The Puma SE company a pierdut în instanța supremă un proces intentat unei firme din Soroca, pe care a acuzat-o că, fără a avea drepturi sau relații comerciale cu Puma, comercializa și producea pe teritoriul Sorocii încălțăminte sportivă ce purta „ilegal” mărcile protejate, informează Bizlaw.
PUMA a solicitat în instanță interzicerea folosirii de către compania din Moldova a mărfurilor cu mărcile companiei PUMA SE, retragerea acestora din comerț, distrugerea lor, scoaterea mărcilor de pe panourile publicitare. De asemenea, a solicitat prejudicii materiale de 1% din încasările anuale ale firmei pe toată perioada în care a desfăşurat actele de contrafacere, 1% din aceleași încasări anuale cu titlu de daune morale.De asemenea, a cerut și acoperirea cheltuielilor privind onorariul avocatului, acte de constatare și cumpărături de control.
Celebra companie a pierdut procesul în toate instanțele, epuizându-și toate căile de atac. Judecătorii moldoveni nu au găsit similitudini între articolele de încălțăminte vândute la buticurile companiei locale și articolele originale ale brandului. Mai mult, magistrații au indicat în deciziile emise că încălțămintea comercializată la Soroca nu generează confuzie în percepţia consumatorului și nu lezează nici într-un fel drepturile exclusive ale companiei PUMA SE, relatează Bizlaw.
Mai mult, magistrații au considerat că reprezentantul companiei PUMA SE nu a prezentat suficiente probe care ar demonstra asemănarea între produsele originale ale brandului și cele vândute de agentul economic din Soroca și nu a putut demonstra în instanță faptul că articolele vândute de compania locală ar fi contrafăcute.
Amintim că compania Puma nu este prima companie de renume care a pierdut în instanțele moldovenești. Un proces similar s-a încheiat în anul 2018, când proprietara unui butic de la Piața Centrală din Chișinău a avut câștig de cauză la Curtea Supremă de Justiție împotriva Companiei The Adidas International Marketing B.V., care a dat-o în judecată pentru că vindea produse inscripționate cu semnele identice cu mărcile companiei.