A fost deschis cel mai lung pod pietonal suspendat din lume! Se află în Europa și îți taie răsuflarea

Cel mai lung pod pietonal suspendat din lume, construit deasupra unei văi montane, a fost inaugurat pentru publicul general vineri, 13 mai, în Republica Cehă, informează Reuters.

”Am venit aici pentru că ne place adrenalina”, a declarat Michaela Klestilova, una dintre persoanele care au păşit pe acest pod, ce are o lungime de 721 de metri şi ajunge până la 95 de metri deasupra solului în cel mai înalt punct al său.

Denumit ”Sky Bridge 721”, acest pod a avut nevoie de doi ani pentru a fi construit cu un buget de 200 de milioane de coroane (8,4 milioane de euro), fiind suspendat cu ajutorul a şase cabluri principale de susţinere şi conţine alte 60 de cabluri anti-vânt.

Může jít o obrázek přírodě a bridge
Může jít o obrázek venku
Může jít o obrázek přírodě a bridge
Může jít o obrázek přírodě , nebi , stromu a hoře

El se află la peste 1.100 de metri deasupra nivelului mării şi face legătura între două creste montane din nord-estul Cehiei, la 200 de kilometri de Praga, în apropiere de graniţa cu Polonia. Video:

Precedentul record mondial pentru un pod pietonal suspendat era deţinut de Arouca Bridge din Portugalia, care are o lungime de 516 metri.

Construcţia noului pod din Republica Cehă a fost însoţită însă şi de anumite critici.

Directorul regional al Agenţiei Cehe pentru Conservarea Naturii, Michal Servus, a declarat pentru televiziunea cehă în această săptămână că podul pietonal a cauzat probleme în protejarea naturii din regiune şi a schimbat peisajul zonei.

Oficialii speră însă că ”Sky Bridge 721” va stimula turismul local întrucât oferă o panoramă deosebită asupra peisajului zonal.

sursa

Noi termene pentru testarea tehnică a vehiculelor

Periodicitatea inspecțiilor tehnice pentru autovehicule va fi extinsă, iar defecțiunile tehnice vor fi clasificate în baza unui nou sistem. Acestea, dar și alte prevederi, se conțin în Regulamentul cu privire la inspecția tehnică periodică a vehiculelor rutiere, aprobat astăzi de Guvern, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

Regulamentul stabilește noi cerințe și condiții pentru efectuarea inspecției tehnice periodice a vehiculelor rutiere și urmărește alinierea cadrului normativ național la normele europene.

Astfel, pentru mașinile personale mai noi de 10 ani, regulamentul prevede efectuarea testării  tehnice o dată la doi ani, față de testarea anuală în prezent. În același timp, pentru autocare, taxiuri, ambulanțe, vehiculele implicate în transportarea mărfurilor periculoase și vehiculele destinate instruirii, mai noi de 10 ani, testarea tehnică se va face o dată în an și nu o dată la 6 luni cum este în prezent.

Un element nou inclus în regulament se referă la sistemul de clasificare a defecțiunilor tehnice, care prevede măsuri diferențiate pentru fiecare categorie de defecțiuni, și anume:

• defecțiuni minore – permit vehiculului să rămână în circulație fără necesitatea unei noi inspecții;

•  defecțiuni majore -necesită remedierea problemelor într-un termen stabilit;

•  defecțiuni periculoase – vehiculul este exclus din circulație până la remedierea completă.

Totodată, vor fi simplificate procedurile de identificare a vehiculelor și a proprietarilor acestora.  Șoferii vor trebui să prezinte doar actele personale la inspecție, iar verificarea datelor vehiculului se va realiza automat prin intermediul sistemului AutoTest.

Aceste reglementări vor limita circulația pe drumurile publice a vehiculelor rutiere care nu corespund pe deplin normelor tehnice, vor încuraja reînnoirea parcului de autovehicule, dar și vor diminua numărul de accidente rutiere, protejând astfel viețile cetățenilor implicați în trafic. 

Gestionarea fondurilor și investițiilor în agricultură va fi reglementată de o nouă lege

Guvernul a aprobat, astăzi, proiectul de lege privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole. Noua lege va asigura un sistem mai eficient de acordare a sprijinului financiar în sectorul agricol, care să contribuie la creșterea competitivității sectorului, dezvoltarea durabilă a mediului rural și combaterea schimbărilor climatice, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

În același timp, proiectul de lege va crea un cadru legislativ național integrat, coerent și corelat cu obiectivele politicii agricole comune a Uniunii Europene, astfel încât să susțină atragerea fondurilor europene pentru dezvoltarea agriculturii. 

Documentul prevede implementarea Programului Strategic al Politicii Agricole, care va stabili strategiile de intervenție, condițiile și mărimea resurselor financiare acordate, precum și indicatorii de monitorizare, evaluare și de rezultat.

De asemenea, proiectul reglementează acordarea sprijinului financiar din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural (FNDAMR) pentru diverse tipuri de intervenții, cum ar fi plăți directe, intervenții sectoriale și pentru dezvoltarea rurală, în scopul modernizării fermelor, dezvoltării infrastructurii rurale și promovării inovațiilor în agricultură.

În acest sens, sunt stabilite criterii obiective și nediscriminatorii pentru toate părțile implicate, precum și procedura de depunere și examinare a cererilor de acordare a sprijinului financiar. Durata unui apel este de cel mult 90 de zile, dar nu mai puţin de 30 de zile. Pentru a beneficia de plăți directe și anuale, potențialii beneficiari vor trebui să respecte standarde de mediu, sănătate publică și bunăstare animală.

Proiectul de lege prevede și extinderea serviciilor de consiliere agricolă în ceea ce privește gestionarea terenurilor și fermelor.

Potrivit Legii bugetului de stat pentru 2025, Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural este planificat în mărime de 1,7 miliarde de lei.

La Chişinău va fi construită, în premieră, o stație de sortare a deșeurilor

O stație cu o linie de sortare, unică pentru infrastructura de gestionare a deșeurilor în Republica Moldova, va fi construită în capitală până la sfârșitul anului viitor. Valoarea proiectului este de aproximativ 8 milioane de euro. Anunțul a fost făcut de către directorul interimar al Regiei Autosalubritate, Igor Gîrlea, în podcastul „Chișinău Live”, transmite IPN.

„Vom avea o așa-numită insulă a deșeurilor”, precizează șeful Regiei. El a adăugat că în stație vor putea fi colectate toate tipurile de deșeuri, – electronice, electrocasnice, vegetale șialte tipuri, care ulterior vor fi distribuite la reciclare.

Va exista și o linie de sortare a deșeurilor cu o capacitate anuală de 4 mii de tone.

Lângă stația de transfer, vor fi rezervate 15 hectare de teren pentru construirea unui centru de reciclare. Procedura de transmitere a terenului este în proces de finalizare, a dat asigurări șeful Regiei Autosalubritate.

Stația este la etapa finală de proiectare. La începutul anului 2025 vor demara lucrările de construcție. Acest proiect este cea mai mare investiție din infrastructura de gestionare a deșeurilor din Republica Moldova.

Noi amenințări din Rusia. Marea Britanie, distrusă în 3 minute și Finlanda în 10 secunde cu rachetele Satan 2
Articolul anterior
#usideschise cu Pasha Parfeni: despre meditație, drepturile de autor, diasporă și schimbări
Articolul următor