Ala Nemerenco, adresare către medicii corupți: ,,Mita, o piatră legată de gâtul tuturor. O să public numele celor care acceptă plăți. Să-i cunoască întreaga țară”

Ala Nemerenco a venit cu un mesaj public despre medicii corupți. Potrivit Ministrei, ,,mita e o piatră de gât, ce trage la fund, mai devreme sau mai târziu”, iar cei ce o acceptă ,,nici nu știu când și care va fi prețul pe care va trebui să-l plătească”.

„Am promis alaltăieri, de Ziua internațională a luptei împotriva corupției, sau mai bine zis împotriva corupților că voi veni cu un mesaj separat și pentru personalul medical. Dragi colegi, cunoaștem toți cât e de grea profesia de medic, câtă responsabilitate cere, câte nopți nedormite, ardere profesională, emoții, pemanentă învățare. Nici într-o profesie nu se duc atâția ani pe studii, ros de cărți și examene. Profesia ne face niște zei pentru oameni. Ei vin la noi cu ultima speranță. Și cu ultimul bănuț legat în basma, pe care îl strâng și leagă cu mânile lor obosite, noduroase de munca la câmp. Majoritatea celor care stau în fața Dvs la consultație, sau ajung în operație, investigații nu au nici pe departe salariul Dvs, nemaivorbind de venituri. Majoritatea din ei seamănă cu părinții, buneii dumneavoastră. Dar nu vedeți această asemănare”, a scris Nemerenco.

Ala Nemerenco afirmă că plățile pe care medicii corupți le acceptă și solicită sunt niște pietre grele legate de gâtul tuturor.

„Și tot ce e legat piatră de gât, la fund trage, mai devreme sau mai târziu, nici nu știți când și care va fi prețul pe care va trebui să-l plătiți. S-ar putea să fie mult prea mare și nedrept, dar astăzi nimeni nu se gîndește la asta. Iată chiar acu mi-a scris mămica unui copil cu dizablitate foarte gravă, țintuit la pat și cărucior, pe care nu l-a abandonat și îl îngrijește 18 ani cu multă dragoste și dăruire. Vă închipuiți o mamă care supraviețuiește din pensia modestă a fiicei și o bucățică doar de salariu de asistent personal, încropind venituri undeva vreo 2 mii pe lună. Și iată, când a ajuns să meargă la specialist în raion (Soroca) penru o consultație, plătind din puținul care îl are 600 lei pentru taxi tur-retur, medicul i-a luat și 90 lei pentru consultație. Neoficial. În birou. Cunosc numele acestui medic. O să-l găsesc mâine. Să-i ducă banii acasă. Fiindcă mama și fiica nu au de pâine, i-am transferat eu acum seara pe card ceva căci mi se rupe inima. Da vouă dragilor, nu?! Inimile voastre sunt la locul lor”, a adăugat Ala Nemerenco.

Ala Nemerenco a precizat că postarea nu se adresează medicilor onești, profesioniști, cu suflet, mâini și minte de aur.

„Mă întreabă mulți cum voi lupta cu plățile care circulă în sistem de jos în sus, de la stânga la dreapta, de la dreapta la stânga. În sat și la oraș, în spital și policlinică, la RMN, operație, oriunde, la public și în ultimul timp și la unii privați. Și recunosc – îmi este mai ușor să identific zeci de milioane de euro, și parteneri gata să vină în ajutor ca să putem moderniza spitalele și instituțiile noastre, decât să obțin succes pe acest front. Dar știu cu ce o să încep – o să public numele celora care cer bani. Să-i cunoască întreaga țară. Da, o să-mi stric multe oale în cap. Dar trebuie să începem odată. Fiindcă viața e una și e de la Dumnezeu. Și nu are nimeni în lumea asta drept pe ea. Nimeni. Iar viața e unica care nu are preț”, adaugă Ala Nemerenco.

Cel mai înalt pod din lume a fost finalizat înainte de termen. Va fi traversat de camioane și mașini la o înălțime demnă de un zgârie-nori

Cel mai înalt pod din lume urmează să fie deschis în iunie, va avea o înălțime demnă de un zgârie-nori și este cea mai recentă realizare inginerească a acestei țări axate pe infrastructură, transmite CNN.

Podul din China are aproape 3.000 de metri și a fost construit în 3 ani

Podul Marelui Canion Huajiang din China se apropie de finalul lucrărilor de construcție în Guizhou, sud-vestul țării. Podul suspendat chinezesc va avea o înălțime de 625 de metri deasupra nivelului râului, fiind cu 289 de metri mai înalt decât actualul deținător al recordului, viaductul Millau din Franța.

Provincia Guizhou este o zonă muntoasă din China, cu un relief complex. Podul traversează spectaculosul Mare Canion Huajiang, cunoscut și sub numele de „crăpătura Pământului”.

China desfășoară un amplu program național de modernizare a infrastructurii, în special în regiunile muntoase mai puțin dezvoltate, precum Guizhou, care se află la 1.300 de kilometri vest de orașul Shenzhen.

Așadar, podul nu este doar o realizare menită să doboare un record, odată dat în folosință, va deveni mai ușor ca oricând pentru autoturisme și camioane să traverseze zona.

Potrivit presei de stat, timpul de traversare a Marelui Canion Huajiang se va reduce de la două ore la doar un minut.

Noua construcție este un pod suspendat cu grinzi din oțel, având o lungime totală de 2.890 de metri.

Construcția a început oficial pe 18 ianuarie 2022 și este programată să fie finalizată pe 30 iunie 2025, potrivit presei locale de stat din Guizhou. Împreună, grinzile podului cântăresc aproximativ 22.000 de tone, echivalentul a trei Turnuri Eiffel.

„În prezent, progresul general al construcției podului a ajuns la 95%, iar deschiderea circulației este planificată pentru a doua jumătate a anului 2025. Atunci, acest proiect de anvergură care traversează ‘crăpătura Pământului va fi primul din lume de acest fel în ambele direcții. Va deveni un nou proiect emblematic ce va demonstra forța Chinei în domeniul infrastructurii”, a declarat Zhang Shenglin, inginer-șef al Guizhou Highway Group, pentru ziarul de stat China Daily.

În prezent, aproape jumătate dintre cele mai înalte 100 de poduri din lume se află în Guizhou.

Ce trebuie să știi despre podul Canionului Huajiang

Podul Canionului Huajiang va deveni cel mai înalt pod din lume, detronând deținătorul anterior al titlului, Podul Duge, care se află la 565 de metri deasupra solului și este, de asemenea, tot în China.

În ciuda dificultăților asociate construcției la altitudini mari, structura a fost realizată mult înainte de termenul stabilit și a costat aproximativ 283 de milioane de dolari, potrivit publicației Newsweek.

Construcția Podului Canionului Huajiang a început în 2022, în regiunea Guizhou din sud-vestul Chinei. Podul trece peste râul Beipan, aflat la fundul canionului, și reduce timpul de traversare a acestuia de la peste o oră la doar trei minute.

Mamdouh El-Badry, profesor de inginerie civilă la Universitatea din Calgary, a declarat că, în ciuda complexității construirii la o asemenea altitudine, podul a fost finalizat mult mai rapid decât ar fi fost cazul pentru un proiect de această amploare în Occident.

„În alte părți ale lumii, un proiect de această dimensiune ar dura, în mod obișnuit, între cinci și zece ani de la începerea lucrărilor până la finalizare, în funcție de factorii de mediu, politici și logistici. Pentru comparație, viaductul Millau din Franța, unul dintre cele mai înalte din lume, a fost construit în aproximativ trei ani, după mai bine de un deceniu de planificare și obținere a aprobărilor”, a spus El-Badry.

China, în topul celor mai mari poduri din lume

China domină lista celor mai mari poduri din lume și le-a construit pe multe dintre ele mai repede decât țările occidentale.

China are șase dintre cele mai înalte poduri din lume, opt dintre primele zece cele mai înalte și 43 dintre primele 50. În contrast, doar trei poduri din Statele Unite au intrat în topul celor 50 cele mai înalte. Această infrastructură este, de asemenea, răspândită în întreaga țară, nu doar concentrată în jurul marilor orașe.

Acest lucru se datorează parțial geografiei Chinei. Regiunile vestice și sud-vestice ale țării sunt foarte muntoase, iar traversarea unor zone precum Guizhou nu este posibilă cu drumuri tradiționale, ceea ce face necesară construirea unor structuri precum Podul Canionului Huajiang.

Cu toate acestea, El-Badry a spus că abordarea unică a Chinei în ceea ce privește proiectele de construcție de mari dimensiuni a accelerat și mai mult construirea acestora, deoarece se acordă mai puțină atenție unor probleme precum evaluările de mediu și opoziția locală.

„În ultimii 20 de ani, China a adoptat o abordare de sus în jos în ceea ce privește infrastructura, acordând prioritate proiectelor de mari dimensiuni pentru a stimula dezvoltarea economică și conectivitatea regională. Aceasta include investiții masive, mai puține obstacole și procese de aprobare simplificate comparativ cu multe țări occidentale, care se confruntă adesea cu evaluări de mediu îndelungate, incertitudini financiare și opoziție locală, care pot întârzia sau chiar bloca eforturile majore de infrastructură”, a spus El-Badry.

Podul Canionului Huajiang va fi deschis pentru vehicule în iunie Podul Canionului Huajiang este programat să fie deschis pentru utilizarea vehiculelor în iunie 2025.

„Finalizarea Podului Marelui Canion Huajiang va întări legăturile economice dintre Guiyang, Anshun și Qianxinan, promovând integrarea economică regională”, spune Chen Jianlei, vice-director al Departamentului de Transporturi din Guizhou.

Autoritățile chineze speră că acesta va face regiunea Guizhou, care este una dintre cele mai montane din țară, mai accesibilă.

„Acest superproiect ce traversează crăpătura Pământului va demonstra capabilitățile inginerești ale Chinei și va sprijini obiectivul Guizhou de a deveni o destinație turistică de clasă mondială”, a precizat Zhang Shenglin, membru al Congresului Național al Poporului.

Trump numeşte Universitatea Harvard o „glumă” care nu merită subvenţii federale

Preşedintele american Donald Trump a atacat din nou miercuri Universitatea Harvard, calificând-o drept o „glumă” care nu merită subvenţii din partea guvernului american, escaladând războiul dur dintre prestigioasa instituţie şi Casa Albă.

„Harvard este o GLUMĂ care predă ura şi idioţenia şi nu ar mai trebui să primească finanţare federală”, a declarat Trump pe reţeaua sa Truth Social, acuzând universitatea că recrutează în principal „stângişti radicali, idioţi şi oameni cu creier de pasăre”.

„Harvard nu mai poate fi considerat nici măcar un loc decent de învăţare şi nu ar trebui să fie luat în considerare pe nicio listă a marilor universităţi sau colegii din lume”, spune între altele preşedintele dezlănţuit împotriva uneia dintre cele mai respectate instituţii de învăţământ superior din lume, care a avut curajul de a-l înfrunta şi a nu-i lua în considerare cererile, cu riscul pierderii finanţării federale.

Olesea Stamate, exclusă din Comisia juridică, numiri și imunități

Deputata Olesea Stamate va fi exclusă din Comisia juridică, numiri și imunități. Decizia a fost luată de Fracțiunea PAS. Stamate a fost trecută ca membru în Comisia de control al finanțelor publice, transmite IPN.

Astăzi, Olesea Stamate a anunțat că părăsește fracțiunea PAS și își va continua activitatea în calitate de deputat neafiliat.

Potrivit parlamentarei, având în vedere decizia conducerii PAS de a o exclude din formațiune și modul în care au evoluat relațiile instituționale în ultimele zile, se retrage din fracțiunea PAS.

„Îmi voi continua activitatea cu respect față de mandatul încredințat de cetățeni și în deplină conformitate cu principiile statului de drept”, a scris Stamate.

Olesea Stamate a mai precizat că, așa cum a afirmat și anterior, consideră că toate acțiunile sale au fost conforme cu legea și au fost făcute în deplină transparență.

Olesea Stamate a fost exclusă din partid după scandalul iscat de eliberarea din închisoare a unor criminali periculoși condamnați la detenție pe viață, lucru care a devenit posibil după un amendament la Legea cu privire la amnistie, propus de parlamentară, dar susținut de mai mulți deputați PAS.

Amendamentul a permis, în anumite cazuri, comutarea detenției pe viață la 30 de ani închisoare. Și apoi, printr-o altă procedură, să se solicite în mod cumulativ de la instanța de judecată liberarea condiționată înainte de termen sau înlocuirea părții neexecutate din pedeapsă cu o sancțiune mai blândă în condiții mai favorabile pentru acești condamnați.

După ce s-a aflat despre aceste eliberări, Olesea Stamate a fost exclusă din PAS. Iar șeful Administrației Naționale a Penitenciarelor, Anatolie Falcă, și-a prezentat demisia.

Parlamentul a aprobat pe 4 aprilie, în două lecturi, o inițiativă legislativă care prevede că persoanele față de care s-a comutat pedeapsa de la închisoare pe viață la 30 de ani de închisoare nu mai sunt eligibile să se adreseze în instanța de judecată pentru a le mai reduce din termenul de detenție. Legea a fost publicată a doua zi în Monitorul Oficial. Totodată, la sesizarea procurorului general, Curtea Constituțională, a suspendat pe 9 aprilie aplicarea prevederilor care permit comutarea pedepsei de detenție pe viață la 30 de ani de detenție.

Încă un centru comercial din Rusia s-a aprins! Incendiul a distrus peste 9 mii de metri pătrați
Articolul anterior
Cumplit! Patru copii sunt în stare critică după ce au căzut într-un lac înghețat pe care se jucau, în Anglia
Articolul următor
Close menu