Doi indivizi au reușit să obțină circa un milion de lei după ce au mințit mai mulți deținători de carduri. Escrocii aveau o schemă bine gândită conform căreia au activat de la începutul anului 2020 și până în prezent.
Schema infracțională a suspecților: apelau cetățenii prin aplicația ”Viber”, prezentându-se drept angajați ai băncii, iar sub pretextul să îi apere de o fraudă, câștigau în acest fel încrederea posesorilor de card, care le dictau datele și codurile la telefon, astfel oferindu-le escrocilor posibilitatea să le sustragă mijloacele financiare de pe carduri. După sustragerea banilor de pe cardurile bancare ale cetățenilor, suspecții îi transferau pe conturile lor sau prin intermediul portmoneelor cripto-valutare erau convertiți în criptomonede ”Bitcoin” și ”Litecoin”, inclusiv mijloacele bănești erau extrase de la diferite bancomate.
La fel, s-a stabilit că, coordonatorii acestor infracțiuni se află în detenție în penitenciarele din Republica Moldova și la moment se iau măsuri în privința acestora.
De asemenea, au mai fost efectuate 5 percheziții, în timpul cărora au fost depistate și ridicate telefoane mobile, înscrisuri de ciornă, dar și carduri bancare.
Ca urmare, doi bărbați au fost plasați în arest pentru 30 de zile, unul fiind recent eliberat din Penitenciarul nr. 4 Cricova al ANP, tânăra este cercetată în stare de libertate și alte două persoane care la moment se află în Penitenciarele ANP.
Conform legislației penale în vigoare aceștia riscă de la 8 până la 15 ani de închisoare.
Pentru a nu fi victima escrocilor, Poliția intervine în mod repetat cu un mesaj către cetățeni:
– Dacă ați fost contactat de persoane străine și se prezintă ca fiind angajați ai băncii, să nu aveți încredere, mai întâi verificați informația.
– Nu comunicați datele bancare persoanelor pe care nu le cunoașteți.
– Dacă doriți să vindeți careva bunuri prin intermediul rețelelor de socializare, nu acceptați să fie efectuate tranzacțiile prin intermediul cardului bancar.
Rețineți că, pentru a recepționa o sumă în contul Dvs., este necesar să furnizați DOAR numărul cardului. Solicitarea altor date, precum Cod PIN, data expirării, codul CVV2/CVC2, reprezintă un motiv de alarmare și renunțare la tranzacție.
Nu furnizați datele Dvs. personale aferente cardului bancar drept răspuns la solicitări prin mesaje electronice, sms-uri, prin telefon sau prin intermediul paginilor web care nu sunt destinate efectuării plăților pentru bunuri sau servicii.
Pentru a vă proteja de fraude este nevoie să cunoașteți că Banca niciodată NU solicită:
– Expedierea datelor cu caracter personal prin telefon, sms, email sau rețele de socializare.
– Furnizarea oricăror date aferente contului Dvs. bancar prin metodele menționate mai sus, poze cu cardul bancar.
– Coduri PIN, parole și alte date prin intermediul canalelor dubioase.
În cazul în care vi s-a întâmplat un asemenea caz, apelați de urgență cel mai apropiat Inspectorat de Poliție sau serviciul unic 112.