Criza financiară continuă la Întreprinderea de Stat „Calea Ferată a Moldovei”. Mai mulți feroviari nu și-au primit salariile de jumătate de an. Angajații stației Ghidighici au primit abia în decembrie leafa pentru iulie. Oamenii spun că sunt disperați și cred că singura soluție este un proces în instanță. De cealaltă parte, directorul interimar al întreprinderii, Serghei Tomșa, a refuzat să comenteze.

Zinaida Sturza activează la stația Ghidighici de aproape patru decenii. Ea coordonează operațiunile ce țin de mersul trenurilor și manevrarea acestora. Pentru a ajunge la serviciu, face naveta zilnic. Vine de la Sipoteni, raionul Călărași, la peste 50 de kilometri distanță.
„Eu de la Călărași mă trezesc la ora 04:00 dimineața, mă îmbrac și vin cu trenul, ajung la 07:00 la lucru și seara mă duc cu trenul. E obositor, pierdem ore pe drum”, a menționat Zinaida Sturza, transmite Moldova1.
Moldova 1 i-a telefonat directorului interimar al CFM, Serghei Tomșa, pentru a afla când vor fi achitate restanțele salariale. Acesta a spus că nu oferă niciun comentariu pe motiv că este zi de odihnă.
Situația la Calea Ferată a Moldovei a început să se agraveze după luna august 2022, când a scăzut tranzitul din Ucraina, odată cu redeschiderea portului de la Odesa. Tot de atunci, feroviarii au început să-și primească salariile cu întârziere de câteva luni. Pierderile estimative ale întreprinderii au constituit peste 180 de milioane de lei.