Spania va interzice publicitatea adresată copiilor la alimente şi băuturi nesănătoase cum ar fi ciocolata, biscuiţii şi îngheţata, ca măsură de luptă împotriva obezităţii în rândul tinerilor, a anunţat joi Ministerul pentru Protecţia Consumatorilor, potrivit Reuters.
”Copiii noştri sunt foarte vulnerabili la publicitate şi este obligaţia noastră să-i protejăm”, a scris pe Twitter ministrul Alberto Garzon, transmite Agerpres.ro.
Acesta a spus că, potrivit noilor reglementări, vor fi interzise reclamele destinate minorilor la cinci categorii de produse, indiferent de conţinutul nutriţional al acestora.
Lista include ciocolată, dulciuri şi batoane energizante, precum şi prăjituri, biscuiţi dulci, sucuri, îngheţată şi băuturi energizante.
Şi alte produse alimentare vor fi vizate de interdicţie dacă depăşesc anumite limite de grăsimi saturate, zaharuri şi conţinut de sare.
Nouă din zece reclame la alimente adresate copiilor vorbesc despre produse nesănătoase, potrivit asociaţiei consumatorilor OCU.
Măsura, care are nevoie şi de aprobarea guvernului, va afecta reclamele care vizează copiii cu vârsta sub 16 ani la televiziune şi radio, în cinematografe şi pe Internet, inclusiv pe reţele de socializare şi aplicaţii mobile.
Potrivit Agenţiei spaniole pentru nutriţie şi siguranţă alimentară, 40,6% dintre copiii spanioli cu vârste între şase şi nouă ani sunt supraponderali, iar 17,3% se încadrează în categoria obezi.
Federaţia Spaniolă din Industria Alimentelor şi Băuturilor (FIAB) a spus că este ”surprinsă şi ofensată” de această măsură după ce reprezentanţi ai sectorului au lucrat cu ministerul timp de un an pentru a actualiza practicile etice din domeniul publicităţii.
”Credem că producătorii de alimente şi băuturi sunt atacaţi în mod gratuit şi nejustificat”, a spus directorul general al FIAB, Mauricio Garcia de Quevedo, într-un comunicat.