Cel mai cunoscut vlogger din lume dezvăluie de ce a refuzat excursia cu submersibilul Titan

YouTuberul MrBeast a scris pe Twitter că a refuzat șansa de a ,,călători cu submersibilul Titan” până la epava Titanicului. Submersibilul Titan a suferit o ,,implozie catastrofală” , iar toate cele cinci persoane aflate la bord au murit. De atunci, alte personalități publice au declarat că au refuzat să urce la bordul submersibilului OceanGate.

Twitter critica a Mr. Beast y el creador de Dogecoin lo aconseja

YouTuberul MrBeast a spus că a fost invitat să facă o călătorie cu submersibilul OceanGate Titan, dar a refuzat oferta, scrie Business Insider.

YouTuberul a postat într-un tweet un fragment din mesajul pe care-l primise: „Merg la Titanic într-un submarin la sfârșitul acestei luni. Echipa ar fi încântată să i te alături. ”

El nu a precizat că este vorba despre Titan și nu a clarificat de la cine a fost trimis mesajul.

MrBeast a scris pe Twitter că a refuzat oferta.

,,Cam înfricoșător că aș fi putut fi în el” , a scris pe Twitter YouTuberul, care are peste 160 de milioane de abonați.

OceanGate Titan a suferit o ,,implozie catastrofală” după ce a coborât la locul unde se aflau epavele Titanicului. Se presupune că toți cei cinci pasageri, inclusiv CEO-ul OceanGate, Sotckton Rush, au murit în incident.

Alți potențiali pasageri au povestit de atunci cum au refuzat o călătorie cu submersibilul, invocând probleme de siguranță.

Într-o postare pe Facebook, Jay Bloom, finanțator din Las Vegas, a declarat că a refuzat o ofertă la preț redus din partea Stockton Rush pentru a se alătura călătoriei eșuate. Bloom a spus că Rush a încercat să respingă îngrijorările sale legate de siguranță.

Actorul britanic Ross Kemp plănuia, de asemenea, să filmeze un documentar pe Titan, dar planul a fost abandonat după ce compania sa de producție a considerat că submersibilul ,,nu este potrivit pentru așa ceva” , a declarat agentul său pentru BBC.

Jimmy Donaldson a început să posteze clipuri pe YouTube în 2012, când avea  13 ani. Inițial, clipurile erau despre tutoriale pentru jocuri video, comentarii și analize ale altor canale YouTube.

În timp, a ajuns să captiveze publicul din întreaga lume. În mai 2023, se estima că averea lui se ridică la 50 de milioane de dolari, sumă care provine în principal din proiectele sale pe YouTube.

Videoclipurile sale au miliarde de vizualizări. Sursa principală de venit o reprezintă publicitatea. Potrivit unor estimări, el ar câștiga câteva milioane de dolari pe an numai din veniturile din reclame. 

MrBeast a colaborat cu mărci precum Quid, Honey și altele pentru plasarea de produse și sponsorizări în videoclipurile sale.

Ulterior, și-a deschis un magazin online unde vinde tricouri, hanorace și alte accesorii.

Cazuri de defăimare premeditată în mediul online a Recensământului 2024 și a activității recenzorilor

În legătură cu apariția în mediul online a unor înregistrări video prin care se răspândesc în societate falsuri despre recensământ, inclusiv despre scopul acestui exercițiu și activitatea personalului de recensământ, fiind făcute și apeluri de a nu participa la recensământ, Biroul Național de Statistică (BNS) vine cu precizări.

Recensământul populației și locuințelor (RPL) din Republica Moldova se desfășoară în perioada 8 aprilie – 7 iulie 2024 în corespundere cu prevederile Legii nr. 231/2022 privind recensământul populației și locuințelor și ale Hotărârii Guvernului nr. 69/2024 și Hotărârii Guvernului nr. 951/2022. Acesta este realizat în corespundere cu recomandările Organizației Națiunilor Unite, conform cărora statele lumii trebuie să efectueze recensăminte ale populației cel puțin o dată la 10 ani. RPL din Republica Moldova din anul 2024 se desfășoară după 10 ani de la recensământul precedent (din 2014) și este ultimul an din runda mondială 2020 a recensămintelor realizate pe plan internațional (care cuprinde anii 2015-2024).

În corespundere cu art. 5 al Legii 231/2022, recensământul are ca obiectiv producerea, în condiții de calitate și comparabilitate internațională, a statisticilor oficiale naționale sub forma unor indicatori statistici privind: numărul și distribuția teritorială a populației la cel mai mic nivel teritorial; structura demografică și caracteristicile socio-economice; gospodăriile casnice, locuințele, condițiile de locuit ale populației și clădirile în care se situează locuințele acesteia.

Chestionarele de recensământ au fost elaborate și aprobate urmare a unui proces extins de consultări publice  care a durat mai mult de 1 an. Au fost organizate o serie de mese rotunde, ședințe bilaterale cu reprezentanții societății civile, ca de exemplu ai asociațiilor etno-culturale, Alianței Organizațiilor pentru Persoane cu Dizabilități, organizațiilor care activează în domeniul apărării drepturilor omului etc. În procesul consultării chestionarelor au fost colectate peste 100 de propuneri, care au fost analizate minuțios și de care s-a ținut cont la definitivarea instrumentarului RPL.

Astfel, contrar falsurilor din unele postări video, chestionarele pentru recensământul din 2024, ca și în cazul recensământului precedent din 2014, NU conțin întrebări despre avere, câștiguri, carduri bancare, datorii, colecții, moșteniri, conturi, firme, bunuri în posesia cetățenilor.

Pentru a asigura buna înțelegere a chestionarelor de recensământ de către reprezentanții diferitor grupuri etno-culturale și informarea din prima sursă a acestora, chestionarele au fost elaborate și sunt disponibile în limbile română, rusă, găgăuză, ucraineană, bulgară și romani.

Cu regret, au fost realizate și răspândite unele înregistrări video a activității recenzorilor, prin care este defăimată cu rea-credință și calomniată activitatea recenzorilor și a recensământului 2024 la general, fiind alimentate temerile nejustificate ale populației să participe la recensământ și astfel împiedicând buna desfășurare a acestuia.

Este ieșit din comun și condamnabil cazul de înregistrare video a interviului de recensământ oferit recenzorului în mod discret de către respondent, înregistrare făcută pe ascuns, fără știrea și acordul acestora. Mai mult ca atât, după intervenția persoanei terțe în procesul de intervievare, respondentul și recenzorul sunt forțați să părăsească locul interviului, fiindu-le adresate învinuiri nefondate, cu tentă de hârțuire.

Menționăm că, recenzorilor și supervizorilor angajați în calitate de personal autorizat contractat de Biroul Național de Statistică, le revine un rol cheie în procesul de colectare a datelor de recensământ în teren, aceștia vizitând fiecare locuință din cadrul sectorului de recenzare atribuit acestora, pentru a asigura că fiecare apartament, casă și fiecare om care locuiește în acestea este recenzat, în modul stabilit de legislație.

Ținem să menționăm că, conform art. 7 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 231/2022, respondenții și alte persoane care fac obiectul recenzării au obligația de a respecta și de a nu obstrucționa activitatea personalului de recensământ.

Defăimarea și calomnierea este realizată aparent de unii pretinși activiști publici care emit ipoteze nemotivate și nejustificate privind recensământul, care au scopul de a de a genera frică și neclaritate în rândul societății, de a știrbi din importanța și imaginea recensământului  și a periclita buna desfășurare a acestuia.

Având în vedere aceste derapaje crase, BNS a sesizat organele de resort pentru a verifica și contracara practicile ilegale, care sunt realizate prin platformele de socializare, aparent de pe profiluri false.

În acest context, ne adresăm populației să fie mai precaută la alegerea surselor de informare, dând prioritate surselor demne de încredere și să nu cadă pradă falsurilor și miturilor despre recensământ, precum și să nu le răspândească.

Apelăm, de asemenea, către populație cu îndemnul să fie indulgență și binevoitoare cu recenzorii de recensământ, aceștia având o sarcină și muncă foarte importantă, responsabilă, dar și extrem de solicitantă atât sub aspectul eforturilor fizice necesare pentru a vizita (în multe cazuri repetat) fiecare casă, locuință, dar și din punct de vedere emoțional, fiind realizate multiple interviuri zilnic cu diverse persoane.

Mulțumim tuturor persoanelor care deja au fost recenzate, oferind răspunsuri corecte la întrebările din chestionarul de recensământ!

Apreciem mult și mulțumim recenzorilor și personalului de recensământ pentru activitatea lor asiduă și extrem de importantă de colectare a datelor de recensământ.

Îndemnăm populația să se informeze din surse oficiale și sigure, în special de pe site-ul oficial al Biroului Național de Statistică www.statistica.gov.md/RPL2024  pentru a fi cât mai corect informați, și să participe la recensământ, oferind răspunsuri complete, care corespund realității.

Răspunsurile la întrebările frecvente și combaterea diverselor falsuri și mituri pot fi consultate pe site-ul oficial web al BNS, la pagina Întrebări frecvente.

Reamintim că, dacă apar îngrijorări sau nelămuriri cu privire la recensământ, populația poate apela la Linia verde a RPL 0 800 800 24 (apel gratuit), scrie la adresa de e-mail rpl2024@statistica.gov.md sau în chatul de pe pagina dedicată recensământului www.statistica.gov.md/RPL2024.

Două medalii de bronz și două mențiuni de onoare pentru elevii moldoveni la Olimpiada Balcanică de Matematică din Bulgaria

Lotul olimpic al Republicii Moldova a obținut o medalie de argint, două medalii de bronz și două mențiuni de onoare la Olimpiada Balcanică de Matematică, desfășurată în orașul Varna, Bulgaria, în perioada 27 aprilie – 02 mai 2024.

Medalia de argint a fost obținută de Marius Cerlat, elev al Instituției Private de Învățământ Liceul Teoretic „Orizont” din Chișinău.

Medaliați cu bronz sunt elevii Timur Degteari și Alin Popescu, elevi ai Instituției Private de Învățământ Liceul Teoretic „Orizont” din Chișinău, iar mențiunile de onoare au fost obținute de Laura Șestacov și Mihai Eșanu, elevi ai aceleiași instituții de învățământ.

Ministerul Educației și Cercetării și Agenția Naționalî pentru Curriculum și Evaluare adresează mulțumiri membrilor Consiliului Olimpic Republican la Matematică pentru dedicație și implicare în pregătirea lotului olimpic național.

Totodată, Ministerul Educației și Cercetării și Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare adresează felicitări premianților, profesorilor și părinților, dorindu-le succese în continuare.

Implementarea votului electronic a fost stopat din cauza riscurilor de securitate cibernetică la care este expusă Republica Moldova

Comisia Electorală Centrală nu a renunțat la implementarea votului online, dar a stopat acest proces din motive legate de riscurile de securitate cibernetică la care este expusă Republica Moldova, au declarat reprezentanții CEC la o ședință. De cealaltă parte, experții susțin că votul electronic este mult mai ieftin comparativ cu cel clasic sau cu cel prin corespondență, iar riscurile de securitate vizează orice tip de vot, scrie moldova1.md.

Implementarea votului prin internet în Republica Moldova este dificilă nu doar din cauza riscurilor de securitate cibernetică, dar și pentru că nu au fost identificați prestatori și software-uri de servicii digitale calitative care să contracareze aceste riscuri, a declarat vicepreședintele Comisiei Electorale Centrale, Pavel Postica. Acesta a mai spus că anumite elemente, cum ar fi identificarea persoanelor la distanță prin metode digitale, sunt deja incluse în proiectul privind votul prin corespondență care va fi testat în alegerile prezidențiale din toamnă.

„Comisia Electorală Centrală nu a renunțat la implementarea votului prin internet, dar reieșind din acele motive, obiective care sunt la această etapă, adică riscurile de securitate cibernetică la care este expusă Republica Moldova, inclusiv CEC, din perspectiva războiului care este la hotarul Republicii Moldova și, suplimentar, practic experiența comisiei în găsirea acelor prestatori de servicii digitale calitative care să ofere dezvoltarea acelor produse, a softurilor pentru punerea în aplicare a diferitelor aspecte digitale, este foarte complicat și, pe alocuri, practic imposibil. Deci, din aceste considerente și lucrurile durează mai mult decât ne-am fi dorit noi, totuși vreau să atrag atenția că anumite elemente definitorii, precum identificarea persoanelor la distanță prin metode digitale, deja se regăsesc inclusiv în acest proiect și, respectiv, va fi o bună oportunitate pentru a testa inclusiv anumite aspecte sau anumite părți ale procedurii de vot prin internet, că ceea ce se face sau să facem din perspectiva punerii în aplicare parțiale a votului prin corespondență ar fi de foarte mare ajutor, inclusiv pentru exercitarea votului de internet”, a declarat Pavel Postica.

Expertul politic Mihai Mogîldea a declarat pentru Radio Moldova că atât votul prin corespondență, cât și cel la urne comportă riscuri, în special, de a fi fraudate, dar introducerea votului electronic ar reduce din cheltuieli și ar facilita procesul de vot al cetățenilor din diasporă.

„Votul electronic reprezintă o metodă alternativă care poate facilita procesul de vot pentru cetățenii moldoveni, stabiliți în mod special în diasporă. Vorbim aici despre zeci, dacă nu chiar sute de mii de cetățeni moldoveni care astăzi sunt în indisponibilitatea de a-și exercita dreptul la vot pentru că se află la distanțe semnificative de secțiile de votare sau locuiesc în state în care în general nu există secții de vot sau trebuie să acopere costuri financiare semnificative pentru a vota. Votul electronic este cea mai ieftină metodă de vot, deoarece, spre deosebire de votul la urne sau votul prin corespondență, nu implică costuri atât de mari de personal, de logistică și toate cheltuielile sunt suportate de stat, nu de votanți. Asta este diferența semnificativă față de votul la urne. Orice metodă de vot implică riscuri. Votul la urne tot implică riscuri, votul clasic la fel poate fi fraudat, și noi avem diverse cazuri de fraudă electorală, cum ar fi coruperea alegătorului, sau fotografierea buletinului de vot. Toate aceste lucruri le-am văzut ani de-a rândul în timpul alegerilor”, a menționat Mihai Mogîldea.

Precizăm că, în anul 2022, Parlamentul a votat alocarea a circa opt milioane de lei pentru testarea votului electronic. Potrivit Președintei CEC, Angelica Caraman, aceste resurse ar putea fi alocate după testarea votului prin corespondență și desemnarea unei companii pentru dezvoltarea software-urilor destinat votului online.

Precizăm că inițiativa de implementare a votului electronic a fost lansată încă în anul 2008, prin intermediul unei legi adoptate de Legislativ, care a stabilit conceptul de digitalizare a procesului electoral. Proiectul trebuia să fie implementat din 2016.

Potrivit autorităților responsabile, votul online ar facilita participarea cetățenilor la procesul electoral din țară, precum și a diasporei și ar soluționa problema numărului limitat de secții de votare deschise în străinătate.

„Turneul actorilor români”, în trei orașe din Republica Moldova
Articolul anterior
Ce se întâmplă acum cu rebelii de la Wagner: Putin nu scoate un cuvânt. Rușii se tem că Prigojin va fi asasinat
Articolul următor