  • Avocado;
  • O banană sau un măr verde;
  • Un suc de mere sau sfeclă roșie;
  • Cafea cu lapte și zahăr brun.

Prânz

  • O supă de legumă simplă, cu o jumătate de lămâie stoarsă;
  • Dacă nu vă place supa de legume, puteți opta pentru cea de tăiței sau găluște, tot cu lămâie.

Gustări

  • Migdale / caju / pomelo / mere verzi

Cină

  • Somon la abur / la grătar / la cuptor;
  • Salată verde;

În condițiile în care vi se face foame, după cină, puteți consuma apă cu agrișe, făcută în casă, mai recomandă influencerița.

Vedeta din România a mărturisit că a renunțat la sucurile acidulate, iar pâinea a redus-o la 2 – 4 felii pe zi. Dieta mai presupune ca o singură dată pe săptămână să aveți voie la dulciuri, doar de poftă.

În condițiile în care v-ați săturat de somon, puteți opta pentru alt sortiment de pește sau carne. Singurul element pe care îl puteți înlocui din dietă este, de altfel, peștele. În regimul încercat de Adelina Pestrițu, cina poate fi luată și la o oră târzie, precum 22:00.

Cert este că bruneta susține că a slăbit 13 kilograme în doar trei luni și a scăpat și de celulită, urmând propria dietă.

sursa: www.cancan.ro

Fanii nu se lăsau duși acasă. Cum s-a văzut pe rețelele de socializare concertul Andrei și al Adei
Articolul anterior
Xenia Deli, prezentatoare TV! Prezintă știrile celui mai sexy post de televiziune
Articolul următor