Top 7 alimente pentru ochi sănătoşi!

“Mănâncă morcovi şi vei avea ochi sănătoşi”- aceasta este afirmaţia pe care ai auzit-o de mică de la părinţii tăi. Sunt însă

separator
şi alte alimente care îţi pot menţine vederea sănătoasă.

Top 7 alimente pentru ochi sănătoşi!

Cele mai mari pericole pentru vederea ta sunt degenerarea maculară şi cataracta, dar având o alimentaţie potrivită, poţi preveni aceste probleme. Pentru o vedere bună, ai nevoie de vitaminele C, E şi K, din grupul de vitamine B- B6, B9 şi B12, betacaroten, luteină, acizi graşi Omega 3.

Iată care sunt cele 7 alimente minune pentru ochii tăi:

1. Morcovii

Şi din nou părinţii au avut dreptate! Morcovii într-adevăr previn cataracta. Bogaţi în vitamina A, aceştia reduc riscurile degenerării maculare. Îi poţi consuma ca atare, în salate, copţi sau fierţi.

varza2. Varza

Bogată în vitamina K, varza nu trebuie să lipsească din meniul tău zilnic. Aceasta este necesară pentru sănătatea ochilor tăi. Trebuie să o consumi crudă deoarece la fierbere vitamina K se distruge.

peste3. Peştele

Peştele este un alt aliment recomandat pentru păstrarea sănătăţii ochilor. Acizii graşi Omega-3 din peşte are beneficii majore asupra vederii.

4. Ouăle

În componenţa oului sunt prezente luteina şi xeaxantina, substanţe esenţiale pentru menţinerea acuităţii vizuale. Ouăle sunt bogate şi în cisteină, sulf, lecitină, aminoacizi, componente ce previn formarea cataractei.

alune5. Alunele

Alunele stabilizează membranele celulare datorită conţinutului ridicat de acizi graşi recomandaţi pentru păstrarea sănătăţii ochilor.

struguri6. Strugurii

Mai multe studii au demonstrat că strugurii îmbunătăţesc vederea nocturnă. Struguri te vor ajuta perfect să-ţi adaptezi vederea la întuneric.

grapefruit7. Grapefruit-ul

Acest fruct conţine bioflavonoide care întârzie îmbătrânirea cristalinului ochiului. Se recomandă să-l consumi anume cu pelicula transparentă ce îl acoperă deoarece aceasta conţine substanţele necesare pentru ochi sănătoşi.

Sfaturi utile pentru ochi sănătoşi şi frumoşi!

1. Foloseşte ochelarii de protecţie;

2. Dormi suficient;

3. Nu consuma alcool în cantităţi mari;

4. Protejează-ţi ochii de razele ultraviolete;

5. Renunţă la fumat;

6. Bea cât mai multe lichide.

Text: Sorina Ţurcanu

Ziua Independenței în imagini!
Articolul anterior
Doina Crigan: În Moldova este un lux să investeşti în educaţie
Articolul următor
Alte articole interesante