În ultimii 10 -15 ani, agenţiile de publicitate din întreaga lume au adoptat metode şocante pentru a atrage atenţia publică asupra unor probleme grave a omenirii. Imaginile şoc, violenţă înspăimântătoare şi sexualitatea dusă la extrem folosite în reclame au primit denumirea de publicitate şocantă.
Concordia Children’s Services are grijă de copii abandonaţi din Manila. (Filipine, 2008)
Humans for Animals a publicat o imagine şocantă cu privire la cruzimea oamenilor faţă de animale. (Franţa, 2005)
Organizaţia Good Parent scoate în evidenţă abuzurile părinţilor împotriva copiilor. „Poţi pierde mai mult decât răbdarea”. (Polonia, 2009)
Organizaţia Crisis Relief a câştigat premiul de publicitate la Cannes cu acest comentariu: „Un like nu te poate ajuta”. (Singapore, 2013)
Mettiamoci Latesta a folosit un Moş Crăciun decapitat pentru a cere tuturor să nu renunţe la creativitate: „Nu destrăma un vis”. (Italia, 2009)
Barnardo’s trage un semnal neobişnuit asupra dependenţei de droguri. (2000)
O organizaţie din Rusia avertizează asupra neatenţiei la volan. (Rusia, 2013)
Casa Do Menor luptă împotriva abuzurilor şio violenţei asupra copiilor. (Spania, 2009)
Designerul de modă Sisley trage o linie subţire între dependenţa de droguri şi modă. (China, 2007)
Dolce & Gabbana a fost criticată dur pentru această imagine care ilustrează un viol în grup. (2007)
În fiecare an peste 300.000 de copii sunt abuzaţi sexual în Germania.
Atenţie la maşini când purtaţi căşti.