Cafeaua reduce riscul de cancer la ficat cu 40%

Cei care beau cafea sunt mai puţin supuşi riscului de a face cel mai comun tip de cancer la ficat, carcinomul hepatocelular, scrie adevarul.ro.

Consumul de cafea a fost asociat cu o scădere a riscului de cancer la ficat de 40%, iar unele studii chiar au sugerat o scădere a riscului cu peste 50% pentru cei care beau trei ceşti de cafea pe zi. Cercetătorii italieni de la Universitatea din Milan au studiat 16 studii publicate între 1996 şi 2012 care cuprindeau date despre 3.153 cazuri de carcinom hepatocelular, notează „Huffington Post“.

Totuşi, nu se ştie sigur dacă riscul scăzut de cancer se datorează cafelei sau faptului că cei care au probleme cu ficatul au renunţat la aportul de cafeină. „Asocierea inversă este posibilă, parţial, deoarece pacienţii cu probleme digestive sau hepatice renunţă la cafea. Totuşi, cafeaua afectează enzimele hepatice şi dezvoltarea cirozei, aşa că ar putea proteja ficatul de carcinogeneză“, notează cercetătorii în studiul lor.

Consumul de cafea a fost asociat, în cercetări anterioare, cu un risc scăzut de alte tipuri de cancer, cum ar fi cel la prostată, de piele şi cel endometrial. Dar moderaţia este foarte importantă: cafeaua prezintă totuşi un risc crescut de deces pentru oamenii sub 55 de ani, susţine un studiu recent.

Aproape jumătate din cazurile de cancer uterin sau endometrial ar putea fi prevenite dacă femeile s-ar menţine în formă prin exerciţii fizice, dietă echilibrată şi limitând consumul de cafea, arată un studiu britanic.

În lume, 70% din cei care suferă de diabet şi obezitate suferă şi de boala ficatului gras. Un nou studiu sugerează că această afecţiune poate fi vindecată prin aportul de cafeină.

Ce se întâmplă cu corpul tău când mănânci mai puțin zahăr

Consumul excesiv de zahăr îți poate afecta serios sănătatea. Te îngrași, îți crește pofta de mâncare, ai schimbări bruște de dispoziție și devii dependent de tot mai mult dulce.

Află, mai jos, cum te vei simți după ce vei reduce consumul de zahăr la normă zilnică recomandată sau îl vei exclude total din dietă!

Ce se întâmplă după 2 zile de renunțare la zahăr

Schimbările de dispoziție vor dispărea, iar sistemul digestiv va digera mai bine hrana.

Ce se întâmplă după 6 zile

Vei fi mai puternică și mai energică, va dispărea senzația accentuată de foame, somnul va fi mai odihnitor.

Ce se întâmplă după 10 zile

Vei slabi 1-2 kg, presiunea arterială va scădea și va începe să scadă nivelul de colesterol în vasele de sânge.

Ce se întâmplă după o lună

Tenul tău va arată mai bine, nu vei mai avea pofte nesănătoase, vei simți mai bine gustul mâncării.

Ce se întâmplă după un an

Te vei simți mai puternică și mai energică. Vei slabi, iar imunitatea ți se va îmbunătăți.

După 5 ani

Vei arată mai tânăra decât anii din calendar și te vei îmbolnăvi mai rar.

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm. Regula simplă de care să ții cont

Carmen Brumă vine mereu cu sfaturi noi și utile în materie de nutriție. Prezentatoarea emisiunii de sănătate Medicool a dezvăluit cum trebuie mâncate pastele făinoase pentru a nu ne afecta silueta. Știm că pastele se numără printre cele mai populare, ușor de preparat și la îndemână feluri de mâncare și sunt și foarte gustoase în orice combinație. Dar ce facem cu numărul caloriilor pe care le conțin și la modul în care ne pot afecta silueta?

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm

V-ați întrebat vreodată cum reușesc italienii să mănânce aproape zilnic paste fără să se îngrașe? Ei bine aflați că secretul stă în modul de fierbere.

Experta în nutriție Carmen Brumă a explicat, în mediul online, că pastele făinoase trebuie fierte al dente. Doar gătite exact așa cum le plac italienilor pot fi benefice pentru organism. Explicația este foarte simplă. Cu cât timpul de fierbere al pastelor este mai mare, cu atât se eliberează mai mult amidon. Acesta, în organism, duce la creșterea nivelului zahărului din sânge.

„Ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime!”

„Știi de ce e bine pentru sănătate și pentru siluetă să mănânci pastele fierte al dente, adică moi la exterior și un pic mai tari în interior? Deoarece, cu cât fierb mai mult alimentele care au amidon, cum au pastele, spre exemplu, cu atât crește indicele lor glicemic, adică nivelul zahărului din sânge. Pentru a scădea și mai tare indicele glicemic, este ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime, cum ar fi uleiul de măsline și cu niște sos de roșii și condimente”, a specificat Carmen Brumă pe rețelele de socializare, citată de okmagazine.ro.

Care sunt cele mai periculoase grăsimi

Așadar pastele fierte al dente cu ulei de măsline și sos de roșii nu fac rău siluetei. Uleiul de măsline este preferat și recomandat de nutriționiști, pentru că este mai sănătos. La polul opus stau grăsimile hidrogenate de care trebuie să ne ferim pe cât posibil. Pentru a afla ce procent de grăsime hidrogenată are un produs, trebuie doar să consultăm eticheta.

„Cel mai periculos tip de grăsime pe care îl găsești în alimentele din comerț este grăsimea hidrogenată, așa că ai grijă data viitoare când te duci la cumpărături să cauți pe eticheta produsului pe care vrei să-l cumperi conținutul de grăsime hidrogenată sau parțial hidrogenată sau grăsime trans. El nu trebuie să fie mai mare de două grame pe suta de grame de produs, conform legislației”, a adăugat Carmen Brumă.

Cele mai bune alimente pentru a avea rinichi sănătoși

Oamenii de știință au descoperit, recent, o legătură între nivelurile mai mari de acizi grași Omega-3, prezente în peștele gras și alte fructe de mare, și riscul mai scăzut de a dezvolta afecțiuni renale, cum ar fi boala renală cronică (IRC), o afecțiune care afectează aproximativ 700 de milioane de oameni din întreaga lume.

Astfel, consumul săptămânal a cel puțin două porții de pește gras, precum somonul, macroul, sardinele sau heringii, a fost asociat cu un risc redus de apariție a afecțiunilor renale și cu o scădere mai lentă a funcției organului, potrivit Euronews.

Descoperirea nu îi va mulțumi pe vegani și vegetarieni

Informația nu îi va mulțumi pe vegani și vegetarieni. Și asta pentru că, în timp ce acizii grași Omega-3 pot fi găsiți și în alimentele pe bază de plante, oamenii de știință au descoperit doar că cei din peștele gras și fructele de mare au fost legați de un risc redus al bolilor de rinichi.

Condus de George Institute for Global Health și de University of New South Wales, studiul a combinat rezultatele a 19 studii care au implicat peste 25.000 de persoane cu vârsta cuprinsă între 49 și 77 de ani, din 12 țări.

Peștele gras – somonul, anșoa și tonul roșu – este bogat în proteine ​​și alți nutrienți, cum ar fi acizii grași omega-3 (un tip de „grăsimi sănătoase”). De exemplu, un file de somon fiert oferă 43,2 grame de proteine ​​și 246% din valoarea zilnică recomandată de acizi grași omega-3.

Niveluri mai mari de Omega 3, asociate cu un risc cu 8% mai mic de a suferi de afecțiuni renale

Legătura benefică dintre consumul de pește gras și rinichi mai sănătoși a fost mică, dar a fost observată în mod clar: cercetătorii au descoperit că niveluri mai mari de Omega 3 din fructe de mare au fost asociate cu un risc cu 8% mai mic de a dezvolta BRC.

În timp, această boală poate duce la insuficiență renală și chiar la deces. Descoperirile oamenilor de ștință confirmă ceea ce sugerează ghidurile dietetice, care recomandă consumul săptămânal de pește gras. Până acum, îns,ă nu au existat prea multe dovezi că acizii grași Omega-3 ar putea ajuta la menținerea unor rinichi sănătoși.

„Deși amploarea acestor asocieri a fost modestă, descoperirile noastre sugerează că un consum adecvat de fructe de mare și  mai ales de pește gras ar trebui să facă parte din tiparele de alimentație sănătoase”, se arată în concluziile studiului.

Cercetătorii admit că descoperirile lor au fost observaționale și nu au demonstrat că un consum mai mare de fructe de mare scade riscul afecțiunilor renale.

Permisele de conducere internaționale pot fi livrate la orice adresă din țară sau de peste hotare
Articolul anterior
ULTIMA ORĂ! Percheziții la sediile a 4 companii ale aceluiași proprietar, care realizează cea mai mare parte a importului de carne din țară
Articolul următor