O nouă cale de acces peste râul Prut a fost deschisă, astăzi, traficului internațional rutier. Este vorba despre punctul de trecere a frontierei Leova-Bumbăta, al saptelea între România și Republica Moldova. Podul, care reprezintă o nouă poartă spre Uniunea Europeană, va fluidiza ciculaţia transfrontalieră și va reduce considerabil timpii de așteptare, scrie TVR Moldova.
„Podul flotant Leova Bumbăta a fost construit de la zero în mai puțin de un an. Podul are o lungime de 60 de metri și o lățime de 14 metri. Pentru început, acesta va activa doar în regim de zi, de la ora 8 dimineața până la ora 20. Pe pod este preconizată și trecerea pietonală.”
Entuziasmați, zeci de locuitori din raionul Leova au venit, astăzi, să vadă podul inaugurat. Oamenii spun că abia așteaptă să ajungă peste Prut pe jos, cu bicicleta sau cu mașina, prin punctul de trecere care e aproape de casa lor.
„Eu de 30 de ani îl aștept. Doamne Ajută.” „E la 5 km de casa.”
În prima etapă, vor putea trece frontiera unitățile de transport cu masa de până la 3,5 tone. Ulterior, podul va fi adaptat și pentru tranzitul camioanelor.
ANA REVENCO ministrul de Interne al Republicii Moldova: „O poartă spre Europa. Primul pod în 13 ani.”
Noul punct de trecere a frontierei se află la 40 de kilometri de vama Leuseni-Albița, cea mai tranzitată pe segmentul moldo-român.
LUCIAN BODE ministrul de Interne al României: „Până în 2027 mai multe puncte de trecere a frontierei, refacerea celor 3 poduri și construirea noului pod la Ungheni. Vom oferi Moldovei acces la rețeaua Europeană de transport, securitate Schengen.”
Dezvoltarea infrastructurii între România și Republica Moldova este prioritatea celor două guverne, spun autoritățile care mai dau asigurări că, în următorii ani, se vor implementa mai multe proiecte europene.
SORIN GRINDEANU ministrul Transporturilor și Infrastructurii al României: „Vorbim de A7 care este o coloana vertebrala a Moldovei pe zona rutiera, Siret Suceava, etc. De asemena, A8 autostrada Unirii, și la Odessa.”
LILIA DABIJA ministrul Infrastructurii al Republicii Moldova: „Florile care le-am primit mi-au amintit de podul de flori, trecem de la simbolism, la poduri de piatră care ne asigură măsuri de Unire, de implementare a proiectelor comune.”
A mai fost construit un drum de acces spre frontieră cu o lungime de trei kilometri. Costurile podului Leova – Bumbăta se ridică la peste 260 de milioane de lei, care provin din bugetul Republicii Moldova.