Cum își convingea Vladimir Putin criticii să dispară din viața politică a Rusiei! „Am văzut o persoană pe care n-am mai vrut să o văd niciodată în viața mea”

Vladimir Putin, președintele Rusiei, și-a convins criticii să dispară din viața politică a Rusiei! Au existat tot felul de legende despre amenințările la care recurgea liderul de la Kremlin.

De-a lungul timpului, Vladimir Putin și-a convins într-un fel sau altul criticii să dispară din viața politică a Rusiei. Astfel, oamenii care i s-au împotrivit, contestatarii regimului pe care l-a impus în țară, au fost nevoiți să se facă nevăzuți. Câțiva, prea puțini au discutat cu presa internațională și au povestit cele întâmpinate.

Cum îi făcea Vladimir Putin pe contestatari să dispară

Una dintre persoanele care au ales să vorbească pentru o scurtă perioadă a fost Marina Salye, considerată un adevărat ghimpe în coasta lui Vladimir Putin și singurul om de pe pământ care a avut curajul să solicite concedierea liderului de la Kremlin.

Este adevărat că totul se petrecea în perioada în care Putin abia prindea rădăcini în politică. Parlamentar în Sankt Petersburg, Salye a descoperit o fraudă de milioane de dolari în care ar fi fost implicat și viitorul președinte.

Primarul orașului și protectorul lui Putin din acea perioadă a fost cel care i-a transmis Marinei Salye să renunțe la acuzații și să dispară. Câțiva ani mai târziu, când Vladimir Putin a fost ales președinte al Rusiei, Salye a prezentat documente întregi jurnaliștilor din străinătate despre implicarea noului șef de stat în fraudă.

Doar că, brusc, a tăcut și a dispărut din vizorul publicului. Oficial, aceasta s-a retras într-o casă îndepărtată de la țară, acolo unde a locuit preț de zece ani. Neoficial, femeia a transmis că se temea pentru viața ei.

Ce schemă financiară a descoperit Salye

„Am totul în dosarele mele. O să mă omoare. [Sora mea] Natasha era foarte speriată de asta”, și-a început Salye discursul despre ultimii ani de viață trăiți mai degrabă în teamă și liniște, într-un interviu acordat celor de la Radio Europa Liberă, stația din Moscova.

În calitate de viceprimar responsabil cu investițiile și comerțul străin, Putin a inventat o schemă financiară prin care a expediat 122 de milioane de dolari în materii prime, inclusiv metale rare și prețioase, în străinătate.

Pentru că orașul traversa o gravă criză de alimente, acesta a solicitat mâncare în schimbul produselor. Pentru a duce la îndeplinire planul, Putin a semnat acorduri cu 19 companii, toate urmând a fi intermediari. Salye spune că ofertele au fost ciudate încă de la început și că marfa nu a mai ajuns niciodată în Rusia.

„S-au încheiat acorduri cu Dumnezeu știe ce fel de companii. Aceste companii au fost în mod clar înființate în scopuri temporare, unice. Și licențele au fost date acestor companii de către Comitetul pentru Relații Economice Externe din Sankt Petersburg, care era condus de Putin. Fie el, fie adjunctul său au semnat licențele. Metalele au fost apoi expediate în străinătate. Și mâncarea nu a ajuns niciodată”, a mai spus Salye.

Cum a început coșmarul Marinei Salye

Doar că Vladimir Putin nu a fost nici concediat și nici urmărit penal. Din contră, cariera politică a acestuia a erupt și în 1999, președintele Elțîn avea să-l numească prim-ministru și succesorul său la Kremlin. Cu o zi înainte de demisia șefului de stat, Salye a fost vizitată de un jurnalist.

„Un corespondent de la NTV a venit la biroul meu pe 30 decembrie și a început să-mi pună întrebări despre cazul lui Putin. Asta a fost 30 decembrie 1999. Și pe 31 decembrie, când Elțin și-a făcut anunțul, am înțeles ce se întâmplă”, a adăugat Salye.

Presa internațională a stat la ușa acesteia însă pe lângă expunere a apărut și pericolul.  Salye a precizat că nu a fost niciodată amenințată direct și a negat zvonurile potrivit cărora ar fi primit o telegramă de la Putin în care noul președinte îi ura „sănătate și oportunitatea de a o folosi”.

Totuși, ce a speriat-o atât de tare pe Salye? Aceasta a explicat că, în timpul vizitei unui coleg, deputatul Dumei de Stat Serghei Iuşenkov, cu care spera să formeze o alianță politică la începutul anului 2000, a trăit o secvență de coșmar.

“Voiam să cooperăm politic. Am avut întotdeauna relații bune cu Serghei Nikolaevici. Când am venit în biroul lui, am văzut acolo o persoană pe care nu voiam să o văd niciodată, oriunde, sub nicio circumstanță. Nu am de gând să-i dezvălui numele. Dar apoi am înțeles că era timpul să plec. Și Serghei Nikolaevici a fost ucis în curând”, a mai transmis Marina Salye.

Cine a fost Marina Salye

Marina Salye a intrat în politică în Sankt Petersburg. Aceasta a ocupat mai multe poziții importante de-a lungul timpului, printre care cea de deputat al poporului.

A fost primul om care a avut curajul să-l acuze pe Vladimir Putin de corupție în timpul mandatului său la Consiliul orașului Leningrad. Mai mult decât atât, în 2010, Salye a semnat online manifestul anti-Putin al opoziției ruse.

Pentru o scurtă perioadă de timp, Marina Salye a militat împotriva regimului impus de Vladimir Putin, dar, în cele din urmă, a fost nevoită să dispară din viața politică a Rusiei.

sursa: www.fanatik.ro

Merită să investești în mașini clasice? Da, dacă știți ce să căutați

În timp ce unii oameni investesc la bursă, alții preferă investiții mai previzibile cum ar fi mașinile clasice. Fabricate cu peste 30 de ani în urmă, mașinile clasice devin din ce în ce mai populare în rândul persoanelor care caută oportunități de investiții. Potrivit lui Matas Buzelis, expert auto al carVertical, modelele în stare impecabilă, alese cu atenție, își pot crește valoarea de câteva ori, chiar și după câțiva ani.

Care mașini pot fi considerate clasice?

Pentru ca o mașină să fie considerată model clasic trebuie să fi fost fabricată acum mai bine de 30 de ani. Cu toate acestea, nu orice mașină mai veche de 30 de ani este o investiție bună. Numărul de exemplare produse, prețul și motivele din spatele producției sunt elemente care pot explica de ce unele vehicule sunt considerate mașini clasice iar altele nu.

De exemplu, un vehicul care a fost extrem de popular și accesibil maselor probabil nu va ajunge să fie o mașină clasică foarte râvnită. În schimb, versiunea sa cea mai luxoasă, cea mai puternică sau cea mai rară ca și configurație ar putea deveni populară printre entuziaști și ar putea fi considerată un model clasic.

Să luăm un exemplu simplu – Ford Sierra a fost o mașină populară în anii 80 și 90, dar nu este un model dorit de colecționarii de vehicule clasice. Cu toate acestea, când vorbim despre Cosworth, o versiune de înaltă performanță a Ford Sierra care a fost concepută pentru curse și a avut producția limitată, este o complet altă poveste.

Iată câteva exemple excelente la prețuri diferite a căror valoare ar trebui să crească în viitor:

  • Mercedes-Benz 500SL sau 600SL (șasiu R129) – un design atemporal de la Mercedes-Benz. Aceste roadster-uri erau foarte rafinate pentru vremea lor și sunt adesea căutate de pasionații de mașini germane.
  • Audi S2 Coupe – echipat cu legendarul motor 2.2 cu 5 cilindri și 20 de supape, acest model dispune de foarte multă putere, păstrând în același timp aspectul emblematic Audi.
  • Peugeot 205 GTI 1.9 – poate fi considerat cel mai important model al segmentului de mașini hot-hatch. O mașină care este extraordinar de distractiv de condus în ciuda puterii sale limitate după standardele actuale.
  • Citroen SM – un Citroen emblematic cu un iz de Maserati. O mașină cu totul specială, cu o suspensie mai rafinată decât cele găsite în mașinile de lux de astăzi.
  • Lancia Delta Integrale EVO (sau EVO2) – o mașină extrem de scumpă al cărui pedigree este plin cu succese înregistrate la Campionatul Mondial de Raliuri. Un model foarte valoros pentru orice colecționar de mașini.
    O linie foarte fină între o investiție și o distracție pe patru roți

Cumpărătorii de mașini clasice pot fi împărțiți în două grupe: cei care cumpără și vând mașini pentru a obține un profit și cei care cumpără astfel de vehicule pentru experiența plăcută pe care le-o oferă, conducându-le doar la ocazii exclusive.

Șoferii care se gândesc să-și ia o mașină clasică sunt adesea induși în eroare de ideea că se vor distra conducând acel vehicul și apoi îl vor putea vinde la un preț foarte bun. În realitate, pot ajunge în situații în care mașina lor este lovită sau condusă abuziv și prin urmare nu își va mai păstra intactă valoarea. Oamenii care cumpără mașini ca investiție nu le conduc pentru a se asigura că acestea vor rămâne într-o condiție excelentă și nu vor suferi defecțiuni sau accidente. Le folosesc doar la ocazii speciale, evitând de obicei condițiile meteorologice extreme.

Asta înseamnă și că astfel de mașini trebuie păstrate într-un garaj uscat, bine izolat și cu temperatură reglată, ceea ce necesită investiții suplimentare.
Mașinile mai vechi atrag șoferi mai tineri

Șoferii tineri și fără experiență au motivații diferite pentru a cumpăra o mașină mai veche. Pentru unii un vehicul este doar un mijloc de a ajunge din punctul A în punctul B și nu sunt interesați de cultura auto. Alții nu au încredere în abilitățile lor de conducere, așa că aleg o mașină veche și ieftină pentru a evita pierderi financiare mari în caz de tamponare sau accident.

Cu toate acestea, există și entuziaști auto mai tineri cărora le place să experimenteze emoția autentică specifică mașinilor clasice. Aceste mașini pot stârni un sentiment de nostalgie și pot aduce în conștient amintiri valoroase. În plus pot constitui și o investiție foarte bună.
Mașinile clasice în stare impecabilă ar putea fi mai scumpe pe piețele occidentale

Țările din Europa de Vest au o cultură consacrată a mașinilor clasice, în timp ce în Europa de Est unii proprietari nu știu ce bijuterie conduc zi de zi sau care este valoarea reală a unui Mercedes-Benz cu aspect vechi. Prin urmare, dacă un vehicul se bucură de o cerere mare, este o idee bună să fie vândut pe piețe occidentale precum cele din Italia, Franța, Germania, Belgia sau Marea Britanie.

„Cultura mașinilor clasice este mai pronunțată în țările occidentale, unde târguri de renume mondial atrag colecționari de top care își prezintă inventarul de mașini clasice și care caută oportunități de a face noi afaceri bune. Acest lucru evidențiază, de asemenea, potențialul de a vinde vehicule clasice la nivel internațional. În lumea interconectată de astăzi, licitațiile online fac acest proces mai ușor decât oricând până acum”, spune Matas Buzelis, expert în domeniul auto și șeful departamentului de comunicații al carVertical.
Este mai ușor de negociat cu vânzătorii particulari, dar acest lucru vine cu riscuri
În timp ce cumpărătorii își doresc să dea peste o mașină rară al cărei proprietar nu-i cunoaște adevărata valoare, șansele de a găsi o astfel de ofertă sunt foarte scăzute.

Având în vedere că dealerii de mașini de colecție știu bine ce vând și știu și să negocieze, mașinile vechi și bine conservate sunt semnificativ mai scumpe atunci când sunt vândute de aceștia.

În schimb, tot procesul de cumpărare este mai transparent atunci când se achiziționează o mașină de la un dealer pentru că își verifică mereu vehiculele înainte de a le pune la vânzare. Cumpărarea unei mașini de la vânzători privați vine cu riscuri, având în vedere că poate fi greu de spus la prima vedere cum a fost întreținut și condus vehiculul respectiv.
Doar mașinile care au rămas fidele design-ului original își merită banii

Chiar și mașinile clasice de colecție sunt adesea recondiționate și revopsite în așa fel încât nu mai există nicio urmă din aspectul lor original. Pentru a păstra cât mai ridicată valoarea unui vehicul clasic, acesta trebuie să fie ținut cât mai aproape de design-ul original și în cea mai bună stare posibilă.

„Nimic nu este mai rău decât să faci reparații ieftine unui vehicul de colecție, mai ales când luăm în considerare că aceste mașini sunt foarte dificil și costisitor de întreținut. De exemplu, modelele Mercedes-Benz mai vechi erau foarte avansate pentru vremea lor, dar în prezent sunt un coșmar de reparat deoarece în trecut comenzile hidraulice erau folosite practic pentru orice. Ajungi blocat într-o rutină nesfârșită de căutare a pieselor originale, în timp ce unele componente pot fi recondiționate doar de mecanici pricepuți”, explică Buzelis.
Este esențial pentru investitori să existe documentație pentru lucrările de întreținere

Mașinile clasice au un istoric de service foarte vechi, iar unele dintre aceste înregistrări s-ar putea să nu fi fost niciodată digitalizate. Prin urmare, singura dovadă disponibilă a stării bune a acestor mașini sunt cartea/documentația de service.

Cumpărătorii de mașini clasice ar trebui să examineze cu mare atenție documentele mașinii deoarece acestea pot fi falsificate pentru a crea iluzia că vehiculul nu are defecte. Unele înregistrări istorice se poate să fi fost totuși digitalizate, așa că este clar o idee bună să inspectați online istoricul mașinii cu ajutorul unui număr VIN și să vedeți dacă găsiți ceva informații.

Articol de CarVertical

Bărbatul care și-ar fi stropit soția cu acid riscă detenție pe viață! Individul, trimis pe banca acuzaților

Bărbatul, acuzat de tentativă de omor, după ce și-a stropit soția cu acid – trimis pe banca acuzaților.

Procuratura municipiului Chișinău, Oficiul Botanica, a finalizat urmărirea penală și a expediat în instanța de judecată cauza penală în privința bărbatului de 56 de ani, învinuit de faptul că a încercat să își omoare soția.

Conform învinuirii înaintate de către procurori, la data de 28 februarie 2024, aproximativ la orele 12:20, învinuitul, aflându-se într-un apartament din sectorul Botanica al capitalei, a inițiat un conflict cu soția sa în vârstă de 36 de ani, a luat o sticlă cu acid sulfuric concentrat, cu care a stropit-o pe ultima. În momentul în care copilul minor s-a implicat în conflict, a fost stropită din imprudență cu aceeași substanță. Din cauze independente de voința făptuitorului acesta nu si-a dus intenția de omor până la capăt, din motiv că victima a reușit să fugă din apartament, solicitând ajutorul persoanelor terțe.

Prin acțiunile învinuitului, victimei i-au fost cauzate arsuri chimice ale feței, gâtului, ochiului stâng, cavității bucale, membrului superior drept și altor părți ale corpului, arsuri ale căilor respiratorii și alte leziuni, care au fost apreciate, conform raportului de expertiză medico-legală, drept vătămări corporale medii. Copilei, în vârstă de 6 ani, i-au fost cauzate arsuri, care au fost apreciate drept vătămări corporale ușoare.

Fapta acuzatului a fost încadrată juridic conform art.27, art.145 alin.(2) lit.a), e1), j), m) din Codul penal – tentativă de omor intenționat, comis cu premeditare, asupra unui membru de familie, cu deosebită cruzime, prin mijloace periculoase pentru viața sau sănătatea mai multor persoane.

Învinuitul și-a recunoscut vinovăția și a declarat că se căiește în cele comise. Acesta se află în arest preventiv.

Făptuitorul riscă o pedeapsă maximă sub formă de închisoare pe un termen de până la 20 de ani sau detențiune pe viață.

Notă: Persoana acuzată de săvârșirea unei infracțiuni este prezumată nevinovată atâta timp cât vinovăția sa nu va fi constatată printr-o hotărâre judecătorească de condamnare definitivă.

Câte tabere pentru copii vor fi deschise în perioada de vară și care este prețul biletelor

În municipiul Chișinău, în perioada de vară, vor fi organizate 15 tabere cu sejur de zi, în instituțiile de învățământ primar și secundar, ciclu I și II, 14 tabere sportive, în baza școlilor sportive, o tabără ecologică. Vor mai fi trei tabere constante „Poenița Veselă”, „Alunelul” și „Cireșarii”, scrie agora.md.

Pe lângă acestea, vor fi organizate 13 ceentre de creație, care vor fi deschise în perioada 1-30 iunie, 20 de tabere tematice, în baza centrelor comunitare pentru copii, și 14 tabere, în baza Bibliotecii Municipale „B.P. Hașdeu” și o tabără ecologică.

„Costul unui bilet în taberele cu sejur, pentru 15 zile, este de 2.550 de lei, părinții, urmând să achite doar 20% costul total al biletului, suma fiind de 510 lei. Pentru taberele constante, prețul unui bilet pentru zece zile este de 3.700 de lei, cu o creștere de 20 de lei pe zi, în comparație cu anul trecut. Și aici, părinții vor achita 20% din costul total al tichetului, ceea ce reprezintă 740 de lei”, a subliniat șeful adjunct al DGETS, Andrei Pavaloi, în cadrul ședinței serviciilor operative ale Primăriei Capitalei, din 14 mai. 

În comparație cu anul trecut, prețul biletelor pentru taberele cu sejur, pentru 15 zile, este mai mare cu 25 de lei pe zi, iar în cazul celor de 10 zile – 20 de lei pe zi.

Mai mult, în taberele constante, vor fi repartizate, cu titlul gratuit, 1.828 de bilete, pentru familiile social-dezavantajate.

În acest sens, pentru perioada de vară, Primăria Chișinău a alocat peste 35 de milioane de lei. Mai mult, este estimat că în tabere se vor odihni circa 10.000 de copii în taberele din afara orașului Chișinău.

Cum reușesc rușii să mai intre pe Facebook, Twitter și Instagram, după ce Vladimir Putin a interzis rețelele sociale ”occidentale” în Rusia
Articolul anterior
Războiul din Ucraina a șocat-o pe Jamala, invitata de la finala Eurovision România 2022: „Am văzut o rachetă în faţa noastră”
Articolul următor