Premierul canadian, înșelat de soție? Motivul pentru care Justin Trudeau a divorțat, dezvăluit de presa canadiană

Prima doamnă de la Ottawa și-a părăsit soțul premier pentru un pediatru, înainte de separarea oficială, relatează publicația canadiană National Post, citat de libertatea.ro.

Când prim-ministrul canadian Justin Trudeau de 52 de ani și soția sa, Sophie Grégoire de 48 de ani, și-au anunțat despărțirea după 18 ani împreună, în luna august a anului trecut, a fost o surpriză. Toată țara a fost șocată. 

Acum însă au apărut detalii surprinzătoare, culese din cererea de divorț depusă de Ana Remonda. Femeia a arătat în documentele instanței, depuse în aprilie 2023, că fostul ei, dr. Marcos Bettolli (48 de ani), avea o nouă relație. Acest lucru este problematic pentru copiii lor, „deoarece noul partener este o personalitate de rang înalt, care atrage atenția presei și ridică preocupări semnificative de securitate”. 

Ana Remonda a solicitat chiar un ordin judecătoresc pentru a asigura intimitatea și protecția celor doi copii ai cuplului. Presa canadiană a aflat că Sophie Grégoire Trudeau, soția premierului canadian, este cea indicată în a avea o relație cu pediatrul. Și asta s-a întâmplat cu câteva luni înainte de separarea oficială de Trudeau! 

Marcos Bettolli lucrează la Spitalul pentru copii din Ontario (CHEO) și predă lecții, de asemenea, la Universitatea din Ottawa. Acesta și-a finalizat studiile medicale la Universitatea Catolică din Cordoba, Argentina, și s-a mutat în Canada în 2004. 

Marcos și Ana s-au despărțit în ianuarie 2020, după 22 de ani de căsătorie. 

Nu este clar de cât timp erau Sophie și pediatrul împreună și în ce măsură premierul știa despre asta. În trecut, au existat zvonuri despre faptul că Justin Trudeau și-ar fi înșelat soția. 

Justin Trudeau și Sophie au 3 copii.

Noi termene pentru testarea tehnică a vehiculelor

Periodicitatea inspecțiilor tehnice pentru autovehicule va fi extinsă, iar defecțiunile tehnice vor fi clasificate în baza unui nou sistem. Acestea, dar și alte prevederi, se conțin în Regulamentul cu privire la inspecția tehnică periodică a vehiculelor rutiere, aprobat astăzi de Guvern, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

Regulamentul stabilește noi cerințe și condiții pentru efectuarea inspecției tehnice periodice a vehiculelor rutiere și urmărește alinierea cadrului normativ național la normele europene.

Astfel, pentru mașinile personale mai noi de 10 ani, regulamentul prevede efectuarea testării  tehnice o dată la doi ani, față de testarea anuală în prezent. În același timp, pentru autocare, taxiuri, ambulanțe, vehiculele implicate în transportarea mărfurilor periculoase și vehiculele destinate instruirii, mai noi de 10 ani, testarea tehnică se va face o dată în an și nu o dată la 6 luni cum este în prezent.

Un element nou inclus în regulament se referă la sistemul de clasificare a defecțiunilor tehnice, care prevede măsuri diferențiate pentru fiecare categorie de defecțiuni, și anume:

• defecțiuni minore – permit vehiculului să rămână în circulație fără necesitatea unei noi inspecții;

•  defecțiuni majore -necesită remedierea problemelor într-un termen stabilit;

•  defecțiuni periculoase – vehiculul este exclus din circulație până la remedierea completă.

Totodată, vor fi simplificate procedurile de identificare a vehiculelor și a proprietarilor acestora.  Șoferii vor trebui să prezinte doar actele personale la inspecție, iar verificarea datelor vehiculului se va realiza automat prin intermediul sistemului AutoTest.

Aceste reglementări vor limita circulația pe drumurile publice a vehiculelor rutiere care nu corespund pe deplin normelor tehnice, vor încuraja reînnoirea parcului de autovehicule, dar și vor diminua numărul de accidente rutiere, protejând astfel viețile cetățenilor implicați în trafic. 

Gestionarea fondurilor și investițiilor în agricultură va fi reglementată de o nouă lege

Guvernul a aprobat, astăzi, proiectul de lege privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole. Noua lege va asigura un sistem mai eficient de acordare a sprijinului financiar în sectorul agricol, care să contribuie la creșterea competitivității sectorului, dezvoltarea durabilă a mediului rural și combaterea schimbărilor climatice, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

În același timp, proiectul de lege va crea un cadru legislativ național integrat, coerent și corelat cu obiectivele politicii agricole comune a Uniunii Europene, astfel încât să susțină atragerea fondurilor europene pentru dezvoltarea agriculturii. 

Documentul prevede implementarea Programului Strategic al Politicii Agricole, care va stabili strategiile de intervenție, condițiile și mărimea resurselor financiare acordate, precum și indicatorii de monitorizare, evaluare și de rezultat.

De asemenea, proiectul reglementează acordarea sprijinului financiar din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural (FNDAMR) pentru diverse tipuri de intervenții, cum ar fi plăți directe, intervenții sectoriale și pentru dezvoltarea rurală, în scopul modernizării fermelor, dezvoltării infrastructurii rurale și promovării inovațiilor în agricultură.

În acest sens, sunt stabilite criterii obiective și nediscriminatorii pentru toate părțile implicate, precum și procedura de depunere și examinare a cererilor de acordare a sprijinului financiar. Durata unui apel este de cel mult 90 de zile, dar nu mai puţin de 30 de zile. Pentru a beneficia de plăți directe și anuale, potențialii beneficiari vor trebui să respecte standarde de mediu, sănătate publică și bunăstare animală.

Proiectul de lege prevede și extinderea serviciilor de consiliere agricolă în ceea ce privește gestionarea terenurilor și fermelor.

Potrivit Legii bugetului de stat pentru 2025, Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural este planificat în mărime de 1,7 miliarde de lei.

La Chişinău va fi construită, în premieră, o stație de sortare a deșeurilor

O stație cu o linie de sortare, unică pentru infrastructura de gestionare a deșeurilor în Republica Moldova, va fi construită în capitală până la sfârșitul anului viitor. Valoarea proiectului este de aproximativ 8 milioane de euro. Anunțul a fost făcut de către directorul interimar al Regiei Autosalubritate, Igor Gîrlea, în podcastul „Chișinău Live”, transmite IPN.

„Vom avea o așa-numită insulă a deșeurilor”, precizează șeful Regiei. El a adăugat că în stație vor putea fi colectate toate tipurile de deșeuri, – electronice, electrocasnice, vegetale șialte tipuri, care ulterior vor fi distribuite la reciclare.

Va exista și o linie de sortare a deșeurilor cu o capacitate anuală de 4 mii de tone.

Lângă stația de transfer, vor fi rezervate 15 hectare de teren pentru construirea unui centru de reciclare. Procedura de transmitere a terenului este în proces de finalizare, a dat asigurări șeful Regiei Autosalubritate.

Stația este la etapa finală de proiectare. La începutul anului 2025 vor demara lucrările de construcție. Acest proiect este cea mai mare investiție din infrastructura de gestionare a deșeurilor din Republica Moldova.

Ceasuri inteligente și căști fără fir contrafăcute, depistate de vameși. Marfa va fi confiscată
Articolul anterior
Cher, Mariah Carey, Sinead O’Connor, Oasis, Peter Frampton, Sade, între primii artişti nominalizaţi pentru a fi incluşi în Rock and Roll Hall of Fame
Articolul următor