Copiii ucraineni, care au fost nevoiți să-și părăsească țara din cauza războiului și care au ajuns în țări precum Italia sau Franța, și-au uimit profesorii cu abilitățile pe care le au la materii precum matematica. Capacitatea acestora de a înțelege cursurile schimbă perspective asupra standardelor școlilor din Vestul Europei.
O bună parte dintre refugiații ucraineni este dată și de copii, care studiază, în prezent, în țări precum Franța (10.000 de copii ucraineni) sau Italia (16.000 de copii ucraineni). Aceștia au dovedit că sunt cu un an înaintea colegilor de aceeași vârstă din Occident la materii precum matematica, scrie The Times.
”Elevii ucraineni fac cu mult mai multă ușurință temele la matematică decât cei francezi. Și toți colegii mei spun asta despre elevii ucraineni ”, a declarat Pierre Priouret, profesor de matematică la Toulouse.
Un alt profesor de matematică a precizat că ”nu a văzut elevii care să se descurce atât de bine”, adăugând că ucrainenii sunt cu un an înaintea elevilor din țară, dar și că învață foarte repede limba, mai ales că mulți vorbesc atât ucraineana, cât și rusa.
„Am întâlnit pe cineva care vorbea engleza chiar mai bine decât mine”, a declarat profesorul francez.
Opiniile cadrelor didactice din Franța sunt împărtășite și de cei din Italia, care precizează că, pe lângă abilitățile de învățare, cei mici sunt și foarte disciplnați și mențin liniștea la cursuri.
”Înainte să iasă din clasă, copiii întreabă profesorii dacă s-au comportat frumos la ore, iar dacă răspunsul este nu, aceștia sunt pedepsiți de părinții care îi așteaptă pe hol”, a spus cadrul didactic italian.
În cel mai recent studiu privind nivelurile de performanță în școlile din întreaga lume, realizat în 2018, Ucraina avea un scor de 453 la matematică, mai mic decât cel al Italiei, 487 și cel al Franței, 495 și mult sub scorul de 502, obținut de Regatul Unit. Însă Roman Shyyan, un expert ucrainean în educație, care a lucrat la reformarea școlilor din țară, insistă că lecțiile de matematică sunt totuși „dure” în Ucraina.
”Copiii au început lecțiile obișnuite de matematică la vârsta de șase ani și făceau, în medie, patru lecții de 45 de minute pe săptămână”, a spus el.