De ce stau stewardesele cu mâinile sub coapse la decolarea și aterizarea avionului. Ce reguli trebuie să urmeze pentru a asigura siguranța și confortul pasagerilor lor

Dacă ai călătorit vreodată cu avionul probabil că nu te-ai uitat neapărat la însoțitoarele de bord pentru a le observa comportamentul. Cu toate acestea, dacă ai fost mai atent, suntem siguri că ai sesizat măcar o dată faptul că stewardesele au un anumit comportament în timpul îmbarcării, dar și pe durata zborului.

De altfel, există o serie de protocoale pe care acestea trebuie să le respecte, cum ar fi primirea pasagerilor la bordul aeronavei, verificarea centurilor de siguranță dacă acestea sunt fixate corect înainte de decolare și de aterizare ori efectuarea demonstrației măsurilor de siguranță. Dincolo de aceste lucruri, poate că ai remarcat faptul că membrii echipajului de bord adoptă o anumită poziție, cu mâinile sub coapse, în momentul decolării și aterizării avionului. În acest articol îți vom spune ce este această poziție specifică a stewardeselor și care sunt motivele din spatele ei.

Ce este poziția „bracing” La decolarea și la aterizarea avionului, însoțitoarele de zbor adoptă o poziție specifică pe așa-numitele scaune de săritură ale avionului din motive cât se poate de bine întemeiate, și anume rațiuni de siguranță. De asemenea, poziția despre care vom vorbi în cele ce urmează este inclusă pe lista cu procedurile specifice în caz de urgență. Acest gest aparent simplu pe care îl fac membrii echipajului de cabină atât la decolare, cât și la aterizare nu este deloc întâmplător, ci este o poziție obligatorie pe care fiecare dintre aceștia trebuie să o respecte, deoarece este o măsură de precauție importantă în caz de evenimente neprevăzute, potrivit celor de la compania „Irish Jet”, care sunt citați de publicația irlandeză Irish Mirror.

Însoțitoarele de zbor sunt obligate să respecte anumite protocoale. Mai întâi, ele trebuie să întâmpine pasagerii la urcarea acestora la bordul aeronavei, apoi le prezintă instrucțiunile și măsurile de salvare și verifică dacă centurile de siguranță sunt fixate corespunzător înainte de decolare. În același timp, mai este un lucru pe care nu mulți îl observă în timp ce răsfoiesc meniul companiei aeriene pentru a găsi cea mai bună mâncare și băutură la bordul avionului. Este vorba despre o anumită poziție specifică pe care însoțitorii de bord o adoptă înainte de decolare, dar și de aterizare. Poziția poartă denumirea de „bracing”, care în traducere liberă înseamnă „poziție de sprijin”.

În ce constă poziția de sprijin

Însoțitoarele de zbor au multe reguli pe care trebuie să le urmeze pentru a asigura siguranța și confortul pasagerilor lor. Înainte de decolare și de aterizare, după ce au efectuat protocoalele impuse, însoțitoarele de bord se așază pe niște scaune înalte pliabile, situate în spatele avionului, care sunt de obicei poziționate cu fața către pasageri. Stewardese se așază pe aceste scaune, își cuplează centura de siguranță și își pun palmele în sus sub picioare. Respectiva poziție presupune pe de-o parte fixarea centurii de siguranță, iar pe de altă parte asigurarea unei poziții corecte a spatelui. De asemenea, această poziție presupune că degetul mare de la fiecare mână va fi ținut strâns, spre pumn, iar palmele se fixează foarte bine sub coapse, aproape de șezut. Brațele se țin lipite de corp, iar picioarele se țin la unghi drept cu tălpile lipite de podea.

Companiile aeriene nu au reglementări sau politici specifice care să le impună însoțitoarelor de bord să stea în această poziție la decolare și la aterizare. Însă, cu toate acestea, ghidurile lor de siguranță recomandă în mod normal acest lucru. În mod normal suntem obișnuiți vedem stewardese stând pe mâini în majoritatea companiilor aeriene, dar sugestiile de siguranță pot diferi de la o companie la alta, notează la rândul său cotidianul britanic The Sun.

De ce stewardesele își țin mâinile sub coapse la aterizare şi decolare

Scopul acestei poziții este acela de a menține o postură cât mai rigidă astfel încât, în cazul nedorit al unui impact neașteptat, provocat de o urgență, corpul va fi cât mai puțin afectat. Această poziție va restricționa mișcările corpului, ceea ce înseamnă că riscurile de rănire ar fi mult diminuate în cazul unui impact. În plus, stewardesele vor putea în acest fel să își mențină echilibrul și stabilitatea în timpul oricăror mișcări puternice ale aeronavei în timp ce aceasta se află în aer ori în timpul manevrelor de decolare sau de aterizare. Trebuie spus că evitarea riscurilor de rănire este de o importanță capitală pentru însoțitoarele de bord deoarece acestea sunt singurele persoane aflate într-o aeronavă care sunt școlite în primul rând să poată salva vieți omenești. Acestea sunt certificate să acorde primul ajutor în cazul unor situații de urgență, al unor turbulențe severe, precum și în cazul improbabil al unui accident. Datorită poziției de sprijin pe care o adoptă la decolare și la aterizare însoțitoarele de bord vor fi capabile să își folosească mâinile pentru a acționa în astfel de situații. În plus, deși la prima vedere par relaxate, acestea sunt cu ochii pe echipamentele specifice din dotarea aeronavei, ceea ce în limbajul aviatic poartă denumirea de „silent review” sau „evaluarea silențioasă”.

Ce este „evaluarea silențioasă”

În mod normal, echipajul de cabină adoptă poziția „bracing” din momentul în care cuplează centura de siguranță și până când comandantul aeronavei dă semnalul că este sigur să se deplaseze prin avion.  În acest timp, însoțitoarele de bord derulează în tăcere un proces de evaluare a problemelor de siguranță înainte de decolare, dar și înainte de aterizare. Acest proces de evaluare, care cum spuneam poartă denumirea de „silent review”, le pregătește pe stewardese pentru o situație de urgență. Acest proces include cunoașterea echipamentului de urgență aflat la bord și locul unde se află acesta, asigurarea funcționalității acestui echipament, acționarea rapidă și eficientă a ușilor de acces ale aeronavei, precum și comenzile pe care trebuie să lea dea pasagerilor în caz de urgență. De asemenea, însoțitoarele de bord trebuie să aibă vizibilitate atât asupra a tot ceea ce se întâmplă în interiorul aeronavei, cât și în afara ei. În concluzie, poziția însoțitoarelor de bord la decolare și la aterizare este esențială, deoarece le permite să fie pregătite în orice moment să acționeze rapid și eficient în caz de urgență și să asigure siguranța și confortul pasagerilor în timpul celor mai critice momente ce pot apărea în timpul zborului.

Poziția „bracing” în caz de aterizare forțată

Poziția de sprijin este aceea pe care echipajul de cabină o ia în cazul unei aterizări de urgență planificată, în care se păstrează partea inferioară a corpului în aceeași poziție, dar cu o mână care se poziționează deasupra celeilalte și se plasează în spatele capului, cu coatele ținute spre interior. Acest lucru permite însoțitoarelor de bord să dea comenzi de urgență în timp ce își protejează fețele și capetele de orice debriuri care pot zbura în aeronavă în caz de impact. Aceste poziții de sprijin ar putea părea la prima vedere destul de complicate. Însoțitoarele de bord le învață însă în timpul procesului de instruire individuală din timpul școlii de stewardese, iar apoi le exersează în timp ce lucrează pe diferite tipuri de aeronave, care sunt dotate cu mai multe tipuri de scaune de săritură. Cu o astfel de utilizare de rutină nu este de mirare că aceste poziții au devenit o obișnuință în rândul stewardeselor. Atât de mult le intră în obișnuință pozițiile „bracing” încât acestea au devenit adevărate automatisme pentru unele stewardese, care fac asta chiar și atunci când zboară ca simpli pasageri. Și asta, pentru simplul fapt că acesta reprezintă un gest reflex. Cu toate acestea, câteodată, însoțitoarele de bord, dar și pasagerii pot adopta această poziție doar pentru a-și încălzi mâinile, potrivit Simple Flying. Care sunt locurile considerate a fi cele mai sigure dintr-un avion.

Pasagerii sunt obligați să adopte poziția „bracing”?

În timp ce stewardesele sunt obligate să adopte poziție din rațiuni de siguranță, pasagerii pot opta, de asemenea, să stea în aceeași poziție doar dacă doresc. Trebuie să știi că această poziție este cea mai sigură pentru a-ți proteja mâinile în eventualitatea unei situații de urgență la bord. Însă ceea ce este important să știi este faptul că atunci când călătorești cu avionul, trebuie să urmezi întocmai instrucțiunile însoțitoarelor de bord. Asta, deoarece stewardesele știu cel mai bine ce și cum trebuie să faci din momentul în care te îmbarci la bordul aeronavei, inclusiv în ceea ce privește poziția de sprijin. Astfel, în caz de urgență, pasagerii trebuie să se aplece către față pe scaunul lor, să-și sprijine corpul pe picioare și să introducă brațele pe sub genunchi, stând cu capul în jos. Nu se recomandă sub nicio formă să întorci capul pentru a privi într-o direcție sau alta, iar picioarele ar trebui să fie la unghi drept cu tălpile lipite de podea. Deși au circulat mituri conform cărora această poziție nu ar fi deloc sigură, ba chiar te-ar putea omorî în caz de accident, mai multe teste au confirmat faptul că ea oferă șanse mai mari de supraviețuire într-o astfel de situație, aflăm de pe site-ul Distractify.

Clienții unor restaurante vor fi taxați dacă nu mănâncă tot din farfurie. Câți bani vor trebui să plătească

Administratorul unui restaurant din Viena, Austria, a decis să introducă o regulă conform căreia clienții care nu mănâncă tot din farfurie vor fi taxați. Aceasta regulă a fost adoptată și de un bar din Elveția.

Este vorba despre restaurantul cu specific chinezesc Lucky Wok, de tip „All you can eat (n.r. – mănânci cât poți), care se află în cartierul Florisdorf din Viena. Clienții care își umplu în exces farfuria și nu termină mâncarea sunt nevoiți să plătească o taxă în valoare de 2 euro.

Exemplul antirisipă a fost urmat de un bar din Baden, Elveția, relatează Blick.

Restaurantul atrage atenția asupra acestui lucru în meniul său: „Atenție! Vă cerem înțelegere! Se vor percepe 2 euro pentru fiecare farfurie rămasă neterminată!”, este scris vizibil pe prima pagină a meniului.

„Dar cine se uită la meniul unui restaurant unde mănânci cât poți?”, s-a întrebat un client după ce o chelneriță l-a atenționat.

„Dacă oaspeții nu își termină mâncarea, atunci este o risipă completă”, a precizat conducerea Lucky Wok. Abordarea „nu este în niciun caz intenționată ca hărțuire”, au explicat proprietarii localului.

Exemplul antirisipă a fost urmat de un bar din Baden, Elveția. Acesta percepe o taxă de 5,1 euro clienților care nu termină ce au în farfurie.

„Eu am învățat că mâncarea este valoroasă, nu o arunci!”, a explicat proprietarul Salman Ghauri, care a crescut în India. „Este foarte important să tratezi mâncarea cu respect. Întotdeauna îmi avertizez clienții de trei ori și oamenii înțeleg asta. Farfuriile se întorc aproape întotdeauna goale”, a spus el.

Johannes Hahn consideră că Moldova poate deveni membră a UE până în 2030

Comisarul european pentru buget şi administraţie, Johannes Hahn, este convins că Republica Moldova poate deveni membră a UE până în anul 2030.

Oficialul european a făcut această declaraţie răspunzând joi la întrebările jurnaliştilor în cadrul unei vizite la Chişinău, transmite infotag.md.

„Bineînţeles (Moldova poate deveni membră a UE până în 2030 – „I”). Mai este încă de lucru, dar trebuie să spun că „însoţesc” Moldova de mai bine de un deceniu, am văzut „ascensiuni şi declinuri”, dar acum văd doar o tendinţă pozitivă…. Mai este încă de lucru, dar dacă se face la timp, putem începe negocierile reale şi atunci totul este posibil…. Sunt mai mult decât sigur că totul este posibil”, a spus oficialul.

Hahn este încrezător că Moldova va reuşi să facă munca necesară şi să obţină aprobarea Consiliului UE pentru a putea începe negocierile oficiale. El a spus că „temele” pe care Moldova trebuie să le facă se referă la sistemul de justiţie şi la respectarea principiilor statului de drept.

Moldovenii care au muncit în Spania vor putea beneficia de pensii

Moldovenii care au muncit în Spania vor avea dreptul să solicite diferite tipuri de pensii și indemnizații precum pensii pentru limită de vârstă, pensii de dizabilitate cauzată de o afecțiune generală, pensii şi indemnizații de dizabilitate cauzată de un accident de muncă sau o boală profesională, precum și pensii de urmaş.

Moldovenii care au muncit în Spania vor putea beneficia de pensii

Acordul în domeniul securității sociale între cele două țări, semnat la Madrid pe 21 iulie 2022, va intra în vigoare pe 1 iunie curent, transmite ziar.md.

Potrivit Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS), fiecare stat va calcula și va achita pensia proporțional perioadei de asigurare realizate pe teritoriul său, în conformitate cu legislația națională.

„Pentru a beneficia de pensii și alte prestații sociale prevăzute de acordurile internaţionale în domeniul securităţii sociale la care R. Moldova este parte, persoanele îndreptățite vor depune o cerere la Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) sau la instituția competentă a celuilalt stat contractant”, a notat MMPS.

Informații cu privire la țările cu care R. Moldova a încheiat Acorduri de securitate socială, tipurile de prestații stabilite și instituțiilE responsabile de implementarea acestora din partea celuilalt stat contractant, pot fi găsite aici. Totodată, informații utile pentru lucrătorii migranți sunt disponibile pe pagina CNAS, la rubrica Relaţii internaţionale.

Conform datelor oficiale, în prezent în Spania sunt stabiliți circa 22 mii de cetățeni ai R. Moldova. Țara noastră a încheiat acorduri de securitate socială cu 18 țări: Republica Austria, Republica Bulgaria, Portugalia, România, Luxemburg, Estonia, Cehia, Belgia, Polonia, Ungaria, Lituania, Germania, Turcia, Belarus, Italia, Letonia, Grecia, Spania, dintre care 17 sunt deja în vigoare.

Spitalele Raionale din Edineț și Cahul au fost dotate cu câte o unitate radiologică mobilă
Articolul anterior
Cel mai otrăvitor preparat din lume! O singură porție poate duce la cancer
Articolul următor