România şi R. Moldova vor colabora mult mai strâns în domeniul infrastructurii, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a adăugat că îşi doreşte ca Autostrada Unirii (A8) să continue până la Chişinău, în R. Moldova şi Odesa, în Ucraina, informează Agerpres, transmite Digi24.
Sorin Grindeanu s-a întâlnit, joi, 25 ianuarie, cu viceprim-ministrul R. Moldova, Andrei Spînu, aflat în vizită la Bucureşti.
„Mai întâi, am propus întrunirea, în februarie, a Comisiei Mixte bilaterale pentru coordonarea tuturor activităţilor referitoare la proiectarea şi construirea Podului peste Prut de la Ungheni. Am convenit asupra necesităţii de a identifica şi alte proiecte transfrontaliere eligibile prin fonduri europene”, a scris Grindeanu pe site-urile de socializare, după întâlnirea cu vicepremierul Andrei Spînu.
„În domeniul rutier, ne-am dori ca Autostrada Unirii (A8) să fie continuată până la Chișinău (Republica Moldova) și Odesa (Ucraina)”, a mai scris Grindeanu.
Ministrul spune că a discutat şi despre modernizarea şi construirea mai multor poduri rutiere peste Prut. Astfel, ar urma să fie modernizate Podul de la Sculeni şi Podul Oancea. Iar poduri noi ar urma să fie construite la Albiţa, Răducăneni, Bumbăta şi Fălciu.
În domeniul infrastructurii feroviare, cele două părţi au discutat despre extinderea liniei de cale ferată cu ecartament larg până la Staţia Nicolina. Astfel, trenurile ar putea circula pe cale ferată cu ecartament larg pe relaţia Ungheni-Cristeşi Jijia-Socola-Nicolina.
De asemenea, un punct de interes comun este şi reabilitarea coridorului feroviar Iaşi (Aeroportul din Iaşi)-Ungheni-Chişinău (Aeroportul din Chişinău)-Odesa, prin finanţare obţinută de la Banca Mondială.
„În contextul conflictului armat din Ucraina, am reamintit că, în septembrie 2022, au fost finalizate lucrările pentru repunerea în funcţiune a liniei de cale largă din frontiera cu R. Moldova (Giurgiuleşti) până la silozul de la dana portuară Galați. Linia cu ecartament larg permite încărcarea şi descărcarea directă a vagoanelor ucrainene, fără transbordare, care circulă pe relaţia Galaţi (România)-Giurgiuleşti (R. Moldova)-Reni (Ucraina). În domeniul aerian am discutat despre posibilitatea creşterii numărului de frecvenţe ale operatorilor aerieni români pe segmentul Bucureşti-Chişinău-Bucureşti, dar şi despre diversificarea destinaţiilor prin operarea unor noi curse de pe mai multe aeroporturi internaţionale din România”, a mai scris Grindeanu.