Ghid de preparare corectă a cerealelor

Cerealele cumpărate de la magazin, sau de la piață nu vin cu instrucțiuni de gătire atașate. Așa că, te ajutăm cu câteva sfaturi practice cum trebuie preparate fiecare în parte, în câta apă și cât timp trebuie fierte.

separator
Fulgi de ovăz – îi poți fierbe pentru budinci delicioase. 150 gr. fulgi de ovăz se fierb în 450-500 ml de apă, la foc mic, timp de 10-20 de minute, amestecând frecvent.

Orez alb – se folosesc 200-230 ml de apă pentru 200 gr. de orez alb. Se pune la fiert și după ce dă în clocot se reduce intensitatea focului și se fierbe 15 minute. Se lasă acoperit cu capacul încă 5 minute cu focul oprit, pentru a lăsa aburul să îl gătească.

Orez brun – 200 gr. de orez brun se fierb în 400 ml de apă, la foc mic, acoperit cu un capac, timp de 30 de minute. Oprește focul și lasă oala acoperită timp de 10-15 minute, pentru a lăsa aburul cald să îl gătească în continuare.

Mei decorticat – 200 gr. de mei se fierb în 400 ml de apă. Meiul se clătește în apă rece și se prăjeste fără ulei până când se rumenește. Peste el se adaugă apa fiartă și se lasă la foc mic, acoperit cu un capac încă 20 de minute.

Orz – este folosit în supe, n loc de orez, în pilafuri sau risotto, mâncăruri cu legume sau în salate. Dacă îl fierbi, pune 200 gr.de orz la 750 ml. de apă. Se fierbe la foc mic, acoperit cu un capac  35-40 de minute. Pentru a obține un gust mai intens îl poti prăji câteva minute într-o tigaie fără ulei.

Quinoa – se clatește în apă rece și se prăjește făra ulei într-o tigaie. Se adaugă apă clocotită, se acoperă cu un capac și se lasă la foc mic 20 de minute.

Hrișca – este bogată in vitaminele E, B1 si B2, în proteine, carbohidrați, fibre, fosfor, magneziu, zincși fier. Nu conține gluten. Semințele de hrișcă se hidratează 1-2 ore înainte să fie fierte. Hrișca poate fi făcută și făină, care se poate incorpora in diverse preparate. Se găsește și sub forma de fulgi. Aceștia nu trebuie neapărat fierți pentru ca se înmoaie foarte repede în lichide fierbinți.

Bulgurul – este derivat din grâu și recunoscut ca cereala integrală. Conține mai multe fibre, proteine, fier și magneziu decât orezul. Are indice glicemic scăzut. Bulgurul se fierbe până este gata. Nu are nevoie de hidratare. Se poate folosi atât ca bază pentru deserturi, cât și combinat cu legume. Înlocuiește cu succes orezul.

Grișul – este un alt derivat din grâu. Se fierbe precum făina de mălai, la 500ml de lapte sau apă puneți 5-6 linguri de griș integral. Nu se hidratează!

De ce bananele sunt mereu proaspete în supermarketuri. Trucul folosit pentru ca acestea să nu se strice săptămâni la rând

Modul în care supermarketurile păstrează fructele proaspete este un mister pentru mulți oameni.  La urma urmei, magazinele comandă cantități mari de lucruri care s-ar putea să se strice rapid pentru noi, acasă. Așadar, cum păstrează fructele și de ce bananele sunt mereu proaspete în supermarketuri?

Ce se întâmplă în fiecare seară în supermarketuri

Supermarketurile depozitează majoritatea fructelor în frigidere mari, în camera din spate. În fiecare seară, fructele sunt scoase de pe rafturile de vânzare și plasate în frigider pentru a prelungi durata de depozitare. Apoi este reaprovizionat și rotit în dimineața următoare. Unele fructe și legume nu au nevoie de refrigerare și sunt lăsate la vedere peste noapte.

Cât de vechi sunt fructele din supermarketuri?

Multe dintre ele sunt destul de vechi. Adevărul este că majoritatea fructelor nu sunt atât de proaspete pe cât credeți. Prin proaspete, înțelegem: abia au fost recoltate. Realitatea este că acestea sunt adesea recoltate în cantități mari și apoi conservate în timp, fiind oferite treptat în magazine și supermarketuri.

Merele sunt de obicei lustruite cu ceară pentru a le îmbunătăți aspectul și a încetini deteriorarea. Unele fructe sunt conservate timp de până la 6 sau 12 luni. Timpul necesar pentru procesul de conservare variază de la fruct la fruct. Poate fi vorba de zile, săptămâni sau luni, de asemenea.

După cum știți, fructele proaspete încep să se strice sau să putrezească după un anumit timp dacă nu sunt conservate. Este pur și simplu cel mai practic lucru de făcut, pentru a asigura disponibilitatea pe tot parcursul anului. De fapt, chiar înainte de tehnologia modernă de refrigerare, oamenii au dezvoltat diferite strategii de conservare a alimentelor.

De ce bananele sunt mereu proaspete în supermarketuri

Un fapt pe care probabil că mulți oameni nu îl cunosc este că bananele, în ciuda aspectului lor primitor și proaspăt, provin de fapt din țări îndepărtate. Implicația evidentă este că ceea ce producem nu este suficient pentru a satisface cererea.

După ce sunt recoltate și înainte de a fi trimise aici, acestea sunt spălate și depozitate în cutii. Cutiile sunt apoi trimise în nave sau camioane dotate cu frigidere. Ambele procese: spălarea și refrigerarea, ajută la asigurarea faptului că nu se coc în timpul transportului.

Cu toate acestea, atunci când se apropie de destinație, unde vor fi vândute în cele din urmă, sunt forțate să se coacă. Cum? Există un gaz numit etilenă care este folosit pentru acest proces. În timpul acestui proces, ele sunt depozitate în camere sigilate.

După un anumit timp, gazul este eliminat, în timp ce camera este încălzită. Căldura le coace. Apoi sunt livrate la supermarketuri și magazine alimentare, unde vor fi vândute. Cu riscul de a repeta ceea ce este evident: bananele sunt forțate să se coacă. Procesul de coacere nu este natural.

sursa: www.ego.ro

Regulile respectate de japonezi care îi fac să trăiască mai mult. Țara, recunoscută pentru longevitatea ieșită din comun

Japonia este recunoscută pentru longevitatea ce pare că este întipărită în genele locuitorilor țării. Conform datelor publicate de Organizația Mondială a Sănătății în 2020, speranța medie de viață a femeilor este de 86,9 ani, iar a bărbaților de 81,5 ani.

Există câteva reguli pe care japonezii le respectă cu strictețe când vine vorba de alimentație, iar acestea ar putea fi o sursă de inspirație bună pentru o viață mai sănătoasă și implicit mai lungă, potrivit medical-news.org.

Sake – proprietăți anti-îmbătrânire

Sake este un vin din orez tradițional care este savurat de secole. Este obținut prin fermentarea orezului și se crede că are o serie de beneficii pentru sănătate datorită nivelului ridicat de aminoacizi și enzime. Unii oameni cred că sake-ul are proprietăți anti-îmbătrânire și poate ajuta la îmbunătățirea aspectului pielii. Consumul moderat de sake poate fi asociat și cu un risc mai scăzut de boli de inimă și unele cercetări au sugerat că compușii găsiți în sake pot avea proprietăți anticancerigene și pot ajuta la reducerea riscului de apariție a anumitor tipuri de cancer. Sake-ul poate îmbunătăți, de asemenea, digestia datorită procesului de fermentație care produce enzime care ajută la descompunerea alimentelor.

Ingrediente bogate în fibre pentru digestie

Urmarea unei diete tradiționale japoneze oferă beneficii concrete pentru sănătate, inclusiv îmbunătățirea digestiei în special datorită ingredientelor bogate în fibre, cum ar fi algele marine, soia, legumele proaspete și alimentele ce conțin multă apă precum castraveții.

De asemenea, o astfel de scade riscul de probleme gastrointestinale, cum ar fi balonarea și constipația. În plus, probioticele găsite în alimentele fermentate și murate susțin un microbiom intestinal sănătos.

Alimente antiinflamatoare

Dieta tradițională japoneză este plină de alimente și băuturi cu proprietăți antiinflamatorii. Inflamația este la baza multor boli debilitante și mortale, inclusiv artrita, bolile cardiovasculare, diabetul, boala Parkinson și unele tipuri de cancer.

Alimentele bogate în fibre, vitamina E și acizi grași omega-3 reduc inflamația. Legumele proaspete, soia, cerealele, ceaiul verde, ghimbirul și fructele de mare sunt toate alimentele care luptă împotriva inflamației, care sunt comune în bucătăria japoneză tradițională. În același timp, dieta japoneză limitează și consumul de alimente care cauzează inflamații. Carnea roșie, zahărul procesat, grăsimile saturate din alimentele prăjite și uleioase și carbohidrații rafinați, cum ar fi cei găsiți în produsele de panificație, pot agrava inflamația.Ads

Alimente pe bază de plante

Dieta tradițională japoneză tinde să includă mai puțină carne decât alte bucătării din Asia de Est. Algele marine sunt folosite în toate formele: proaspete, la abur, la grătar, sotate, murate sau fermentate. Fructele, boabele de soia și alte leguminoase, tofu, ciupercile și cerealele completează dieta. Fructele de mare sunt singurul produs de origine animală care este o bază din bucătăria tradițională japoneză și sunt consumate în porții mai mici decât mâncărurile pe bază de plante.

Fructele de mare – esențiale

Nu ar trebui să fie surprinzător faptul că fructele de mare sunt un aliment de bază în Japonia. Peștele și alte fructe de mare sunt adesea principala proteină în bucătăria tradițională japoneză. De asemenea, reprezintă o sursă bună de acizi grași omega-3 care promovează sănătatea inimii și a creierului și reduc riscul de boli cardiovasculare și accident vascular cerebral. Dietele bogate în fructe de mare oferă vitamine și minerale esențiale precum vitaminele A și B, fier, calciu, zinc și potasiu. În plus, peștele gras precum somonul poate ajuta la reducerea inflamației, care provoacă o serie de afecțiuni de sănătate, inclusiv artrita și bolile de inimă.

Alte aspecte importante ale dietei japoneze:

– Accent pe alimentele murate și fermentate – ajută digestia, oferind intestinului probiotice (bacterii bune) și ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.

– Accent pe alimente bogate în nutrienți

– Porții mici

– Mănâncă doar până ești sătul în proporție de 80% – acest concept este respectat în orașul insular Okinawa, care se mândrește cu cel mai mare număr de persoane cu vârsta peste 100 de ani din întreaga lume.

– Consum redus de zahăr

– Alimente proaspete, nu la conservă

– Accent pe alimente care conțin multă apă

– Ceai verde consumat regulat.

sursa

Cel mai otrăvitor preparat din lume! O singură porție poate duce la cancer

Cancer de ficat dacă mănânci o singură îmbucătură din acest fel de mâncare. Este „ucigașul tăcut” care omoară anual 20.000 de oameni, scrie evz.ro.

Cancer de ficat. Alimentele pe care le consumăm pot avea consecințe grave. În Thailanda există o preocupare majoră legată de un preparat care a fost asociat cu riscul de cancer de ficat. O singură îmbucătură din acest fel de mâncare este atât de mortală, încât se crede că este motivul pentru care 20.000 de oameni mor în Thailanda în fiecare an.

Cancer de ficat dacă mănânci o porție din acest preparat

Este vorba despre „koi pla”, un fel de mâncare popular în provincia Khon Kaen, dar cu un potențial devastator asupra sănătății. Această mâncare implică pește crud tocat mărunt, amestecat cu ierburi, condimente și suc de lămâie. Cu toate că este apreciat de milioane de thailandezi, koi pla ascunde un pericol grav: viermii plați paraziți, sau flukes vii, care trăiesc în pește.

Acești paraziți sunt endemici pentru peștii de apă dulce din regiunea Mekong, ceea ce face ca provincia Isaan să aibă una dintre cele mai ridicate rate de colangiocarcinom, sau cancer al căilor biliare, din lume. Numeroase cazuri de deces din cauza cancerului la ficat au fost atribuite consumului de koi pla.

Această boală a fost numită „ucigașul tăcut”

Dr. Narong Khuntikeo, un chirurg de ficat din Thailanda, încearcă să convingă oamenii să renunțe la această mâncare, după ce și-a pierdut ambii părinți din cauza cancerului la ficat provocat de koi pla. El a subliniat gravitatea problemei, numind această boală „ucigașul tăcut”, cu șanse scăzute de supraviețuire fără tratament rapid.

Cancer de ficat dacă mănânci o porție din acest preparat. Sursa foto. Pixabay

Dr. Khuntikeo și o echipă de cercetători au testat localnicii timp de patru ani pentru a depista prezența parazitului folosind ultrasunete și teste de urină. Rezultatele au arătat că până la 80% dintre persoanele din unele comunități au ingerat acest parazit periculos.

Cancer de ficat din cauza consumului de koi pla

În prezent, eforturi sunt depuse pentru a educa publicul cu privire la riscurile asociate cu consumul de koi pla, inclusiv un program școlar care îi învață pe copii despre aceste pericole. Cu toate acestea, dr. Khuntikeo recunoaște că convingerea generației mai în vârstă să renunțe la acest preparat este o sarcină dificilă.

Deși unii oameni susțin că gătirea peștelui poate distruge gustul autentic al mâncării, expertul în sănătate insistă că sănătatea trebuie să primeze. El spune: „Ei vor spune: Oh, ei bine, există multe moduri de a muri, dar eu nu pot accepta acest răspuns”, scrie atlas-geografic.

Poveste cu tâlc despre dragoste, avere și succes
Articolul anterior
Localul în care e imposibil să nu te îmbeți
Articolul următor