Școlile unde lecțiile se desfășoară chiar în mijlocul naturii câștigă tot mai mult teren în Suedia. Acolo, profesorii și educatorii au deja experiență la acest capitol. Astfel de cursuri, spun ei, le oferă ocazia să pună accent pe partea practică și să facă predarea mai interesantă. De altfel, potrivit curiculei suedeze de educație, elevii și preșcolarii trebuie să petreacă cel puțin două ore pe zi în aer liber.
Pentru unii copii din Stockholm, o plimbare pe o potecă accidentată, într-o pădure de la marginea orașului, nu e ceva ieșit din comun.
Cei mici au între 2 și 3 ani și fac parte dintr-un program în care cea mai mare parte a cursurilor se petrece în aer liber, în mijlocul naturii, scrie protv.ro.
Emma Wiking, profesor: „Vrem să învețe toate lucrurile astea încă din primii ani pentru că noi sperăm ca atunci când vor fi la școală și vor avea alte clase își vor aminti că au nevoie de câteva lucruri ca să pornească un foc. Și bineînțeles, dacă vor să stingă un foc, vor ști că atunci când îl acoperă, unul dintre cele trei lucruri va lipsi.”
Profesorii care îi însoțesc pe copii taie lemne, le arată cum se face focul și chiar pregătesc bunătăți pentru cei mici, în mijlocul pădurii. De data aceasta, au făcut clătite. Una dintre profesoare spune că există o lecție ascunsă chiar și în dulciurile pregătite în natură.
Emma Wiking, profesor: „E mult mai bine pentru copii să învețe în medii autentice. Așa că, dacă vrem să îi învățăm despre împărțire și adunare, voi număra copiii și voi împărți o clătită. Vorbim mult despre fructe, împărțim fructe pentru că acesta e cel mai important lucru: să nu facem lucrurile doar teorie, ci și practică.”
Aceste școli în mijlocul naturii au apărut în Suedia în 1985, și oferă educație bazată pe experiențe, în peste 200 de centre din toată țara. Iar, în ultimii ani, interesul pentru această metodă este în creștere.