Autoritatea de protecție a drepturilor consumatorilor din Republica Moldova a înregistrat în perioada 18-23 iunie un număr record de 59 de reclamații. Un cuplu a declarat amenajarea necalitativă a decorului floristic la nuntă, o altă familie a reclamat serviciul necorespunzător de reparație a acoperișului, iar o femeie s-a plâns pentru că nu i-a plăcut manichiura făcută într-un salon de frumusețe.
Statisticile Agenției arată că 9 dintre reclamațiile depuse vizează încălcarea programului de muncă, prin nerespectarea orelor de muncă și încălcarea ordinii publice în orele nocturne în cadrul unui punct comercial din capitală. În același timp, 4 petiții din numărul total s-au referit la calitatea necorespunzătoare a serviciilor de reparație auto (motor al automobilului ce s-a defectat în timpul reparației, filtru pentru motor necalitativ etc.).
În această perioadă, în cadrul plângerilor înaintate s-au invocat următoarele:
– articole de vestimentare și de încălțăminte neconformă (2 petiții- rochie și două perechi de pantofi);
– dispozitive digitale (3 petiții- 2 telefoane mobile defecte și 1 televizor neconform);
– obiecte de uz casnic electrice (mașină de spălat care s-a deteriorat la scurt timp de la funcționare,mașină de spălat vase necalitativă);
– unealtă agricolă (motocultivator defect);
– robinet defect, carcasă metalică neconformă pentru servicii auto neconformă;
– produse de tutungerie comercializate cu diferență de preț raft-casă
În lista sesizărilor parvenite nu a lipsit motivul prestării serviciilor necorespunzătoare: amenajare necalitativă a decorului floristic la o sală de nunți, serviciu necorespunzător de manichiură, serviciu necorespunzător de reparație a acoperișului.