Costurile catastrofelor naturale, estimate la 250 de miliarde de dolari în 2021

Costurile catastrofelor naturale la nivel mondial în 2021 s-au ridicat la circa 250 de miliarde de dolari (221 de miliarde de euro), potrivit unei prime estimări publicate marţi de compania de reasigurare Swiss Re, în creştere cu 24% faţă de 2020, scrie digi24.ro.

În acelaşi timp, factura plătită de companiile de asigurare a fost evaluată la 105 miliarde de dolari, în creştere cu 17% în comparaţie cu anul precedent, a precizat reasiguratorul elveţian într-un comunicat, 2021 fiind al patrulea cel mai costisitor an pentru companiile de asigurări din 1970, în ceea ce priveşte acoperirea daunelor provocate de catastrofele naturale.

”În 2021, pierderile asigurate în urma dezastrelor naturale au depăşit din nou media precedentă pe 10 ani”, a constatat compania de asigurări, potrivit AFP.

Peste 10.000 de persoane şi-au pierdut viaţa sau sunt în continuare date dispărute în urma dezastrelor naturale de anul acesta, notează Swiss Res.

Inundaţiile din Germania şi ţările învecinate au dus la pagube asigurate în valoare de 13 miliarde de dolari.

Cele mai multe dintre evenimentele din 2021 au fost exacerbate de schimbările climatice, susţin oamenii de ştiinţă, care avertizează că vor urma şi altele – mai severe – întrucât atmosfera Pământului va continua să se încălzească în deceniul următor şi ulterior.

Cel mai costisitor an înregistrat până acum a fost 2017, când au avut loc uraganele Harvey, Irma şi Maria. Locul al doilea este ocupat de 2011, când mai multe seisme puternice au lovit Japonia şi Noua Zeelandă, iar pe poziţia a treia se află anul 2005, când uraganul Katrina a devastat New Orleans.

Un polițist de frontieră a înfruntat flăcările pentru a salva un copil

Un polițist de frontieră de la PTF Leușeni, a demonstrat ce înseamnă să fii un adevărat erou, punându-și viața în pericol pentru a salva un copil din flăcările ce cuprinseseră un apartament, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

Vigilența și simțul responsabilității acestui angajat s-au dovedit esențiale atunci când a observat fumul dens care ieșea dintr-un apartament de la primul etaj al blocului unde locuiește. Fără ezitare, a acționat imediat, conștient de gravitatea situației. Împreună cu un alt locatar, a alergat spre apartamentul în flăcări, unde au găsit o minoră inconștientă, aflată într-o stare critică din cauza inhalării de fum.

Intervenția rapidă a polițistului de frontieră a făcut diferența dintre viață și moarte. Salvatorii și echipele de urgență de la Direcția pentru Situații de Urgență și Ambulanță au ajuns la scurt timp, iar fetița a fost preluată și stabilizată. Datorită curajului și spiritului său de sacrificiu, copila se află acum în afara oricărui pericol.

Agent-șef principal Denis Cebotari s-a învrednicit de o diplomă și un trofeu din partea Consiliului raional Ungheni pentru curajul, bărbăția și spiritul de sacrificiu, manifestate în timpul intervenției.

Inspectoratul General al Poliției de Frontieră se mândrește de eroismul și dăruirea colegului nostru. Acest exemplu ne demonstrează încă o dată cât de dedicați sunt polițiștii de frontieră în a proteja comunitatea, nu doar la frontieră, ci și în fața pericolelor din viața de zi cu zi.

Serviciile de stare civilă vor fi digitalizate, iar înregistrarea căsătoriei va fi posibilă și la notar

Serviciile publice de înregistrare a faptelor și evenimentelor de stare civilă vor fi modernizate. Guvernul a aprobat un proiect de lege care schimbă conceptul de transcriere a actelor de stare civilă, redefinește noțiunea de „acte de stare civilă” și permite notarilor să înregistreze căsătoriile, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

O schimbare majoră este eliminarea procesului clasic, care presupunea cel puțin o vizită la Agenția Servicii Publice (ASP) pentru ridicarea certificatului pe suport de hârtie. De acum, faptele și evenimentele de stare civilă vor fi înregistrate electronic, iar extrasele vor fi emise în format digital. Documentele de naștere, căsătorie, divorț, schimbare de nume sau deces vor fi disponibile pe hârtie doar la cerere. În consecință, instituțiile publice și private nu vor mai solicita cetățenilor dovezi în format tipărit, accesând direct informațiile prin platforme electronice, precum MConnect și SIC Access-Web.„Trebuie să ne asigurăm că serviciile publice digitalizate sunt utilizate și de sectorul privat, pentru a nu ne limita doar la instituțiile statului. Vă rog să ne asigurăm că toți pot utiliza semnătura digitală, fără a mai avea nevoie de ștampila umedă”, a menționat premierul Dorin Recean. O altă noutate este extinderea competențelor notarilor care vor putea înregistra căsătorii, oferind cetățenilor o opțiune mai accesibilă și rapidă. De asemenea, toate faptele și evenimentele de stare civilă produse în afara țării vor fi integrate în baza de date a ASP, fiind eliberate documente de stare civilă în format electronic.Prin acest proiect, Ministerul Justiției, în colaborare cu Agenția Servicii Publice și Agenția de Guvernare Electronică, urmăresc să simplifice procesarea cererilor și să reducă birocrația. Astfel, cetățenii vor beneficia de servicii mai eficiente și interacțiuni mai facile cu autoritățile.

Aprobat: Compensațiile la energie pentru noiembrie vor varia între 300 și 800 de lei

În sezonul rece 2024-2025, cetățenii vor beneficia de compensații cu valori cuprinse între 300 și 800 de lei. Cabinetul de miniștri a aprobat Regulamentul cu privire la acordarea compensațiilor la energie,informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

Compensațiile vor fi acordate sub formă de plată monetară lunară. Sistemul informațional va calcula individual compensația pentru fiecare familie, în baza datelor declarate de solicitanți și a informațiilor din bazele de date conexe. Plățile vor ajunge direct pe cardurile solicitanților eligibili, dacă au indicat acest lucru, sau vor putea fi ridicate în oficiale poștale, în a doua jumătate a lunii decembrie.

Pentru a verifica corectitudinea datelor din cererile solicitanților, sistemul informațional „Vulnerabilitate Energetică” va folosi informații oficiale din mai multe instituții, precum Serviciul Fiscal, Casa Națională de Asigurări Sociale și Inspectoratul General al Poliției de Frontieră.

Pe parcursul lunii noiembrie, peste 703 mii de gospodării au cerut compensație la energie. Cererile pot fi depuse în orice moment, dar compensațiile nu vor fi acordate retroactiv. Dacă cererea este depusă după data de 28 a lunii, compensațiile sunt acordate începând cu luna următoare.

În Chișinău se deschide o școală nouă
Articolul anterior
Primăria Chișinău a lansat un site informativ dedicat turiștilor capitalei
Articolul următor