Nicuşor Dan este noul primar al municipiului București

Nicuşor Dan este noul primar general al capitalei României. Alegerile locale pentru primăria generală a municipului Bucureşti au fost câştigate duminică de Nicuşor Dan, candidat independent susţinut de PNL şi USR-PLUS, arată primele cifre după închiderea urnelor.

separator

Nicușor Dan, noul primar general al Bucureștiului susținut de Partidul Național Liberal şi de USR-PLUS, era la a treia încercare de obținere a acestei funcții, după candidaturile din 2012 și 2016, transmite ProTV.ro.

Nicușor Dan a făcut primele declarații de presă după anunțarea exit-poll-ului CURS-Avangarde, potrivit căruia este noul primar al Bucureștiului, cu 47,2% dintre voturi, la alegeri locale 2020.

Nicușor Dan a declarat că este mai bucuros pentru bucuria alegătoilor decât pentru propria sa bucurie și a ținut să-i asigure pe bucureșteni că va începe schimbarea în bine a administrației publice din București.

Iată cele mai importante declarații ale lui Nicușor Dan:

– Mulțumesc bucureștenilor care au ieșit și ne-au votat azi, pentru că mi-au dat încredere, în ciuda campaniei murdare împotriva mea. Mulțumesc partenerilor din USR și PLUS și din PNL.

– PNL și USR PLUS au făcut parteneriatul pentru București și au venit cu candidați unici la Primăria generală și la primăriile de sector.

– Mulțumesc voluntarilor cu care am făcut împreună campania din 2012, din 2016 și din 2020.

– Să știți că sunt mai bucuros pentru bucuria voastră decât pentru propria mea bucurie.

– Îi asigur pe bucureșteni că vom începe schimbarea în bine a administrației publice. Bucureștiul are oameni muncitori, creativi, care au reușit în mediul privat, academic, și cu o administrație pe măsură Bucureștiul nu poate decât să reușească. Îi asigur pe bucureșteni că vom colabora cu ei.

– Primăria generală nu poate fi condusă în stilul Ceaușescu. Vreau să vă obișnuiți de acum cu ideea că primăria este partenerul vostru.

– Am încheiat un parteneriat cu PNL și USR PLUS și vă asigur că acest parteneriat va continua.

– Îi asigur pe bucureștenii care nu ne-au votat că Bucureștiul este în egală măsură Bucureștiul lor. Îi chem pe toți să fim parteneri în construcția noului București.

– Îi rog pe reprezentanții noștri să fie vigilenți în această seară până la finalizarea numărătorii voturilor. Am câștigat cu multă muncă o campanie foarte grea și avem responsabilitatea ca voturile să se regăsească întocmai în procesele verbale.

– E o seară frumoasă în care mulțumim bucureștenilor care, ca de obicei, sunt mai inteligenți decât noi.

– Din zilele următoare începem munca, pentru că va fi mult de muncă.

Cine este Nicușor Dan?

Candidatul Nicușor Dan are 50 de ani, este matematician de profesie, cu un doctorat la Paris, dar este și un cunoscut activist social.

În 2008, el a fondat Asociaţia ”Salvaţi Bucureştiul”, după care a blocat în instanţă mai multe proiecte care ar fi afectat clădirile istorice din Bucureşti şi spaţiile verzi.

Tik Tok ar putea fi interzis în Moldova. Ce spune Igor Grosu

Președintele Parlamentului și liderul PAS, Igor Grosu, a declarat că autoritățile Republicii Moldova ar putea lua măsuri dure, inclusiv închiderea unor platforme sociale, referindu-se la platforma TikTok, dacă acestea vor fi considerate o amenințare la adresa securității naționale. Afirmațiile au fost făcute în cadrul unei emisiuni de la TVR Moldova, scrie NM.md.

Grosu a subliniat importanța unui efort coordonat la nivelul Uniunii Europene pentru a stabili reguli clare privind modul în care platformele mari operează în spațiul digital.

Totodată, liderul PAS a sugerat că, dacă dialogul și reglementările internaționale nu vor produce rezultate, Republica Moldova va recurge la acțiuni unilaterale pentru a proteja securitatea națională.

„Sunt două modalități, una cu binișorul. Și aici de fiecare dată spuneam țărilor membre UE, în cazul R. Moldova, sau țări precum țările baltice, noi suntem țări mici și nu contăm în afacerea asta globală. Unica modalitate este să avem o voce comună alături de țările UE și nu doar, Consiliul Europei și să fie niște reguli clare în raport cu toate platformele gigantice, care au depășit dimensiunea de afacere. Ele au ajuns să fie instrumente de influență pentru democrație. Sunt instrumente folosite cinic folosite de autocrație, cum este Rusia, împotriva țărilor mici. 

Cu mai puțin binișorul, atunci când vom vedea că nu suntem auziți, atunci vom fi nevoiți să rezervăm dreptul de a acționa pentru a ne proteja țara. Nu exclud nici o opțiune. Dacă vom vedea că este un pericol la adresa țării noi suntem obligați să intervenim”, a declarat Igor Grosu.

ATENȚIE, șoferi! Ceață densă în unele zone din centrul țării

ATENȚIE, șoferi! În unele zone din Centrul țării persistă, în această dimineață, ceața densă, informează unica.md cu referire la un comunicat al Poliției.

”Amintim, că în astfel de condiții vizibilitatea în trafic scade considerabil, iar orice manevră neasigurată poate fi periculoasă.

Vă îndemnăm să sporiți atenția în timpului șofatului, circulați cu viteză redusă și nu uitați de obligativitatea conectării luminii de întâlnire și a celor anticeață.”, anunță Poliția.

Republica Moldova exportă tot mai multe fructe pe piața României. Ce preferă consumatorii de peste Prut

Republica Moldova exportă anual o cantitate tot mai mare de fructe pe piața României. Astfel, în primele 10 luni ale acestui an, în România au fost exportate 20 de mii de tone de mere, 16 mii tone de struguri și 12 mii tone de prune, scrie evz.ro.

Membrii Asociației Moldova Fruct, cu suportul Proiectului USAID Competitivitatea și Reziliență Rurală, au participat la Forumul „RO Fruits & Vegetables Show” ediția 2024. Evenimentul, marcă în industria legumelor și fructelor proaspete, a fost organizat de Modern Buyer pentru profesioniști din întreaga industrie. Acesta a fost dedicat noilor tendințe de consum, inovațiilor și strategiilor de colaborare în domeniu.

Piața română, aproape de producătorii din Republica Moldova

Director Fani SRL, Ștefan Bîtlan, a specificat că piața României constituie o destinație importantă. Aceasta este tratată ca piață locală, datorită proximității logistice și preferințelor similare ale consumatorilor.

„M-am bucurat să am ocazia de a interacționa direct cu reprezentanții lanțurilor de retail din România. Este vorba de Metro Cash&Carry, Carrefour, Lidl, Profi, Auchan, Diana. Totodată, am remarcat că în comerțul modern din România, merele sunt pe locul doi ca produse comercializate. La fel, se atestă o creștere a cererii pentru soiurile de club. Comparativ cu anul trecut pe piață s-a înregistrat o cerere în creștere cu 23% pentru struguri și caise”, a menționat Ștefan Bîtlan.

Astfel, Carrefour a prezentat experiența lor în cooperarea cu producătorii români reușind să își asigure necesarul de produse proaspete din surse locale. În acest sens, lucrează cu 29 cooperative de producători de fructe și legume (peste 350 de fermieri), dintre care 11 au fost create de Carrefour. Un aspect important îl constituie dezvoltarea capacității de stocare și producție în paralel.

Preferințele consumatorilor români

Consumatorul de peste Prut nu mai alege produse după criteriul – preț avantajos. Acesta s-a reorientat spre calitate, gust și avantajele care îi sunt oferite. Conform datelor prezentate de NielsenIQ – companie de cercetare de piață, fructele și legumele constituie 8,1% din coșul de consum al unui român. Totodată, în acest an, vânzările cu fructe și legume în România au cunoscut o creștere de 14%, comparativ cu anul precedent.

„În sezonul curent, s-a atestat o creștere semnificativă a exporturilor de fructe moldovenești în România. În special a merelor la începutul noului sezon. Trendurile care trebuie urmărite cu mare atenție de producători și exportatori sunt: inovația, modul sănătos de viață, sustenabilitate, marcă privată, comerțul online, protecția mediului. Doar prin aceste criterii se va putea menține fidelitatea clientului la raft. La fel, consumatorii români își doresc la raft produs fără plastic. Se pune accent tot mai mult pe ambalajul din carton, caserole, pungi de hârtie, tăvițe”, a subliniat Alexandra Bîcu, specialist marketing Moldova Fruct.

Peste două treimi din exporturile Moldovei merg în UE

Potrivit datelor statistice, peste 66% din exporturile moldovenești ajung pe piața Uniunii Europene. Acestea au o valoare de peste 1,74 miliarde de dolari SUA în doar nouă luni ale acestui an.

Top 10 destinații pentru mărfurile producătorilor moldovenești sunt: România – 32,2%, Ucraina – 9,3%, Italia – 7%, Cehia – 5,6%, Turcia – 5,6%, Germania – 5,1%,  Polonia – 4,4%, Federația Rusă – 3,6%, Statele Unite ale Americii – 2,6% și Bulgaria – 2,4%.

Video! Liza Galkin îi uimește pe fanii tatălui ei cu o conversație în limba franceză
Articolul anterior
Video. Imagini filmate cu drona la Filarmonica Națională
Articolul următor