O țară din UE a instalat 400 de radare pe mașini private: iată cu cât îi plătește pe șoferi

Accidentele de circulație reprezintă o problemă reală care afectează toate țările din Europa și din lume. Din acest motiv, autoritățile încearcă să inoveze diferite măsuri pentru a reduce viteza pe drumurile lor. Astfel, Franța a adus un total de 400 de noi radare mobile de viteză, potrivit unei companii franceze care a postat anunțul pe rețelele de socializare. Spre surprinderea cetățenilor, aceste radare se află la bordul unor mașini private care patrulează în diverse orașe franceze, adică nu sunt „manipulate” de polițiști sau de personal specific din diverse organisme oficiale, ci de șoferi privați care operează acest tip de radar.

În urmă cu câțiva ani, Franța a venit cu ideea de a angaja sute de șoferi care să transporte diferitele radare mobile în vehiculele lor. Pe lângă faptul că a obținut un rezultat excepțional, poliția a indicat că prin această metodă se pot detecta mult mai ușor infracțiunile, deoarece acești șoferi trec neobservați printre utilizatorii care conduc cu viteză mare, scrie 20minutos.es, potrivit ziarulromanesc.de.

Pentru a reduce numărul de accidente de pe drumurile sale, Direcția de Circulație din Franța a contractat patru mari companii pentru a selecta șoferii potriviți pentru această sarcină. Șoferii care aplică pentru acest tip de muncă trebuie să aibă minimum 10 puncte din 12 pe permisul de conducere, care este maximul permis în Franța, altfel nu veți fi eligibil pentru acest loc de muncă.

Acești utilizatori se vor ocupa de patrularea diferitelor drumuri din Franța și vor fi plătiți cu aproximativ 1.500 de euro pe lună, cifră care coincide cu kilometrii parcurși în ziua respectivă de lucru. Este important de reținut că nu sunt plătiți pentru sancțiunile aplicate, deoarece acest lucru ar fi ilegal.

Tehnica folosită în Franța este, pentru moment, total interzisă în Spania

Uniunea Europeană are printre obiectivele sale pe termen scurt reducerea numărului de decese pe șosele, întrucât, la fel ca în Spania, numărul pare să se fi stabilizat și nu a reușit să scadă, în ciuda eforturilor de siguranță depuse.

În Spania, nu seamănă cu modelul francez, dar există companii și persoane fizice care trăiesc din acest lucru. În acest caz, Dirección General de Tráfico nu este organismul însărcinat cu controlul acestui serviciu și nici cu contractarea diferitelor companii pentru acest serviciu, ci mai degrabă primăriile din fiecare municipalitate se ocupă de controlul traficului și de diferitele sale sancțiuni.

Consiliile locale contractează serviciile unor companii care se ocupă de controlul traficului prin intermediul camerelor de luat vederi și al instalării de radare. Cu toate acestea, aceste companii, care vor primi un comision de 50%, nu se vor ocupa de semnarea sancțiunilor respective, ci municipalitățile vor impune amenzile emise de aceste companii.

Trebuie remarcat faptul că tehnica folosită în Franța este, pentru moment, total interzisă în Spania. Aceasta ar fi un viciu de formă care ar putea invalida toate sancțiunile aplicate de radarul mobil în timpul orelor de funcționare.

Feroviarii moldoveni amenință cu grevă: Nu și-au primit salariile de jumătate de an

Feroviarii moldoveni amenință cu grevă. Aceștia nu și-au primit salariile încă din luna august a anului trecut, adică de mai bine de jumătate de an. În aceste condiții, ei se văd nevoiți să iasă din nou în stradă pentru a cere achitarea de urgență a restanțelor la lefuri. În caz contrar, aceștia spun că nu vor mai reveni la muncă. Datoriile salariale la Calea Ferată a Moldovei depășesc 190 de milioane de lei, scrie evz.ro.

Pe 28 februarie, feroviarii moldoveni vor ieși din nou să protesteze. Aceștia se vor aduna atât în Capitală, cât și la nodurile feroviare din țară, în localitățile Ocnița, Bălți, Ungheni, Bender, Basarabeasca și Giurgiulești. Angajații CFM cer majorarea salariului minim din cadrul întreprinderii de la 3500 de lei, la 5500 de lei.

Totodată, ei Guvernului achitarea de urgență a restanțelor salariale și compensarea pierderilor cauzate de întârzieri. În caz contrar, aceștia amenință că vor rezilia contractele de muncă pe care le au. În acest context, președintele Federației Sindicale a Feroviarilor din Republica Moldova, Ion Zaporojan, a declarat că întreprinderea „Calea Ferată din Moldova” este un obiectiv strategic care trebuie salvat.

Ultima dată, feroviarii au ieșit în stradă pe 14 februarie. Atunci, în fața lor a ieșit secretarul de stat de la Ministerul Infrastructurii, Mircea Păscăluță. Oficialul le-a promis că autoritățile vor soluționa problema restanțelor prin vânzarea unor active din cadrul CFM.

Calea Ferată din Moldova, cândva un obiectiv strategic

Situația de la Întreprinderea Calea Ferată a Moldovei a început să se agraveze în august 2022. Atunci, tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic, odată cu redeschiderea portului Odesa. Asta a dus la diminuarea veniturilor CFM și la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților.

În 20224, CFM a decis să instituie un program de doar patru zile lucrătoare pe săptămână. Întreprinderea și-a motivat decizia prin scăderea semnificativă a volumului de transport de mărfuri. În încercarea de a reduce povara financiară și de a achita parțial datoriile salariale, CFM a scos la licitație vagoanele și piesele vechi. Aceste măsuri s-au dovedit a fi insuficiente pentru redresarea situației.

Pretendenții la titlul „Pedagogul anului”, obligați să prezinte declarația pe proprie răspundere

Cadrele didactice care se vor înscrie în concursul „Pedagogul anului” vor fi obligate să depună o declarație pe proprie răspundere cu privire la lipsa sancțiunilor disciplinare. Modificări în acest sens au fost aprobate miercuri la ședința Guvernului, transmite IPN.

Ministrul educației și cercetării, Dan Perciun, a declarat că „Pedagogul anului” este unul dintre cele mai importante concursuri la care participă profesorii și care le recunoaște excelența. Potrivit demnitarului, modificarea propusă pornește de la o situație din anul precedent. Atunci, în spațiul public au apărut informații despre o câștigătoare cu posibile sancțiuni disciplinare.

Prin introducerea declarației cu privire la sancțiuni va fi asigurată pe deplin integritatea desfășurării concursului, consideră ministrul Astfel, nu vor exista dubii cu privire la corectitudinea selectării învingătorilor.

„Această modificare va ajuta să evităm pe viitor anumite situații care s-au întâmplat în trecut și vine să asigure buna reputație a concursului, în fiecare an fiind celebrați cei mai buni profesori din sistemul educațional”, a adăugat Dan Perciun.

Modificările la regulamentul concursului vin în contextul în care în spațiul public au apărut mai multe informații despre sancțiunile disciplinare aplicate pedagogului care a câștigat titlul de „Educatorul anului 2024”. După ce mai mulți activiști au cerut retragerea titlului, Ministerul Educației a constituit o comisie de examinare a corectitudinii conferirii premiului. Dar, după verificările efectuate, comisia nu a constatat temei legal de retragere a distincției.

Compensațiile la lumină pentru antreprenori vor fi acordate până la sfârșitul anului

Guvernul va continua să compenseze 50% din creșterea tarifelor la energia electrică pentru agenții economici. Odată cu expirarea stării de urgență, Cabinetul de miniștri a aprobat noi măsuri care vor asigura continuitatea Programului de compensații la energia electrică pentru antreprenori, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial

Sprijinul va fi acordat pentru o perioadă de 12 luni – anterior compensațiile au fost prevăzute doar pentru lunile ianuarie, februarie și martie. De asemenea, termenul-limită pentru depunerea solicitării va fi prelungit de la 10 la 30 de zile de la data emiterii facturii. În același timp, va fi eliminat criteriul care prevedea că, pentru a putea beneficia de sprijin, cheltuielile pentru energia electrică trebuie să constituie cel puțin 3% din veniturile întreprinderii.

Programul de compensare a creșterii prețului la energia electrică pentru întreprinderi are un buget total de 300 de milioane de lei, fonduri care vor fi asigurate de Uniunea Europeană. 

Programul va contribui semnificativ la menținerea competitivității întreprinderilor din țara noastră, astfel încât creșterea prețului la energia electrică să nu afecteze costurile de producție. Prin urmare, va fi susținut mediul de afaceri și va fi menținută stabilitatea economică a țării.

Termenul limită de depunere a cererilor pentru compensații se prelungește de la 10 la 30 de zile de la data emiterii facturii.

Artista care se iubește de aproape 30 de ani cu cel care i-a furat primul sărut
Articolul anterior
Moldova va avea autostradă! Ministrul Andrei Spînu a semnat Acordul de Cooperare cu Banca Europeană de Investiții 
Articolul următor