Dezbaterile între Maia Sandu și Alexandr Stoianoglo vor avea loc duminică, la Palatul Republicii

Dezbaterile între Maia Sandu și Alexandr Stoianoglo, candidați la funcția de șef de stat, vor avea loc duminică, la Palatul Republicii, transmite MOLDPRES.

Maia Sandu a oferit detalii privind discuțiile pentru pregătirea dezbaterilor. „Ieri, am făcut un apel către contracandidatul meu să mergem la dezbateri. Echipa mea a vorbit cu echipa lui, am propus să mergem la televiziunea națională, a fost refuzat acest lucru, după care a fost refuzat formatul propus de noi. Am venit cu inițiativa să facem dezbaterile în ziua de joi, ei au vrut să facem săptămâna viitoare. Am ajuns la un compromis, vom avea dezbaterea în această duminică”, a spus Maia Sandu.Candidata a vorbit și despre moderatorul dezbaterilor. „Ei au venit cu propunerea – Gheorghe Gonța. Noi, la fel ca alți oameni sau alți jurnaliști, credem că trebuie să fie un moderator independent, dar în situația în care ei insistă, noi mergem la dezbatere cu oricine se simt ei confortabil. Pentru noi este important să avem această dezbatere, așa încât oamenii să vadă care sunt răspunsurile noastre la întrebări importante pentru toți cetățenii”, a subliniat Maia Sandu.Dezbaterile ar urma să aibă loc la Palatul Republici din capitală, iar transmisia să fie asigurată de Compania Teleradio-Moldova.Candidata Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), Maia Sandu, l-a invitat luni pe Alexandr Stoianoglo, candidat al Partidului Socialiștilor din Republica Moldova (PSRM), la dezbateri electorale. Tot luni, Alexandr Stoianoglo a anunțat că va participa la dezbari electorale, însă a cerut ca acestea să fie pe o platformă neutră cu doi moderatori câte unul din partea PSRM și PAS.Maia Sandu și Alexandr Stoianoglo urmează să se confrunte în turul doi al alegerilor prezidențiale. Scrutinul ar urma să aibă loc la două săptămâni de la data primului tur al alegerilor – pe 3 noiembrie.

Un post de radio de la noi, sancționat cu 290 de mii de lei după ce a depășit de 58 de ori limita publicității admise într-o oră

În rezultatul recepționării de către Consiliul Audiovizualului (CA) a două petiții din partea Asociației Naționale Patronale a Radiodifuzorilor din Republica Moldova, a fost dispus un control în privința serviciului media de radiodifuziune sonoră „HIT FM”. Obiectul monitorizării a vizat respectarea de către postul de radio a prevederilor art. 67 din Codul serviciilor media audiovizuale (CSMA), aferente proporţiei admisibile de spoturi publicitare şi de spoturi de teleshopping într-un interval de o oră, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial

 Potrivit art. 67 alin. (1) din CSMA, proporţia de spoturi publicitare şi de spoturi de teleshopping într-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute ca durată cumulată. Prevederile din alin. (1) nu se aplică:a) mesajelor de autopromovare;b) mesajelor de sponsorizare;c) plasării de produse;d) mesajelor de interes general şi celor umanitare, difuzate cu titlu gratuit;e) mesajelor de interes public, difuzate cu titlu gratuit;f) publicităţii electorale, difuzată cu titlu gratuit. Alin. (3) din același articol stabilește că spoturile publicitare şi spoturile de teleshopping sunt separate de cele prevăzute la alin. (2) prin mijloace optice, acustice şi/sau spaţiale. În urma verificării înregistrărilor programelor audiovizuale transmise de furnizor, s-a constatat că proporția spoturilor publicitare de 20%, respectiv 12 minute ca durată cumulată admise într-un interval de o oră, a fost depășită în 58 de cazuri.

Pentru încălcarea admisă, serviciului media „HIT FM” a fost sancționat cu amenzi a câte 5000 de lei pentru fiecare din cele 58 de încălcări comise, în sumă totală de 290 000 de lei.

O universitate din Irlanda dă diplome de influencer. Studenții învață cum să devină celebri

„Mulţi oameni cred că este uşor să fii influencer, că nu trebuie decât să postezi videoclipuri de 60 de secunde pe TikTok. Este însă mult mai mult decât atât”, spune Marta Hughes Bravo, studentă la un nou program de studii care învață studenții cum să devină celebri pe rețelele sociale, introdus de o universitate irlandeză de lângă Dublin, scrie digi24.ro.

Tânăra urmează, începând din septembrie, cursurile programului „Creare de conţinut şi reţele sociale”, cu o durată de patru ani, la Universitatea Tehnologică de Sud-Est (SETU) din Carlow, la 80 de kilometri de capitala Irlandei, Dublin. Meseria de influencer a apărut abia recent, însă atrage numeroşi tineri din Generaţia Z, născuţi între jumătatea anilor ’90 şi începutul anilor 2010, notează Agerpres. „Este ceva ce se dezvoltă enorm”, a explicat pentru AFP directoarea programului – o premieră în Irlanda – Irene McCormick. Fostă producătoare de televiziune, McCormick a început prin a oferi un curs de vară, intensiv, susţinut de TikTokeri, care a atras 350 de candidaturi pentru 30 de locuri. „Proiectul s-a bucurat de un succes incredibil, am constatat că exista un apetit uriaş, aşa că ne-am hotărât să mergem mai departe, la nivel de diplomă”, a explicat ea. Programul îi învaţă pe cei care aspiră să devină influenceri cum să îşi transforme prezenţa şi conţinutul pe platforme precum Instagram, TikTok şi YouTube într-o sursă de venit.

După doi ani de pregătire, specializarea a fost acreditată şi a primit primul său lot de 15 studenţi luna trecută.

Ce fac studenții la cursurile de influencer?

Între două ore de curs, în campusul de ultimă generaţie, studenţii vorbesc, îşi fac selfie-uri şi îşi consultă smartphone-urile. „Prietenii îmi spun că vorbesc mult, aşa că mi-am zis că aş putea să câştig nişte bani din asta încercând această specializare”, a povestit Harry Odife, de 22 de ani, aflat în studioul TV din campus. Majoritatea studenţilor sunt deja cufundaţi în lumea digitală, însă caută instrumente şi informaţii suplimentare, potrivit lui McCormick. „Poţi încerca să înveţi acasă, pe cont propriu, dar dobândirea de cunoştinţe practice şi teoretice despre cum să ajungi la un public ţintă face o mare diferenţă în carieră”, a precizat ea. Termenul „influencer” – o persoană celebră pe reţelele sociale, care îşi foloseşte popularitatea pentru a recomanda, promova sau genera interes pentru produse şi mărci, adesea contra cost – a pătruns abia recent în dicţionare. Cei mai populari, precum YouTuber-ii MrBeast sau KSI, ajung la un public considerabil şi obţin venituri semnificative din parteneriatele lor cu mărci sau reclame. „Bineînţeles că oamenii vor să câştige bani de pe urma influenţei lor, aşa că ne concentrăm în special pe brandingul personal, modul în care se monetizează influenţa asupra unui public online numeros”, a declarat McCormick. „Postez multe dintre coafurile pe care le fac pe TikTok şi Instagram; ar fi frumos să învăţ cum să dezvolt o afacere adevărată din asta”, a declarat Favor Ehuchie, în vârstă de 18 ani. Pasionată de călărie, Marta Hughes Bravo a afirmat că hergheliile sunt în căutare de personal capabil să se descurce pe reţelele sociale. „Companiile sunt prezente peste tot, pe Instagram, Facebook şi TikTok. O fată care lucrează pentru o fermă a obţinut contracte cu branduri. E fantastic să ştii să faci asta”, a spus ea.

Ce include programa?

Programa include include cursuri de creaţie video, antreprenoriat, psihologie, artă narativă, analize de date şi producţie de podcast. Crearea de conţinut implică „editare, planificare, organizare şi altele; este nevoie de mai mult timp decât se crede, oamenii nu prea înţeleg asta”, a explicat Marta Hughes Bravo. Studenţii învaţă să folosească camerele şi microfoanele şi efectuează stagii de practică. „A dobândi cunoştinţe de influencer, cum ar fi să te simţi confortabil în faţa camerelor de filmat, ne ajută să dobândim încredere în noi înşine, indiferent ce ajungem să facem”, a subliniat o altă studentă, Naoise Kelly, precizând că prioritatea ei nu este devină următoarea vedetă de pe reţelele sociale. Potrivit lui Irene McCormick, există multe oportunităţi de angajare. „Aproximativ 70% dintre marketerii de astăzi consideră că influencerii reprezintă viitorul marketingului; sunt folosiţi şi de guverne pentru a-şi trimite mesajele”, a subliniat ea. „Postările influencerilor pe reţelele sociale pot fi uneori frivole, însă activitatea în sine nu este aşa, este o treabă foarte serioasă”, a subliniat McCormick.

Temu, investigată pentru lipsa de transparență în relațiile cu consumatorii

Oficiul polonez pentru concurență și protecția consumatorilor (UOKIK) a depus o plângere împotriva Temu (Whaleco Technology Limited, înregistrată în Irlanda) pentru nerespectarea Directivei Omnibus, invocând lipsa de transparență în relațiile cu consumatorii, scrie evz.ro.

Whaleco riscă o amendă de până la 10% din cifra de afaceri pentru fiecare practică contestată.

În plus, UOKIK investighează modul în care Temu afișează prețurile și alte informații esențiale pentru consumatori.

Una dintre cele mai mari platforme chinezești

Site-ul Temu este una dintre cele mai mari platforme de achiziții cu capital chinezesc. Acesta oferă o varietate de categorii de bunuri, cum ar fi haine, produse cosmetice, dispozitive electronice sau aparate de uz casnic, printre altele. Societatea responsabilă de vânzările din Polonia este compania irlandeză Whaleco Technology Limited, cu sediul social în Dublin.

Este entitatea care s-a confruntat cu acuzațiile aduse de președintele UOKiK cu privire la încălcarea drepturilor consumatorilor imediat ce UOKIK a verificat metoda de prezentare a informațiilor importante pentru cumpărători pe site-ul și în aplicația Temu.

Furnizorii de platforme comerciale online trebuie să furnizeze consumatorilor informațiile prevăzute de lege la anumite momente și într-un anumit mod. Dacă facem cumpărături online, trebuie să fim informați cu privire la drepturile noastre încă dinainte de încheierea contractului.

Trebuie să ne fie clar de la cine cumpărăm – de la un antreprenor sau de la o persoană fizică – și care este separarea obligațiilor între vânzător și platforma pe care o folosim pentru comenzi. Președintele UOKIK este de părere că, atunci când cumpără prin intermediul site-ului Temu sau al aplicației mobile, este posibil ca unii consumatori să nu fie informați în mod transparent și explicit cu privire la acest lucru.

Informații în limba chineză

Unele îndoieli sunt ridicate, de asemenea, de o metodă de prezentare a anumitor vânzători – aceste informații pot să nu fie disponibile ușor și intuitiv. De exemplu, dacă doriți să ajungeți la aceasta, trebuie să faceți clic de câteva ori pe elementele de interfață selectate. Se întâmplă ca unele conținuturi disponibile acolo să fie prezentate în limba chineză.

În același timp, atunci când se fac cumpărături la comerțul electronic, este prioritar să se ofere consumatorilor transparență și cunoștințe fiabile despre contractul încheiat la distanță. Directiva Omnibus a UE a sporit protecția în lumea digitală, iar președintele UOKiK verifică dacă noile reglementări sunt puse în aplicare în mod corespunzător.

O universitate din Irlanda dă diplome de influencer. Studenții învață cum să devină celebri
Articolul anterior
Un post de radio de la noi, sancționat cu 290 de mii de lei după ce a depășit de 58 de ori limita publicității admise într-o oră
Articolul următor