7 sfaturi de la profesionişti: cum să găseşti un loc bun de muncă!

Zilnic, pe site-urile cu oferte de muncă apar sute de posturi vacante. Angajatorii se plâng de lipsa de cadre din cauza fluxului mare de oameni ce pleacă peste hotare şi salariile mici. De aceea, în prezent e uşor să găseşti în Moldova un loc de muncă, dar nu unul bun. E dificil să găseşti un post de muncă potrivit, cu salariu mare şi condiţii bune de lucru. Dificil, dar posibil! Important este să fiţi insistent şi să vă perfecţionați în permanență îndemânarea de a-l căuta.

separator

Specialiştii celui mai mare site al posturilor vacante de muncă din Republica Moldova – Rabota.md, vă împărtășesc secretele găsirii unui job mai bun. Secretul de bază – faceţi cunoştinţă cu cât mai multe locuri vacante pentru  funcţia pe care o căutaţi, alegeţi cele mai bune oferte şi răspundeţi cât mai curând la ele.

Ce trebuie să faceţi pentru a fi la curent cu ofertele pieţei de muncă?

Urmaţi aceste sfaturi:

1. Verificaţi zilnic locurile vacante disponibile.

Noile posturi vacante apar zilnic pe site şi unul dintre ele ar putea fi exact ceea ce căutaţi. Nu toţi angajatorii adună CV-urile candidaţilor luni la rând, după care să-l aleagă pe cel mai potrivit. Managerul de personal ar putea lua rapid decizia şi dacă Dvs. nu vă grăbiţi, norocos va fi cel care a răspuns rapid la anunţul postului vacant. Notaţi în agenda dvs. timpul oferit căutărilor job-ului şi tenacitatea Dvs. vă va fi răsplătită.

2. Folosiţi motorul de căutare.

Verificarea locurilor vacante într-o singură listă – nu e cea mai rapidă metodă de căutare. Potrivit este să folosiţi motorul de căutare, care va selecta anunţurile corespunzătoare cererii Dvs. E foarte eficient dacă căutaţi locul vacant al unei funcţii exacte, ca de exemplu: contabil sau croitor. Dacă locul vacant potrivit poate fi întitulat în mod diferit, atunci încercaţi să alegeţi un cuvânt cheie, ca de exemplu „limba germană”. Folosiţi-vă de sinonime sau denumiri asemănătoare funcţiei: secretar, office-manager, referent – în esenţă, aceeași ofertă poate fi întitulată diferit.

Dacă doriţi să lucraţi într-o anumită companie, selectaţi căutarea companiei şi verificaţi posturile vacante disponibile la acel moment.

3. Accesați rubricile

Toate ofertele vacante de pe site sunt repartizate în rubrici, sfere de activități. Dacă căutaţi un loc de muncă în calitate de paznic – accesaţi rubrica Pază, securitate. În cazul bucătarului – accesaţi rubrica Restaurante, alimentaţie publică. Logica e simplă. Există funcţii ce nu pot fi atribuite unei anumite rubrici. De exemplu, locul vacant al postului de manager în vânzări poate apărea în rubricile Manager şi Vânzări. Anunţul despre necesitatea unui secretar cu cunoaşterea limbii franceze, ar putea fi publicat în rubrici ca: Angajaţi de oficiu sau Limbi străine. Încercaţi să gândiţi mai amplu, căutaţi posturile vacante în rubrici diferite şi norocul vă va surâde.

4. Abonați-vă la mesaje pe E-mail

Înregistraţi-vă pentru a primi informaţii despre oferta de lucru conform cerinţelor Dvs. (ca de exemplu, „frizer” sau „marketing”) şi primiţi cele mai recente propuneri. Posibil, în acest link veţi găsi ceea ce v-a scăpat din informaţia de pe site.

5. Plasaţi CV-ul pe site

Mulţi dintre angajatori nu se ocupă doar de publicarea anunţurilor posturilor vacante, ei analizează şi CV-urile din catalogul de CV-uri. Acordaţi-vă timp pentru completarea formularului şi publicaţi autobiografia profesională în baza de date a site-ului. Străduiţi-vă să completaţi toate spaţiile cât mai desfăşurat şi citeţ. Cu cât rezumatul conţine mai multe informaţii despre Dvs., cu atât mai rapid va atrage atenţia angajatorului. Rezumatul completat trebuie periodic reînnoit (schimbaţi data publicării), astfel încât angajatorul să fie sigur că sunteţi în căutarea unui job. Apropo, CV-ul publicat în catalog poate fi trimis direct pe contul angajatorului – e foarte comod.

6. Trimiteţi CV-ul pe E-mail şi prin intermediul site-ului

Există două modalităţi de a expedia angajatorului rezumatul  – prin intermediul poştei electronice sau direct prin intermediul site-ului, cu ajutorul tastei, Trimite CV. Nu toţi angajatorii folosesc poşta electronică şi contul în acelaşi timp. De aceea, pentru ca angajatorul să vadă informaţia ar fi potrivit să expediați CV-ul Dvs. pe toate căile posibile.

7. Instalați aplicația în telefonul Dvs.

Datorită aplicaţiei Rabota.md veţi putea verifica locurile vacante oriunde şi la orice oră.

Aveţi un minut liber – verificaţi ce a apărut nou pe site. Fiţi la curent cu propunerile de pe piaţa muncii şi fiţi primul care reacţionează!

Aplicaţia Rabota.md de pe telefonul Dvs. mobil vă va anunţa în cel mai scurt timp despre noile locuri vacante din Chişinău şi întreaga Moldovă!

Datorită acestor sfaturi simple şi eficiente, căutarea postului de muncă va fi realizată uşor şi eficient cu Rabota.md. Nu lăsaţi pe mâine oferta de muncă ce vă aşteaptă astăzi pe www.rabota.md

Accesează aplicații pe App Store:

 

 

Accesează Aplicații Android pe Google Play:

 

 

Site-ul Rabota.md!

Table interactive și computere pentru 70 de școli din țară, dotate de UNICEF

În Moldova, multe instituții de învățământ se confruntă încă cu un deficit de resurse tehnologice, ceea ce limitează accesul elevilor la instrumente moderne de învățare. În acest sens, UNICEF va dota 70 de școli cu echipamente moderne, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

Setul de echipamente donat include 350 de table interactive și 350 de computere All-in-One și reprezintă o continuare a eforturilor de modernizare a sistemului educațional. 

„Transformarea digitală este un pilon esențial al unui sistem educațional modern, capabil să pregătească elevii pentru provocările și oportunitățile lumii contemporane. Accesul la echipamente TIC contribuie direct la dezvoltarea competențelor digitale esențiale pentru viitorul copiilor noștri. Inițiativa este aliniată la Strategia de dezvoltare Educația 2030, la Strategia națională de transformare digitală 2023-2030 și la alte politici relevante”, a menționat ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun.

Programul Inovații Digitale ale Sistemului Educațional din Republica Moldova este o inițiativă transformatoare care își propune să modeleze viitorul educației în Republica Moldova. 

“Utilizarea echipamentelor digitale în educație reprezintă cheia deschiderii unor noi oportunități și asigurării incluziunii tuturor copiilor, indiferent de mediul lor social. Resursele distribuite prin acest program constituie un pas concret în direcția modernizării sistemului educațional din Republica Moldova. Digitalizarea instituțiilor de învățământ rămâne o prioritate, asigurând acces egal la tehnologie pentru fiecare elev, indiferent de mediul din care provine”, a declarat Maha Damaj, reprezentantă de țară, UNICEF în Republica Moldova.

Echipamentele vor fi integrate în câte 5 săli de clasă din fiecare dintre cele 70 de instituții selectate, contribuind la crearea unui mediu educațional modern și interactiv. Dintre acestea, 35 de instituții fac parte din rețeaua școlilor model, un grup dedicat promovării celor mai bune practici educaționale și aliniat obiectivului de a reduce inegalitățile în accesul la resurse tehnologice. 

„Utilizarea tehnologiei în școli este esențială pentru promovarea incluziunii, stimularea inovației și dotarea copiilor cu competențele digitale necesare pentru piața muncii și creșterea economică a Republicii Moldova. Această investiție a fost posibilă datorită parteneriatelor strategice cu guvernul și partenerii implicați în modernizarea și consolidarea sistemului educațional din Moldova”, a declarat Mohamed Yassine, Specialist în Educație la Parteneriatul Global pentru Educație.

Această acțiune sprijină educația digitală în școlile din întreaga țară, contribuind la o transformare sustenabilă a sistemului educațional din Republica Moldova. Echipele locale și naționale colaborează pentru a asigura implementarea cu succes a acestor dotări, urmând ca fiecare școală să beneficieze de tehnologia necesară pentru a îmbunătăți procesul educativ și a sprijini dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor.

Inițiativa este parte a Programului Inovații Digitale ale Sistemului Educațional din Republica Moldova, implementat de UNICEF în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu sprijinul financiar al Parteneriatului Global pentru Educație.

Vezi lista instituțiilor dotate aici.

Începând de azi, alegătorii români din străinătate se pot înregistra pentru a vota la prezidențiale

Începând de astăzi, 20 ianuarie 2025, alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate, care doresc să voteze la alegerile prezidențiale din acest an prin corespondență sau la o secție de votare din afara României, se pot înregistra online pe portalul www.votstrainatate.ro, scrie tvrmoldova.md.

Portalul cuprinde două secțiuni

– Alegător în străinătate la o secție de votare

– Alegător în străinătate prin corespondență.


Până la ora 13:30, pe site-ul www.votstrainatate.ro au fost primite 10 cereri de votare la o secție din afara României și 24 de cereri de vot prin corespondență.

Alegătorul care dorește să se înscrie pentru votul prin corespondență trebuie să completeze un formular online, în care să menționeze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reședință, adresa de e-mail, precum și opțiunea de transmitere în țară sau la reprezentanța diplomatică a votului exprimat prin corespondență. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate și a documentului care dovedește dreptul de ședere, eliberat de autoritățile străine.

Termenul – limită de înscriere ca alegător în străinătate prin corespondență este 20 martie 2025, ora 23.59.

Alegătorul român care optează să voteze în străinătate la o secție de votare va completa un formular online, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de e-mail, localitatea și statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate. O secție de votare poate fi înființată la cererea a minimum 100 de cetățeni din aceeași localitate sau dintr-un grup de localități.

Termenul – limită de înscriere ca alegător în străinătate la o secție de votare este 4 martie 2025, ora 23.59.

Întrebări și sesizări legate de procedura de înregistrare pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro.

De azi intră în vigoare tarifele diferențiate la energia electrică pentru consumatorii care au contoare inteligente

De astăzi, consumatorii care au instalate contoare inteligente vor beneficia de tarife diferențiate pentru energia electrică în funcție de orele de consum, transmite MOLDPRES.

Astfel, consumatorii casnici, conectați la rețelele de distribuție de tensiune joasă (0,4 kV) ale Premier Energy Distribution, vor plăti 4,32 lei pentru un kWh consumat între orele 07.00 și 23.00 și 3,31 lei pentru un kWh consumat între orele 23:00 – 7:00.

Consumatorii din regiunea de nord a țării, aflați în zona de deservire a FEE Nord, conectați la rețelele de tensiune joasă, vor avea tarife de zi de 4,89 lei pentru un kWh și de noapte de 3,90 lei pentru un kWh.

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică /ANRE/ a precizat anterior că pentru a beneficia de prețuri diferențiate pe ore de consum, nu este neapărat necesar de a instala contoare inteligente scumpe, cu citire de la distanță. Majoritatea contoarelor electronice moderne sunt înzestrate cu funcții de înregistrare a energiei electrice pe intervale orare. Citirea acestor contoare se face similar ca și în cazul contoarelor obișnuite, doar că cititorul obține de pe contor nu doar cifra sumară a consumului lunar, ci și cantitatea de energie consumată în fiecare din intervalele orare stabilite de ANRE. Respectiv, totalul lunar de energie consumat se va separa în două părți: energia consumată în orele 7:00 – 23:00 (energia mai scumpă), și cea consumată în intervalul 23:00 – 7:00 (energia ieftină).

Potrivit datelor statistice, majoritatea întreprinderilor au deja instalate contoare inteligente, care permit aplicarea tarifelor diferențiate. Acest lucru va permite ca, odată cu introducerea acestor tarife, consumatorii industriali să-și programeze activitățile economice astfel încât să beneficieze de tarifele mai mici.

Unde pot fi procurate contoarele cu facturare pe intervale orare

Contoarele cu facturare pe intervale orare pot fi procurate atât la operatorii de sistem, cât și la alți comercianți de echipamente electrotehnice de pe teritoriul Republicii Moldova. Contoarele trebuie să fie verificate metrologic și incluse în Registrul de stat al mijloacelor de măsurare.

La procurarea contorului, cetățenii trebuie să ceară vânzătorului să confirme că contorul respectiv are posibilitatea de înregistrare a energiei electrice pentru cel puțin două intervale orare sau să studieze cu atenție specificațiile tehnice ale contorului înainte de a face achiziția. La fel, este necesar să precizați dacă există posibilitatea de reprogramare a contorului pentru alte intervale orare decât cele definite de uzina producătoare.

Care este procedura de instalare

Orice modificare legată de echipamentul de măsurare a consumatorului final se va executa doar după adresarea unei cereri operatorului de sistem la care este racordată instalația de utilizare a consumatorului.

În cazul consumatorilor noncasnici, se va concretiza în primul rând dacă contorul existent are posibilitatea înregistrării consumului pe intervale orare. Dacă da, atunci desigilarea, programarea contorului și sigilarea se vor efectua de specialiștii operatorului de sistem, consumatorul final urmând să suporte costurile legate de executarea lucrărilor respective.

Dacă contorul existent al consumatorului noncasnic nu permite înregistrarea orară, consumatorul respectiv va suporta cheltuielile pentru procurarea, programarea, desigilarea, instalarea și sigilarea contorului nou.

În cazul consumatorilor casnici este la fel necesară depunerea unei cereri în adresa operatorului de sistem, pentru desigilarea contorului vechi. Instalarea contorului nou se va realiza de către un electrician autorizat, după care operatorul va sigila contorul nou instalat.

După instalarea contorului, consumatorul urmează să solicite, prin cerere, furnizorului său de energie electrică modificarea corespunzătoare a contractului de furnizare a energiei electrice.

Accidentul grav din Ungaria în care a fost implicat un microbuz cu moldoveni: un pasager și-a pierdut viața, alți câțiva sunt în stare critică
Articolul anterior
O fetiță de 11 luni a murit la șapte zile după ce a înghițit o jucărie de mici dimensiuni
Articolul următor