De ce stau stewardesele cu mâinile sub coapse la decolarea și aterizarea avionului. Ce reguli trebuie să urmeze pentru a asigura siguranța și confortul pasagerilor lor

Dacă ai călătorit vreodată cu avionul probabil că nu te-ai uitat neapărat la însoțitoarele de bord pentru a le observa comportamentul. Cu toate acestea, dacă ai fost mai atent, suntem siguri că ai sesizat măcar o dată faptul că stewardesele au un anumit comportament în timpul îmbarcării, dar și pe durata zborului.

De altfel, există o serie de protocoale pe care acestea trebuie să le respecte, cum ar fi primirea pasagerilor la bordul aeronavei, verificarea centurilor de siguranță dacă acestea sunt fixate corect înainte de decolare și de aterizare ori efectuarea demonstrației măsurilor de siguranță. Dincolo de aceste lucruri, poate că ai remarcat faptul că membrii echipajului de bord adoptă o anumită poziție, cu mâinile sub coapse, în momentul decolării și aterizării avionului. În acest articol îți vom spune ce este această poziție specifică a stewardeselor și care sunt motivele din spatele ei.

Ce este poziția „bracing” La decolarea și la aterizarea avionului, însoțitoarele de zbor adoptă o poziție specifică pe așa-numitele scaune de săritură ale avionului din motive cât se poate de bine întemeiate, și anume rațiuni de siguranță. De asemenea, poziția despre care vom vorbi în cele ce urmează este inclusă pe lista cu procedurile specifice în caz de urgență. Acest gest aparent simplu pe care îl fac membrii echipajului de cabină atât la decolare, cât și la aterizare nu este deloc întâmplător, ci este o poziție obligatorie pe care fiecare dintre aceștia trebuie să o respecte, deoarece este o măsură de precauție importantă în caz de evenimente neprevăzute, potrivit celor de la compania „Irish Jet”, care sunt citați de publicația irlandeză Irish Mirror.

Însoțitoarele de zbor sunt obligate să respecte anumite protocoale. Mai întâi, ele trebuie să întâmpine pasagerii la urcarea acestora la bordul aeronavei, apoi le prezintă instrucțiunile și măsurile de salvare și verifică dacă centurile de siguranță sunt fixate corespunzător înainte de decolare. În același timp, mai este un lucru pe care nu mulți îl observă în timp ce răsfoiesc meniul companiei aeriene pentru a găsi cea mai bună mâncare și băutură la bordul avionului. Este vorba despre o anumită poziție specifică pe care însoțitorii de bord o adoptă înainte de decolare, dar și de aterizare. Poziția poartă denumirea de „bracing”, care în traducere liberă înseamnă „poziție de sprijin”.

În ce constă poziția de sprijin

Însoțitoarele de zbor au multe reguli pe care trebuie să le urmeze pentru a asigura siguranța și confortul pasagerilor lor. Înainte de decolare și de aterizare, după ce au efectuat protocoalele impuse, însoțitoarele de bord se așază pe niște scaune înalte pliabile, situate în spatele avionului, care sunt de obicei poziționate cu fața către pasageri. Stewardese se așază pe aceste scaune, își cuplează centura de siguranță și își pun palmele în sus sub picioare. Respectiva poziție presupune pe de-o parte fixarea centurii de siguranță, iar pe de altă parte asigurarea unei poziții corecte a spatelui. De asemenea, această poziție presupune că degetul mare de la fiecare mână va fi ținut strâns, spre pumn, iar palmele se fixează foarte bine sub coapse, aproape de șezut. Brațele se țin lipite de corp, iar picioarele se țin la unghi drept cu tălpile lipite de podea.

Companiile aeriene nu au reglementări sau politici specifice care să le impună însoțitoarelor de bord să stea în această poziție la decolare și la aterizare. Însă, cu toate acestea, ghidurile lor de siguranță recomandă în mod normal acest lucru. În mod normal suntem obișnuiți vedem stewardese stând pe mâini în majoritatea companiilor aeriene, dar sugestiile de siguranță pot diferi de la o companie la alta, notează la rândul său cotidianul britanic The Sun.

De ce stewardesele își țin mâinile sub coapse la aterizare şi decolare

Scopul acestei poziții este acela de a menține o postură cât mai rigidă astfel încât, în cazul nedorit al unui impact neașteptat, provocat de o urgență, corpul va fi cât mai puțin afectat. Această poziție va restricționa mișcările corpului, ceea ce înseamnă că riscurile de rănire ar fi mult diminuate în cazul unui impact. În plus, stewardesele vor putea în acest fel să își mențină echilibrul și stabilitatea în timpul oricăror mișcări puternice ale aeronavei în timp ce aceasta se află în aer ori în timpul manevrelor de decolare sau de aterizare. Trebuie spus că evitarea riscurilor de rănire este de o importanță capitală pentru însoțitoarele de bord deoarece acestea sunt singurele persoane aflate într-o aeronavă care sunt școlite în primul rând să poată salva vieți omenești. Acestea sunt certificate să acorde primul ajutor în cazul unor situații de urgență, al unor turbulențe severe, precum și în cazul improbabil al unui accident. Datorită poziției de sprijin pe care o adoptă la decolare și la aterizare însoțitoarele de bord vor fi capabile să își folosească mâinile pentru a acționa în astfel de situații. În plus, deși la prima vedere par relaxate, acestea sunt cu ochii pe echipamentele specifice din dotarea aeronavei, ceea ce în limbajul aviatic poartă denumirea de „silent review” sau „evaluarea silențioasă”.

Ce este „evaluarea silențioasă”

În mod normal, echipajul de cabină adoptă poziția „bracing” din momentul în care cuplează centura de siguranță și până când comandantul aeronavei dă semnalul că este sigur să se deplaseze prin avion.  În acest timp, însoțitoarele de bord derulează în tăcere un proces de evaluare a problemelor de siguranță înainte de decolare, dar și înainte de aterizare. Acest proces de evaluare, care cum spuneam poartă denumirea de „silent review”, le pregătește pe stewardese pentru o situație de urgență. Acest proces include cunoașterea echipamentului de urgență aflat la bord și locul unde se află acesta, asigurarea funcționalității acestui echipament, acționarea rapidă și eficientă a ușilor de acces ale aeronavei, precum și comenzile pe care trebuie să lea dea pasagerilor în caz de urgență. De asemenea, însoțitoarele de bord trebuie să aibă vizibilitate atât asupra a tot ceea ce se întâmplă în interiorul aeronavei, cât și în afara ei. În concluzie, poziția însoțitoarelor de bord la decolare și la aterizare este esențială, deoarece le permite să fie pregătite în orice moment să acționeze rapid și eficient în caz de urgență și să asigure siguranța și confortul pasagerilor în timpul celor mai critice momente ce pot apărea în timpul zborului.

Poziția „bracing” în caz de aterizare forțată

Poziția de sprijin este aceea pe care echipajul de cabină o ia în cazul unei aterizări de urgență planificată, în care se păstrează partea inferioară a corpului în aceeași poziție, dar cu o mână care se poziționează deasupra celeilalte și se plasează în spatele capului, cu coatele ținute spre interior. Acest lucru permite însoțitoarelor de bord să dea comenzi de urgență în timp ce își protejează fețele și capetele de orice debriuri care pot zbura în aeronavă în caz de impact. Aceste poziții de sprijin ar putea părea la prima vedere destul de complicate. Însoțitoarele de bord le învață însă în timpul procesului de instruire individuală din timpul școlii de stewardese, iar apoi le exersează în timp ce lucrează pe diferite tipuri de aeronave, care sunt dotate cu mai multe tipuri de scaune de săritură. Cu o astfel de utilizare de rutină nu este de mirare că aceste poziții au devenit o obișnuință în rândul stewardeselor. Atât de mult le intră în obișnuință pozițiile „bracing” încât acestea au devenit adevărate automatisme pentru unele stewardese, care fac asta chiar și atunci când zboară ca simpli pasageri. Și asta, pentru simplul fapt că acesta reprezintă un gest reflex. Cu toate acestea, câteodată, însoțitoarele de bord, dar și pasagerii pot adopta această poziție doar pentru a-și încălzi mâinile, potrivit Simple Flying. Care sunt locurile considerate a fi cele mai sigure dintr-un avion.

Pasagerii sunt obligați să adopte poziția „bracing”?

În timp ce stewardesele sunt obligate să adopte poziție din rațiuni de siguranță, pasagerii pot opta, de asemenea, să stea în aceeași poziție doar dacă doresc. Trebuie să știi că această poziție este cea mai sigură pentru a-ți proteja mâinile în eventualitatea unei situații de urgență la bord. Însă ceea ce este important să știi este faptul că atunci când călătorești cu avionul, trebuie să urmezi întocmai instrucțiunile însoțitoarelor de bord. Asta, deoarece stewardesele știu cel mai bine ce și cum trebuie să faci din momentul în care te îmbarci la bordul aeronavei, inclusiv în ceea ce privește poziția de sprijin. Astfel, în caz de urgență, pasagerii trebuie să se aplece către față pe scaunul lor, să-și sprijine corpul pe picioare și să introducă brațele pe sub genunchi, stând cu capul în jos. Nu se recomandă sub nicio formă să întorci capul pentru a privi într-o direcție sau alta, iar picioarele ar trebui să fie la unghi drept cu tălpile lipite de podea. Deși au circulat mituri conform cărora această poziție nu ar fi deloc sigură, ba chiar te-ar putea omorî în caz de accident, mai multe teste au confirmat faptul că ea oferă șanse mai mari de supraviețuire într-o astfel de situație, aflăm de pe site-ul Distractify.

Noi detalii despre suspectul în cazul fetei din Orhei, ucise cu sânge rece. Socrul acestuia a violat o fetiță de 10 ani

Gheorghe Cotorobai, 45 de ani, principalul suspect în dispariția fete de 19 ani din Orhei, găsită decedată în apropierea localității Chițcanii Vechi, Telenești, a lucrat în ultimii ani la Penitenciarul nr. 10-Goian, cunoscut drept Centru de Detenție pentru Minori și Tineri.

A fost ajutor șef de grup în secția Siguranța și Regim Penitenciar. În timpul în care a deținut această funcție, el a participat la mai multe instruiri despre prevenirea torturii în penitenciare.

Ultimul venit încasat de la Penitenciarul din Goian a fost la finalul anului trecut.

RISE Moldova a descoperit că, anterior, în casa lui Cotorobai din Chițcanii Vechi a locuit temporar o familie cu o fetiță de 10 ani. Potrivit unei decizii de judecatǎ, fetița a fost violată repetat de către socrul lui Cotorobai, la acea vreme.

„S-a întâmplat de mai multe ori, nu poate să spună de câte ori, de vreo 5 ori crede că s-a întâmplat. O amăgea că o să-i cumpere o ciocolată sau o înghețată, însă nu venea cu ele, dar îi spunea că o să-i dea bani să își cumpere… ca să aibă relații cu dânsul. Ea nu era de acord, îi spunea că nu, dar el a trântit-o în pat, a început să o dezbrace și s-a dezbrăcat și el…”, le-a mărturisit fata violată judecătorilor.

Pe acest caz, dosarul a ajuns în instanță iar procesul penal a fost întrerupt „în legătură cu intervenția decesului inculpatului”, adică a fostului socru lui Cotorobai.

Irina Vlah va monitoriza acțiunile Maiei Sandu: ”Nu vom permite să ne fie furată cea mai de preț valoare pe care o avem”

Irina Vlah, fondatoarea Asociației „Platforma Moldova” propune un mecanism de monitorizare a acţiunilor guvernării şi personal ale Președintelei Maia Sandu. Într-o declarație publică, politiciana spune că, acum 10 zile, a adresat o scrisoare deschisă Maiei Sandu, în care „a atras atenţia asupra îngrijorărilor oamenilor, expuse de ei în cadrul campaniei Vocea Poporului”, însă șefa statului nu a venit cu vreo explicație în fața cetățenilor, scrie unimedia.info.

„O întrebare concretă a fost: Care este necesitatea achiziţionării unor radare scumpe şi dacă vor urma noi achiziţii gen sisteme antiaeriene, fără de care aceste radare sunt doar nişte obiecte ineficiente? Alte întrebări au ţinut de: aplicaţiile militare care se fac pe teritoriul Republicii Moldova cu participarea militarilor din alte ţări; decizia de a permite grănicerilor străini să poarte arme de foc pe teritoriul nostru; deschiderea unei misiuni militare a Franţei în Republica Moldova; modificările în legislaţia României, care să permită militarilor din ţara vecină să intervină peste hotarele României pentru a-şi apăra cetăţenii; încăpăţânarea cu care guvernarea se opune consultării opiniei poporului privind principiul de neutralitate.

Semnalam în acea scrisoare deschisă că oamenii sunt îngrijoraţi şi au toate motivele să considere că guvernarea intenţionează să atragă ţara în scenarii urâte, în stare să submineze pacea”, a precizat Vlah.

Potrivit Irinei Vlah, președinta țării era obligată, cel puţin din punct de vedere moral, să iasă public şi să dea explicaţiile de rigoare pentru a calma spiritele, însă „Maia Sandu a ales să ţină cetăţenii în suspans, în frică, alimentând, prin comportamentul său, temerile că Moldova ar putea fi atrasă în jocuri care nu au nimic în comun cu interesul ţării, al cetăţenilor”.

„În aceste condiţii, noi, cei din „Platforma Moldova”, declarăm că nu vom abandona cetăţenii, lăsându-i în incertitudine şi măcinaţi de temeri, aşa cum a făcut-o Maia Sandu. Din acest moment, „Platforma Moldova” pune în aplicare un amplu mecanism de monitorizare a acţiunilor guvernării şi personal ale Maiei Sandu. Scopul acestei monitorizări va fi identificarea tuturor posibilelor pericole în adresa păcii, care vor reieşi din acţiunile puterii. Vom acţiona prompt pentru a le contracara, aşa cum o cer interesele cetăţenilor, ale ţării, în general.

De asemenea, anunţăm că, dacă autorităţile nu-şi vor schimba comportamentul sfidător şi vor continua să ne ofere motive să deducem că Moldova poate fi atrasă în jocuri murdare în stare să submineze pacea, vom purcede la implementarea unui proiect de alternativă – Coaliţia pentru pace. Acesta va fi un instrument civic pe platforma căruia se vor regăsi toţi acei ce vor dori să-şi conjuge eforturile pentru asigurarea păcii în Republica Moldova. Nu vom permite ca diferiţi aventurieri politici cu interese înguste şi care nu au nimic în comun cu interesele ţării şi ale cetăţenilor, să fure cea mai de preţ valoare pe care o avem – pacea! ”, a precizat Irina Vlah.

Cauza preliminară a morții tinerei de 19 ani din Orhei. Pe corpul fetei însărcinate au fost depistate mai multe semne de tortură

Potrivit surselor ZdG, cauza prealabilă a decesului tinerei de 19 ani din Orhei, este traumă cranio-cerebrală deschisă. Surse din cadrul Centrului de medicină legală au declarat pentru ZdG că pe corpul tinerei însărcinate au fost depistate mai multe semne de tortură, scrie zdg.md. Atenție! Urmează informații cu puternic impact emoțional.

Surse din cadrul Centrului de medicină legală au enunțat pentru ZdG că a fost stabilită cauza decesului tinerei de 19 ani, însărcinată în 6 luni. Moartea acesteia a survenit din cauza traumei cranio-cerebrale deschise. Tânăra ar fi fost lovită de mai multe ori cu un obiect dur, contondent. Totodată, pe corpul tinerei, au fost depistate semne de tentativă de sufocare și urme de tortură (multiple arsuri de țigară pe mâini). La brațul stâng au fost depistate și înțepături de la seringă.

Tânăra ar fi fost supusă și violenței sexuale.

Corpul neînsuflețit al tinerei de 19 ani, dispărută la 12 aprilie 2024 în municipiul Orhei, a fost depistat la 20 aprilie 2024, în extravilanul satului Chițcanii Vechi, raionul Telenești.

Tot la 20 aprilie 2024, Procuratura raionului Orhei a pornit urmărirea penală pentru omorul intențional al unei femei gravide (art.145 alin.(2) lit. e) din Codul penal).

La 12 aprilie 2024, Inspectoratul de poliție Orhei a fost sesizat despre dispariția unei tinere de 19 ani, însărcinată în luna a VI-a, care ar fi urcat într-un automobil pe strada 31 august din mun. Orhei și a plecat într-o direcție necunoscută. Pe caz, la 15 aprilie 2024, a fost pornită o cauză penală pe faptul răpirii unei persoane.

Ca urmare a măsurilor întreprinse de Procuratura raionului Orhei și membrii grupului de urmărire penală din cadrul Inspectoratului de poliție Orhei și al Inspectoratului Național de Investigații al Inspectoratului General al Poliției, a fost stabilită identitatea șoferului, în automobilul căruia tânăra de 19 ani a urcat în seara de 12 aprilie 2024, iar la 16 aprilie 2024 acesta a fost reținut. Ulterior, bărbatul de 45 de ani a fost plasat în arest pentru 30 de zile. Acesta nu-și recunoaște vina și nu cooperează cu organul de urmărire penală.

La 20 aprilie 2024, polițiști din subdiviziunile Inspectoratului General al Poliției și membri ai societății civile au intensificat căutările fetei de 19 ani dispărute, în special pe teritoriile din extravilanul s. Chițcanii Vechi, r-l Telenești. Corpul neînsuflețit al tinerei de 19 ani, a fost depistat într-o fâșie forestieră din extravilanul s. Chițcanii Vechi, r-l Telenești, la 21 km distanță de domiciliul persoanei arestate.

Spitalele Raionale din Edineț și Cahul au fost dotate cu câte o unitate radiologică mobilă
Articolul anterior
Cel mai otrăvitor preparat din lume! O singură porție poate duce la cancer
Articolul următor