Cum a ajuns Spania să dețină cea mai extinsă rețea de trenuri de mare viteză din Europa și a doua ca mărime din lume

Cu câteva decenii în urmă, călătoria cu trenul între principalele orașe din Spania era de neînchipuit.

Cum a ajuns Spania să dețină cea mai mare rețea de trenuri din Europaspotmedia.ro

De atunci, trenurile, în special cele de mare viteză, au transformat modul de viață al oamenilor, iar Spania reprezintă un exemplu de succes pentru întregul continent, transmite spotmedia.ro.

În anii ’80, autocarul sau mașina erau principalul mijloc de transport între cele mai multe orașe din Spania. Chiar și după mijlocul anilor ’90, trenurile erau vechi, murdare și aglomerate.

Astăzi e de neconceput să nu iei trenul când te duci de la Madrid la Barcelona, Sevilla sau Valencia.

Franța, celebră pentru TGV-ul său, are 2.800 de kilometri de linii de mare viteză. Spania are 4.000 de kilometri.

Spania a reușit să dezvolte cea mai extinsă rețea de linii feroviare de mare viteză din Europa și a doua ca mărime din lume, cu o lungime totală de aproximativ 4.000 de kilometri, aflată într-o continuă expansiune.

Prin comparație, Franța, renumită pentru trenul său de mare viteză TGV, are 2.800 de kilometri de linii de mare viteză, iar Marea Britanie a eșuat lamentabil la acest capitol, cu doar 110 kilometri.

Extinderea rețelei feroviare din statul iberic este, în primul rând, rezultatul unui neașteptat consens politic și al finanțării Uniunii Europene, scrie The Guardian.

Primești banii înapoi dacă trenul întârzie o jumătate de oră

Această transformare a schimbat viața oamenilor, trenurile devenind cel mai rapid și mai ieftin mod de a călători prin țară.

Peste 300 de trenuri de mare viteză circulă zilnic și aproape toate ajung la timp. Dacă un tren Renfe (compania națională de transport feroviar) întârzie mai mult de 15 minute, primești înapoi 50% din valoarea biletului. Iar dacă întârzierea depășește 30 de minute, ți se rambursează prețul întreg al călătoriei.

Nu toate rutele sunt ieftine și deservite optim, însă concurența intensă care s-a creat după liberalizarea sectorului le permite, de obicei, călătorilor să găsească tarife avantajoase și o serie de opțiuni bune pe ruta Madrid – Barcelona, precum și pe liniile către orașe importante, precum Valencia și Sevilla.

Rețeaua feroviară reflectă încă inegalitățile persistente dintre regiunile țării, dar poți să ajungi în cele mai mari orașe ale Spaniei în trei ore sau mai puțin cu trenurile de mare viteză care pleacă din Madrid. Continuare aici.

Reacția Linella, după ce ANSA a dat vina pe lanțul de magazine pentru lotul de banane cu pesticide

Moldretail Group S.R.L, deținătoarea magazinelor Linella, a venit cu o reacție după ce ANSA a rechemat un lot de banane și a scris că fructele cu pesticide erau destinate spre comerț în magazinele Linella și Fidesco.

,,În urma comunicatului emis de ANSA la data de 2 mai, referitor la depistarea unui lot de banane ce depășește limita admisibilă al reziduului de pesticid Clorpirifos, dorim să ne exprimăm îngrijorarea față de modul în care această informație a fost prezentată publicului. Este important de subliniat că responsabilitatea pentru depășirea limitelor de reziduuri de pesticide nu revine rețelelor de supermarketuri Linella și Fidesco, ci importatorului S.R.L ”FRUCT EXPERT – PLUS”, care a furnizat lotul respectiv. Un aspect esențial care trebuie evidențiat este faptul că S.R.L ”FRUCT EXPERT – PLUS” este unul dintre cei mai mari importatori de citrice, care asigură cu banane  piața din Moldova.

Compania Moldretail Group S.R.L., imediat după apariția comunicatului, a solicitat explicații clarificatoare de la ANSA cu privire la modalitatea de identificare a magazinelor implicate și motivele pentru care numele altor rețele comerciale, care lucrează cu același furnizor, nu au fost menționate. Această omisiune a creat o percepție eronată, sugerând o vizare nejustificată a companiei noastre, lucru care afectează grav imaginea noastră.

Avem încredere că un răspuns oficial din partea ANSA ne va oferi detalii suplimentare pentru a înțelege exact circumstanțele acestui incident. De asemenea, dorim să reiterăm angajamentul nostru ferm față de siguranța și sănătatea consumatorilor noștri. Moldretail Group S.R.L. a luat deja măsurile necesare de precauție, iar lotul respectiv a fost retras imediat de pe rafturile magazinelor. Pe cazul dat am inițiat o investigație internă amănunțită, pentru a preveni apariția incidentelor similare pe viitor.

Suntem dedicați continuării oferirii de produse de înaltă calitate clienților noștri și colaborăm activ cu toate părțile interesate pentru a garanta că toate standardele de siguranță sunt respectate cu strictețe”, se arată în comunicatul Moldretail Group S.R.L.

Noaptea de Înviere: Transmisiune live realizată de la două lăcașuri sfinte din Chișinău

Compania „Teleradio-Moldova” va transmite slujbele din noaptea de Paști pe canalele sale de televiziune Moldova 1 și Moldova 2.

Anunțul a fost făcut de directorul general al companiei, Vlad Țurcanu, pe o rețea de socializare.

„Transmisiunea va fi realizată de la două lăcașuri sfinte:

– Biserica „Sfântul Ierarh Nicolae” din Chișinău (unde slujba va fi oficiată de IPS Petru, Arhiepiscop al Chișinăului,  Mitropolit al Basarabiei și Exarh al Plaiurilor);

– Catedrala „Nașterea Domnului” din Chișinău (slujba va fi oficiată de IPS Vladimir, Mitropolit al Chișinăului și Întregii Moldove)”, notează Țurcanu.

Localitatea ucraineană Oceretine, distrusă de artirelia și bombele rusești. Imagini cutremurătoare

Satul ucrainean Oceretine a fost măcinat de lupte, arată imaginile filmate cu drona obținute de The Associated Press. Satul a fost o țintă pentru forțele rusești în regiunea Donețk din estul Ucrainei. Trupele Moscovei au avansat în zonă, lovind cu artilerie, drone și bombe. Armata ucraineană a recunoscut că rușii au câștigat un „punct de sprijin” în Oceretine, care avea o populație de aproximativ 3.000 de locuitori înainte de război.

Locuitorii s-au străduit să fugă din sat, printre care o femeie în vârstă de 98 de ani care a mers singură aproape 10 kilometri săptămâna trecută, purtând o pereche de papuci și sprijinită de un baston, până când a ajuns la liniile de front ucrainene, relatează moldova1.

În imagini nu se vede nicio persoană, iar nicio clădire din Oceretine nu pare să fi rămas neatinsă de lupte. Cele mai multe case, blocuri de apartamente și alte clădiri par a fi avariate iremediabil, iar multe case au fost transformate în grămezi de lemn și cărămizi. O fabrică de la periferie a fost, de asemenea, grav avariată.

În altă parte, în ultimele săptămâni, Rusia a intensificat atacurile asupra Harkovului, al doilea oraș ca mărime din Ucraina, în încercarea de a distruge infrastructura energetică a regiunii și de a teroriza cei 1,3 milioane de locuitori.

Ucraina a început recent să folosească rachetele, furnizate în secret de Statele Unite, pentru a lovi zonele controlate de Rusia, inclusiv un aerodrom militar din Crimeea și într-o altă zonă situată la est de orașul ocupat Berdiansk, au declarat săptămâna trecută oficiali americani.

Căutate de mult timp de liderii ucraineni, noile rachete oferă Ucrainei o distanță de lovire aproape dublă – până la 300 de kilometri – față de cea pe care o avea cu versiunea cu rază medie de acțiune a armelor pe care le-a primit de la SUA în octombrie anul trecut.

Uniunea Europeană, mesaj de felicitare pentru chișinăuieni cu ocazia Hramului orașului: ,,UE contribuie la transformarea Capitalei”
Articolul anterior
Mai mulți actori din serialul Fauda luptă împotriva Hamas. „Am fost trimiși să salvăm două familii”
Articolul următor