De ce stau stewardesele cu mâinile sub coapse la decolarea și aterizarea avionului. Ce reguli trebuie să urmeze pentru a asigura siguranța și confortul pasagerilor lor

Dacă ai călătorit vreodată cu avionul probabil că nu te-ai uitat neapărat la însoțitoarele de bord pentru a le observa comportamentul. Cu toate acestea, dacă ai fost mai atent, suntem siguri că ai sesizat măcar o dată faptul că stewardesele au un anumit comportament în timpul îmbarcării, dar și pe durata zborului.

De altfel, există o serie de protocoale pe care acestea trebuie să le respecte, cum ar fi primirea pasagerilor la bordul aeronavei, verificarea centurilor de siguranță dacă acestea sunt fixate corect înainte de decolare și de aterizare ori efectuarea demonstrației măsurilor de siguranță. Dincolo de aceste lucruri, poate că ai remarcat faptul că membrii echipajului de bord adoptă o anumită poziție, cu mâinile sub coapse, în momentul decolării și aterizării avionului. În acest articol îți vom spune ce este această poziție specifică a stewardeselor și care sunt motivele din spatele ei.

Ce este poziția „bracing” La decolarea și la aterizarea avionului, însoțitoarele de zbor adoptă o poziție specifică pe așa-numitele scaune de săritură ale avionului din motive cât se poate de bine întemeiate, și anume rațiuni de siguranță. De asemenea, poziția despre care vom vorbi în cele ce urmează este inclusă pe lista cu procedurile specifice în caz de urgență. Acest gest aparent simplu pe care îl fac membrii echipajului de cabină atât la decolare, cât și la aterizare nu este deloc întâmplător, ci este o poziție obligatorie pe care fiecare dintre aceștia trebuie să o respecte, deoarece este o măsură de precauție importantă în caz de evenimente neprevăzute, potrivit celor de la compania „Irish Jet”, care sunt citați de publicația irlandeză Irish Mirror.

Însoțitoarele de zbor sunt obligate să respecte anumite protocoale. Mai întâi, ele trebuie să întâmpine pasagerii la urcarea acestora la bordul aeronavei, apoi le prezintă instrucțiunile și măsurile de salvare și verifică dacă centurile de siguranță sunt fixate corespunzător înainte de decolare. În același timp, mai este un lucru pe care nu mulți îl observă în timp ce răsfoiesc meniul companiei aeriene pentru a găsi cea mai bună mâncare și băutură la bordul avionului. Este vorba despre o anumită poziție specifică pe care însoțitorii de bord o adoptă înainte de decolare, dar și de aterizare. Poziția poartă denumirea de „bracing”, care în traducere liberă înseamnă „poziție de sprijin”.

În ce constă poziția de sprijin

Însoțitoarele de zbor au multe reguli pe care trebuie să le urmeze pentru a asigura siguranța și confortul pasagerilor lor. Înainte de decolare și de aterizare, după ce au efectuat protocoalele impuse, însoțitoarele de bord se așază pe niște scaune înalte pliabile, situate în spatele avionului, care sunt de obicei poziționate cu fața către pasageri. Stewardese se așază pe aceste scaune, își cuplează centura de siguranță și își pun palmele în sus sub picioare. Respectiva poziție presupune pe de-o parte fixarea centurii de siguranță, iar pe de altă parte asigurarea unei poziții corecte a spatelui. De asemenea, această poziție presupune că degetul mare de la fiecare mână va fi ținut strâns, spre pumn, iar palmele se fixează foarte bine sub coapse, aproape de șezut. Brațele se țin lipite de corp, iar picioarele se țin la unghi drept cu tălpile lipite de podea.

Companiile aeriene nu au reglementări sau politici specifice care să le impună însoțitoarelor de bord să stea în această poziție la decolare și la aterizare. Însă, cu toate acestea, ghidurile lor de siguranță recomandă în mod normal acest lucru. În mod normal suntem obișnuiți vedem stewardese stând pe mâini în majoritatea companiilor aeriene, dar sugestiile de siguranță pot diferi de la o companie la alta, notează la rândul său cotidianul britanic The Sun.

De ce stewardesele își țin mâinile sub coapse la aterizare şi decolare

Scopul acestei poziții este acela de a menține o postură cât mai rigidă astfel încât, în cazul nedorit al unui impact neașteptat, provocat de o urgență, corpul va fi cât mai puțin afectat. Această poziție va restricționa mișcările corpului, ceea ce înseamnă că riscurile de rănire ar fi mult diminuate în cazul unui impact. În plus, stewardesele vor putea în acest fel să își mențină echilibrul și stabilitatea în timpul oricăror mișcări puternice ale aeronavei în timp ce aceasta se află în aer ori în timpul manevrelor de decolare sau de aterizare. Trebuie spus că evitarea riscurilor de rănire este de o importanță capitală pentru însoțitoarele de bord deoarece acestea sunt singurele persoane aflate într-o aeronavă care sunt școlite în primul rând să poată salva vieți omenești. Acestea sunt certificate să acorde primul ajutor în cazul unor situații de urgență, al unor turbulențe severe, precum și în cazul improbabil al unui accident. Datorită poziției de sprijin pe care o adoptă la decolare și la aterizare însoțitoarele de bord vor fi capabile să își folosească mâinile pentru a acționa în astfel de situații. În plus, deși la prima vedere par relaxate, acestea sunt cu ochii pe echipamentele specifice din dotarea aeronavei, ceea ce în limbajul aviatic poartă denumirea de „silent review” sau „evaluarea silențioasă”.

Ce este „evaluarea silențioasă”

În mod normal, echipajul de cabină adoptă poziția „bracing” din momentul în care cuplează centura de siguranță și până când comandantul aeronavei dă semnalul că este sigur să se deplaseze prin avion.  În acest timp, însoțitoarele de bord derulează în tăcere un proces de evaluare a problemelor de siguranță înainte de decolare, dar și înainte de aterizare. Acest proces de evaluare, care cum spuneam poartă denumirea de „silent review”, le pregătește pe stewardese pentru o situație de urgență. Acest proces include cunoașterea echipamentului de urgență aflat la bord și locul unde se află acesta, asigurarea funcționalității acestui echipament, acționarea rapidă și eficientă a ușilor de acces ale aeronavei, precum și comenzile pe care trebuie să lea dea pasagerilor în caz de urgență. De asemenea, însoțitoarele de bord trebuie să aibă vizibilitate atât asupra a tot ceea ce se întâmplă în interiorul aeronavei, cât și în afara ei. În concluzie, poziția însoțitoarelor de bord la decolare și la aterizare este esențială, deoarece le permite să fie pregătite în orice moment să acționeze rapid și eficient în caz de urgență și să asigure siguranța și confortul pasagerilor în timpul celor mai critice momente ce pot apărea în timpul zborului.

Poziția „bracing” în caz de aterizare forțată

Poziția de sprijin este aceea pe care echipajul de cabină o ia în cazul unei aterizări de urgență planificată, în care se păstrează partea inferioară a corpului în aceeași poziție, dar cu o mână care se poziționează deasupra celeilalte și se plasează în spatele capului, cu coatele ținute spre interior. Acest lucru permite însoțitoarelor de bord să dea comenzi de urgență în timp ce își protejează fețele și capetele de orice debriuri care pot zbura în aeronavă în caz de impact. Aceste poziții de sprijin ar putea părea la prima vedere destul de complicate. Însoțitoarele de bord le învață însă în timpul procesului de instruire individuală din timpul școlii de stewardese, iar apoi le exersează în timp ce lucrează pe diferite tipuri de aeronave, care sunt dotate cu mai multe tipuri de scaune de săritură. Cu o astfel de utilizare de rutină nu este de mirare că aceste poziții au devenit o obișnuință în rândul stewardeselor. Atât de mult le intră în obișnuință pozițiile „bracing” încât acestea au devenit adevărate automatisme pentru unele stewardese, care fac asta chiar și atunci când zboară ca simpli pasageri. Și asta, pentru simplul fapt că acesta reprezintă un gest reflex. Cu toate acestea, câteodată, însoțitoarele de bord, dar și pasagerii pot adopta această poziție doar pentru a-și încălzi mâinile, potrivit Simple Flying. Care sunt locurile considerate a fi cele mai sigure dintr-un avion.

Pasagerii sunt obligați să adopte poziția „bracing”?

În timp ce stewardesele sunt obligate să adopte poziție din rațiuni de siguranță, pasagerii pot opta, de asemenea, să stea în aceeași poziție doar dacă doresc. Trebuie să știi că această poziție este cea mai sigură pentru a-ți proteja mâinile în eventualitatea unei situații de urgență la bord. Însă ceea ce este important să știi este faptul că atunci când călătorești cu avionul, trebuie să urmezi întocmai instrucțiunile însoțitoarelor de bord. Asta, deoarece stewardesele știu cel mai bine ce și cum trebuie să faci din momentul în care te îmbarci la bordul aeronavei, inclusiv în ceea ce privește poziția de sprijin. Astfel, în caz de urgență, pasagerii trebuie să se aplece către față pe scaunul lor, să-și sprijine corpul pe picioare și să introducă brațele pe sub genunchi, stând cu capul în jos. Nu se recomandă sub nicio formă să întorci capul pentru a privi într-o direcție sau alta, iar picioarele ar trebui să fie la unghi drept cu tălpile lipite de podea. Deși au circulat mituri conform cărora această poziție nu ar fi deloc sigură, ba chiar te-ar putea omorî în caz de accident, mai multe teste au confirmat faptul că ea oferă șanse mai mari de supraviețuire într-o astfel de situație, aflăm de pe site-ul Distractify.

Creatura rară care a fost observată pe teritoriul României. Vine din Rusia 

Creatura rară observată recent pe teritoriul României, care e originară din Rusia. Aceasta nu apare, de obicei, la noi în țară în această perioadă din an, scrie fanatik.ro.

De curând, pe teritoriul României a fost observată o pasăre rară, de talie mare, care este originară din Rusia. Prezența ei la noi în țară, în această perioadă, reprezintă ceva cu totul neobișnuit.

Este vorba despre lebăda de iarnă, observată pe teritoriul județului Brașov, în localitatea Voila, pe 21 iulie 2024. Specia a fost văzută și în zilele de 4 și 7 august, în aceeași localitate.

De altfel, în același județ, dar în localitatea Dridif, specia a fost observată pe 26 iulie, potrivit observațiilor înregistrate pe Rombird.ro. 

Lebăda de iarnă este o specie de talie mare, având un aspect general greu de confundat. Adulți au un colorit complet alb, iar ciocul acestei specii este lung și subțire, de culoare galbenă, cu vârful și marginile negre.

Coloritul juvenililor este alb-murdar, cu tentă maronie, iar ciocul e maro deschis, cu vârful negru. Au o lungime a corpului de 140 – 160 cm, iar greutatea este de 5600 – 13100 de grame. Anvergura aripilor acestei specii e cuprinsă între 205 și 235 cm.

Echinocțiul de toamnă 2024. Din septembrie nopțile devin mai lungi

Pe 22 septembrie are loc echinocțiul de toamnă 2024. Este fenomenul care marchează prima zi din noul anotimp în emisfera nordică și care mai este cunoscut sub denumirea de toamna astronomică, scrie digi24.ro.

La începutul ultimei decade a lunii septembrie, ziua se micșorează, iar noaptea începe să crească. În 2024, echinocțiul de toamnă va fi la ora 15:43, ora Moldovei.

“Équinoxe” este derivat din “aequinoctium”, compus din „aequus” (care înseamnă egal) și “nox”, “noctis” (care înseamnă noapte). Termenul de echinocțiu sau echinox se referă la un fenomen astronomic care are loc de două ori pe an, primăvara și toamnă, în momentele în care ziua și noaptea sunt aproximativ egale în orice loc de pe Pământ, atât în emisfera nordică, cât și în cea sudică.

Au loc două astfel de fenomente: echinocțiul de primăvară și echinocțiul de toamnă. Primăvara, evenimentul astronomic reprezintă momentul în care Soarele traversează ecuatorul ceresc trecând din emisfera cerească sudică în cea nordică, în jurul datei de 20 martie. Începând de la această dată, durata zilei, față de cea a nopții, va fi în continuă creștere, iar durata nopții, față de cea a zilei, va fi în scădere, până la data de 21 iunie când are loc solstițiul de vară. Echinocțiul de septembrie are loc în momentul în care Soarele traversează, din nou, Ecuatorul ceresc, de această dată din emisfera nordică în cea sudică. Punctul de intersecție din acest moment se numește „punct autumnal”.

După echinocțiul de toamnă, nopțile sunt mai lungi decât zilele, până la data de 21 decembrie, când are loc solstițiul de iarnă. La aproximativ o lună de zile distantă de la echinocțiul de toamnă are loc și schimbarea orei. În 2024 se trece la ora de iarnă în noaptea de 26 spre 27 octombrie, în ultima duminică din lună.

Incendiu uriaș cu intervenție sporită a salvatorilor, la Piața Centrală din Bălți, după ce mai multe buticuri cu haine au luat foc

Un incendiu uriaș s-a produs ieri, 31 august, la Bălți. Salvatorii din nordul ţării au intervenit pe teritoriul Pieţei Centrale conform nivelului sporit de intervenţie. Apelul a fost recepţionat la ora 15:43, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

Potrivit informaţiilor focul a cuprins un container cu haine la Piaţa Centrală din municipiul Bălţi. La faţa locului pentru stingerea incendiului au fost îndreptate 7 echipe de pompieri. Conform datelor IGSU, focul a cuprins mai mult de 20 buticuri cu haine cu suprafaţă de circa 100m2.

Angajații IGSU au reușit localizarea arderii abia spre seară, la ora 17 : 34. La stingerea incendiului, pe teritoriul Pieții Vasile Alecsandri din municipiul Bălți au fost antrenate 15 unități de tehică și 50 de pompieri din cadrul IGSU. Victime nu au fost raportate. În urma arderii, focul a afectat buticuri cu haine pe o suprafață de 800m2. Datorită intervenției eficiente a forțelor și mijloacelor IGSU au fost salvate bunuri materiale pe o suprafață de circa 1200 m2. Efectivul IGSU continuă să lucreze la fața locului pentru lichidarea completă a incendiului.

Cauza și circumstanțele producerii incendiului urmează a fi stabilite.

Spitalele Raionale din Edineț și Cahul au fost dotate cu câte o unitate radiologică mobilă
Articolul anterior
Cel mai otrăvitor preparat din lume! O singură porție poate duce la cancer
Articolul următor