Agenția Națională Transport Auto s-a autosesizat pe marginea reportajului difuzat în presă, cu referire la tânăra care s-a plâns pe rețelele de socializare de atitudinea conducătorului auto de pe ruta municipală nr.120 din mun. Chișinău, care a oprit microbuzul și a obligat-o să coboare pentru că nu primește bancnote de 200 lei pentru achitarea călătoriei.
Astfel, în cadrul controlului efectuat, conducătorul auto implicat în acest incident a fost identificat.Acesta a recunoscut că a încălcat drepturile consumatorului, iar pentru refuzul nejustificat de a presta un serviciu, a fost tras la răspundere contravențională conform prevederilor art. 273 alin. (10) Cod contravențional, fiindu-i aplicată amendă în mărime de 15 u.c.
Având în vedere că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor, Agenția Națională Transport Auto este abilitată cu funcții de protecție a consumatorilor în domeniul transporturilor, solicită utilizatorilor serviciilor de transport rutier regulat, ca în cazul situațiilor similare celei sus-menționate să se adreseze cu reclamații către organul competent, pentru protejarea drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor prin mijloacele prevăzute de legislația în vigoare.