De ce turbulențele aeriene se vor înmulți: „Semnul centurii de siguranță va fi pornit mult mai des”

Turbulențele au devenit o parte obișnuită a oricărui zbor cu avionul. De obicei, nu duc la nimic mai mult decât o călătorie zdruncinată, dar în cele mai grave cazuri, pot provoca daune și răni. „Am rulat câteva simulări pe calculator și am constatat că turbulențele severe s-ar putea dubla sau chiar tripla în următoarele decenii” spune profesorul de știință atmosferică Paul Williams pentru CNN.

Câteva reguli de comportament în avion – travelblog.md

În cazul accidentelor care nu sunt mortale, turbulențele sunt principala cauză a rănilor suferite de însoțitorii de zbor și de pasageri, potrivit Administrației Federale a Aviației, și reprezintă unul dintre cele mai frecvente tipuri de accidente aeriene din prezent, potrivit Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA. Potrivit Centrului Național de Cercetare Atmosferică, aceasta costă companiile aeriene americane până la 500 de milioane de dolari pe an, din cauza rănirilor, întârzierilor și daunelor, scrie CNN.

Intensitatea turbulențelor poate fi măsurată pe o scară cu 3 grade: ușor, moderat și sever. Turbulențele ușoare provoacă un disconfort minim, însă nu împiedică meseria însoțitorilor de zbor, care se pot deplasa prin cabină în continuare, cu puțină dificultate. În timpul turbulențelor moderate se poate resimți un disconfort clar și de obicei însoțitorii de zbor sunt îndemnați să se așeze. 

Turbulențele severe sunt cele mai puternice: „Aceasta este mai puternică decât gravitația, așa că te poate fixa de scaun și, dacă nu porți centura de siguranță, vei fi aruncat în interiorul cabinei. Acesta este genul de turbulență care provoacă răni grave – poate rupe oase, de exemplu.” explică profesorul. 

Schimbările climatice modifică turbulențele

Aproximativ 65.000 de avioane suferă turbulențe moderate în fiecare an în SUA, iar aproximativ 5.500 se confruntă cu turbulențe severe. Aceste cifre, însă, ar putea fi destinate să crească. Williams crede că schimbările climatice modifică turbulențele. El a calculat că aceste turbulențe s-ar putea dubla sau tripla în deceniile ce urmează.

Descoperirile, care au fost confirmate ulterior prin observații, evidențiază un tip de turbulență numit „turbulență în aer liber”, care nu are legătură cu niciun indiciu vizual, cum ar fi furtuni sau nori. Spre deosebire de turbulențele obișnuite, acestea lovesc brusc și sunt greu de evitat.

Analiza lui Williams prezice că turbulențele în aer liber vor crește semnificativ în întreaga lume până în perioada 2050-2080, în special de-a lungul celor mai aglomerate rute de zbor, iar cel mai sever tip de turbulență va crește cel mai mult.

Asta nu înseamnă, totuși, că zborul va fi mai puțin sigur. „Avioanele nu vor începe să cadă de pe cer, deoarece aeronavele sunt construite după specificații foarte stricte și pot rezista la cele mai grave turbulențe, chiar și în viitor”, spune Williams.

Cu toate acestea, durata medie a turbulențelor va crește. „De obicei, la un zbor transatlantic, vă puteți aștepta la 10 minute de turbulențe. Cred că în câteva decenii acest lucru ar putea crește la 20 de minute sau la o jumătate de oră. Semnul centurii de siguranță va fi pornit mult mai des, din păcate pentru pasageri”.

sursa

Începe licitația de vânzare a Portului Giurgiulești din Republica Moldova. Guvernul României, interesat să-l cumpere

Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), proprietara Portului Giurgiulești din Republica Moldova, principalul port maritim-fluvial al țării vecine, lansează licitația internațională cu scopul de a identifica potențiali investitori strategici și financiari care pot sprijini în continuare dezvoltarea cu succes și pe termen lung a acestui activ strategic pentru Republica Moldova, scrie profit.ro.

În vara trecută, Guvernul României a aprobat prin Memorandum constituirea unei echipe care să inițieze negocieri cu BERD pentru cumpărarea de către statul român, prin intermediul Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța, a acțiunilor Danube Logistics SRL, operatorul Portului Giurgiulești, controlat integral de BERD.

În toamna lui 2024 a fost transmis că BERD negociază cu mai mulți potențiali investitori, din România, Turcia, Olanda, Danemarca și Bulgaria.

″Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), proprietarul Portului Internațional Liber Giurgiulești, principalul port maritim-fluvial al Republicii Moldova, a lansat un proces structurat de fuziuni și achiziții (M&A) printr-o procedură de licitație internațională, cu scopul de a identifica potențiali investitori strategici și financiari care pot sprijini în continuare dezvoltarea cu succes și pe termen lung a acestui activ strategic pentru Republica Moldova.

Procesul de fuziuni și achiziții este în curs de desfășurare și se realizează în deplină coordonare cu Guvernul Republicii Moldova, inclusiv în ceea ce privește viitorul cadru comercial și juridic al portului, menit să faciliteze investițiile interne în concordanță cu cele mai bune practici și standarde internaționale din acest domeniu″, spune acum BERD.

Conform instituției, de la achiziționarea Portului Internațional Liber Giurgiulești în 2021, BERD a sporit eficiența, volumul de producție și profitabilitatea acestuia. BERD și-a declarat în mod constant intenția de a atrage investitori cu renume pentru a sprijini în continuare portul și pentru a-l transforma într-un centru competitiv pentru comerțul regional și internațional. BERD este consiliată î

Portul este situat pe o scurtă porțiune de faleză la Dunăre din Republica Moldova și se învecinează atât cu România, cât și cu Ucraina. În calitate de principal port al Republicii Moldova, acesta gestionează peste 70% din comerțul de import și export realizat pe cale navigabilă în această țară, asigurând lanțurile de aprovizionare ale Moldovei pentru multiple tipuri de mărfuri, aducând beneficii semnificative economiei moldovenești și jucând un rol esențial în creșterea sa viitoare. Rolul său strategic a crescut în regiune, iar portul este bine poziționat pentru a servi la reconstrucția viitoare a Ucrainei. ″BERD susține construcția și operarea Portului Internațional Liber Giurgiulești din 1995.

De-a lungul istoriei sale, portul s-a confruntat cu diverse dificultăți financiare și operaționale în procesul de dezvoltare ca entitate deplin funcțională. În 2013, BERD a acordat un nou împrumut și a devenit principalul beneficiar economic al operaționalizării portului. În 2021, BERD a achiziționat 100% din capitalul grupului de companii Danube Logistics, devenind singurul proprietar final al Danube Logistics SRL, operatorul Portului″, mai spune BERD.

Accident de groază la Peresecina: Sunt victime

Două persoane au ajuns la spital, după ce mașina în care se aflau a fost implicată într-un accident rutier. Totul s-a întâmplat luni, 14 aprilie, în satul Peresecina, raionul Orhei, scrie realitatea.md.

„Conducătorul unui automobil de model Toyota Auris, aflat staționat pe partea dreaptă a carosabilului, a inițiat manevra de întoarcere spre stânga, fără a se asigura corespunzător, traversând marcajul rutier 1.3. În urma acestei manevre, autoturismul a fost tamponat lateral de un Volkswagen Crafter, care se deplasa regulamentar pe banda a doua, în direcția municipiului Orhei”, a declarat purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului de Poliție Orhei, Elena Băetrău.

În urma impactului, șoferul de 30 din Toyota Auris și un pasager din Volkswagen Crafter, au suferit leziuni ușoare, fiind transportați ulterior la spitalul raional pentru îngrijiri medicale. Bărbații nu se aflau în stare de ebrietate.

Act de vandalism în centrul Capitalei: Flori rupre din Scuarul Catedralei și călcate în picioare

Mai multe lalele au fost rupte și călcate în picioare în rondurile cu flori din Scuarul Catedralei Mitropolitane „Nașterea Domnului”, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

”Persoane necunoscute și rău intenționate au distrus spațiile cu flori din Scuarul Catedralei, unde muncitorii din cadrul ÎM „Asociația de Gospodărire a Spațiilor Verzi” au plantat lalele, pentru a bucura ochii chișinăuienilor.

Primăria Chișinău condamnă acțiunea de vandalism și atenționează că distrugerea intenționată a rondurilor cu flori este pedepsită contravențional. Perimetrul Scuarului Catedralei Mitropolitane „Nașterea Domnului” este monitorizat video. Imaginile vor fi analizate, iar persoanele care se fac vinovate vor fi pedepsite.”, anunță municipalitatea.

A fugit liderul separatist rus al Donețkului, Denis Pusilin
Articolul anterior
Mai mulți deputați municipali de la Moscova i-au cerut președintelui rus Vladimir Putin să demisioneze
Articolul următor
Close menu