Distrugerea barajului Kahovka a făcut o „haldă de gunoi și un cimitir de animale” din Marea Neagră. Nu există date privind poluarea în zona Bulgariei, României și R. Moldova

Inundațiile se retrag în urma prăbușirii barajului Kahovka, dar resturile spălate de-a lungul râului Nipru transformă coasta Mării Negre din Odesa într-o „haldă de gunoi și cimitir de animale”, potrivit autorităților ucrainene, informează ziare.com.

„O mulțime de mine, muniție și alte obiecte explozive sunt transportate în mare și aruncate pe țărm”, a declarat Ministerul Afacerilor Interne al Ucrainei pe site-ul său în weekend, adăugând că polițiștii de frontieră au observat o „ciumă a peștelui” în zona.

„Râul Nipru se varsă în Marea Neagră, având multe semne ale devastării provocate de ruși”, a spus ministerul.

Nu există date care să indice o creștere a poluării litoralului Mării Negre, nici în Bulgaria, nici în România, în urma distrugerii barajului Kahovka de pe râul Nipru din Ucraina, a anunțat serviciul de presă al guvernului bulgar la câteva zile după spargerea barajului.

Potrivit executivului de la Sofia, citat de Sofia Globe, nivelul normal al poluării a fost demonstrat de datele din monitorizarea îmbunătățită ordonată pe 8 iunie de ministrul Mediului, Julian Popov, ca răspuns la distrugerea barajului Kahovka. Nu există date privind poluarea nici în vecinătatea României și a Moldovei, se arată în comunicatul oficial al guvernului bulgar, care mai precizează că ministerul mediului de la Sofia a solicitat informații și date oficiale cu privire la starea componentelor de mediu pe teritoriul acelor două țări. Monitorizarea urmărește impactul potențial al apelor de-a lungul cursului râului Nipru asupra Mării Negre.

Până în prezent, nu s-au găsit excese în niciunul dintre indicatorii studiați – produse petroliere, metale și radionuclizii cesiu-37 și tritiu. În Ucraina în schimb, în regiunea Odesa, apele Mării Negre au fost contaminate. „Ministerul Turismului confirmă că toate plajele bulgare de la Marea Neagră sunt curate și sigure pentru turiști”, se arată în comunicatul executivului bulgar.

„Consecințele ecocidului sunt teribile”, a adăugat acesta.

O analiză Associated Press publicată duminică arată că distrugerea barajului Kahovka din Ucraina este un dezastru de mediu, care evoluează rapid într-o catastrofă ecologică pe termen lung.

Aceasta afectează apa potabilă, surse de hrană și ecosistemele care ajung în Marea Neagră, potrivit AP.

De la distrugerea barajului, marți, apele au transportat 150 de tone de ulei de mașină în Marea Neagră.

„Acest ulei va ajunge în Marea Neagră, firește sunt 3 ecosisteme deltaice în aval de această pierdere de ulei și ele vor prelua mare parte, dar ele vor ajunge și în Marea Neagră, substanțe toxice, substanțe rezultate parțial din degradarea doar parțială acestora. Toate vietățile ce trăiesc în nordul Mării Negre, NV Mării Negre ar putea să fie afectate, în principal este o zonă deltaică”, a declarat la digi24.ro Adrian Bîlbă, doctor în științe și membru al organizației EcoDobrogea.

Salvarea ar putea să vină de la poziționarea deltei de pe Nipru. Practic, această deltă poate acționa ca un filtru împotriva substanțelor poluante, spun biologii. Partea negativă este că zona respectivă a Niprului va fi serios afectată. Dar, în funcție de direcția vântului acești poluanțiar putea ajunge și pe țărurile Mării Negre din Turcia.

În plus, el spune că un aflux mare de apă dulce va ajunge în mare. Prin urmare, salinitatea va scădea. „În ceea ce priveşte riscurile pentru Marea Neagră, există un risc hidric la un moment dat, în următoarele săptămâni, printr-un aflux foarte mare de apă dulce, care va scădea foarte mult salinitatea şi pe fondul încălzirii – Marea Neagră acum este mai caldă decât de obicei, sunt 20-21 de grade ceea ce la început de iunie nu prea era atât de cald”, a transmis biologul marin.

”Dacă e să vorbim despre ecosisteme, din cele trei rezervații naturale din Ucraina, una lângă Dunăre, în preajma României, alta – în Carpați, la fel, aproape de România, cea de-a treia, care se află aici, a fost distrusă. Restabilirea acesteia în varianta inițială nu va fi posibilă niciodată. (…) În acest moment, un pericol direct pentru România nu există, deoarece distanța este mare, adică mai mult de 300 de kilometri” a mai declarat Viaceslav Potapenko, directorul Institutului de Economie Verde din Ucraina și reprezentant al Institutului Național de Cercetări Strategice de la Kiev, citat de mass-media de la București.

Prăbușirea barajului din sudul Ucrainei pe 6 iunie este unul dintre cele mai mari dezastre industriale și ecologice din Europa de zeci de ani. Catastrofa a distrus sate întregi, a inundat terenuri agricole, a lipsit zeci de mii de oameni de energie și apă curată și a provocat daune masive mediului.

Un total de 2.699 de persoane, inclusiv 178 de copii, au fost evacuate din așezările inundate din regiunea Herson, a declarat sâmbătă șeful ucrainean al administrației militare regionale, Oleksandr Prokudin, într-o postare Telegram.

Cerințe noi pentru posesorii de automobile cu volanul pe partea dreaptă

Posesorii vehiculelor cu volanul amplasat pe partea dreaptă vor respecta noi condiții tehnice pentru a circula pe drumurile publice din țară. Excepție vor face mașinile cu volanul pe dreapta aflate în trafic internațional. O hotărâre, în acest sens, a fost aprobată de Executiv.

Documentul prevede echiparea cu oglinzi speciale periscopice a automobilelor cu volanul pe dreapta, care să asigure o vizibilitate mai bună în partea stângă. De asemenea, vehiculele vor fi echipate cu convertori pentru faruri, care să redirecționeze lumina pentru circulația pe partea dreaptă a părții carosabile în sensul de mers, cu excepția vehiculelor care permit adaptarea manuală sau automată a modului de direcționare a farurilor.

Noile cerințe de echipare sau adaptare a farurilor pentru mașinile cu volanul pe dreapta vor permite evitarea cazurilor de orbire a șoferului auto care se deplasează în întâmpinare din sens opus. La fel, cerințele tehnice vor asigura șoferilor mărirea câmpului vizual pe partea stângă la efectuarea manevrelor de depășire a altor participanți la trafic.

Polițiștii vor fi la datorie de 9 Mai: Recomandări către cetățeni

În contextul mai multor evenimente care vor avea loc la 9 mai, în capitală, dar și în țară, Poliția va fi la datorie pentru asigurarea ordinii publice și supravegherea circulației rutiere.

Stimați cetățeni, pentru ca evenimentele să se desfășoare fără incidente, vă recomandăm:

respectați normele legale cu privire la ordinea și securitatea publică;

evitați să luați copiii în mulțime;

evitați consumul de alcool în locurile publice;

evitați orice situație de conflict, mesaje cu tentă politică și cele care instigă la agresiune, violență sau alt gen de acțiuni care pot pune în pericol atât siguranța dumneavoastră, cât și a altor cetățeni;

nu purtaţi arme, obiecte explozive, substanţe interzise sau alte obiecte care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea oamenilor. Evitați purtarea genților voluminoase și a ghiozdanelor care pot crea suspiciuni.

evitați să luați la evenimente obiecte de valoare și aveți grijă de bunurile personale.

Pentru ca traficul rutier să se desfășoare fără impedimente:

evitați străzile pe care va fi restricționată circulația și optați pentru deplasarea pe străzile adiacente;

respectați cerințele legale ale polițiștilor;

nu parcați mașinile în locuri interzise și nu lăsați bunuri de valoare în interiorul acestora;

fiți maxim prudenți la trecerile pentru pietoni;

optați pentru transportul public;

nu urcați la volan daca ați consumat băuturi alcoolice.

Informați imediat Poliția dacă observați persoane sau acțiuni suspecte. Dacă sunteți martorii unei situații de perturbare a ordinii publice formați imediat numărul unic 112 sau anunțați cel mai apropiat polițist.

Un bărbat de 99 de ani a divorțat de soția sa de 96 de ani, după ce a găsit scrisorile ei secrete de dragoste din anii 1940

Bărbat de 99 de ani, divorț surprinzător. Un bărbat de 99 de ani și soția acestuia de 96 de ani vor deveni cel mai vârstnic cuplu de divorțați din lume, după ce soțul a aflat despre o aventură pe care soția sa a avut-o în urmă cu 60 de ani, în anii 1940.

După 77 (șaptezeci și șapte!!!”) de ani, un italian în vârstă de 99 de ani a cerut divorțul de soția sa în vârstă de 96 de ani, după ce a descoperit că soția lui a avut aventură în urmă cu 60 de ani.

Divorț la 99 de ani, după 77 de ani de căsătorie

Bărbatul, identificat în actele de judecată ca fiind Antonio C., a descoperit într-o comodă veche scrisorile de dragoste dintre soția sa și vechea sa dragoste, chiar cu câteva zile înainte de Crăciun. El șia-a confruntat soția sa, Rosa C., care ar fi recunoscut această aventură și a încercat să-l convingă sî nu o părăsească.

Orbit de gelozie, însă, Antonio C. a plecat de acasă și a cerut divorțul, chiar dacă a petrecut alături de soția sa apropae opt decenii. Scrisorile au fost cele mai semnificative necazuri în lunga căsătorie a cuplului care a avut împreună cinci copii, 12 nepoți și un strănepot, potrivit presei locale.

Originar din Sardinia, Antonio C. se pare că a cunoscut-o pe Rosa C. în anii 1930, în timp ce a slujit ca parte a carabinierilor italieni din Napoli natală. Presa italiană a indicat sângele sudic al cuplului ca catalizator al despărțirii, a notat Telegraph.

Odată ce divorțul lui Antonio și Rosa C. va fi finalizat, ei vor deveni cel mai vârstnic cuplu divorțat potrivit Telegraph, luând titlul de la colegii britanici Bertie și Jessie Wood, ambii în vârstă de 98 de ani, care au renunțat la aceasta în 2009, după 36 de ani de căsnicie. 

sursa

Jennifer Aniston, abdomen cu pătrățele la 54 de ani. Imaginile care fac furori pe internet
Articolul anterior
Ce au pățit Smiley și Gina Pistol în luna de miere
Articolul următor