„Sădim Oxigen” la Chișinău! 5000 de copaci vor fi plantați într-o singură zi!

AVI-Moldova, cu sprijinul Kaufland, desfășoară o amplă acțiune de înverzire a Chișinăului, sub sloganul „Sădim Oxigen”, care va avea loc sâmbătă, 8 aprilie 2017. Peste 1000 de voluntari vor planta 5000 de puieți simultan în cele cinci sectoare din capitală. Proiectul își propune implicarea elevilor, a societății civile, a instituțiilor publice și a publicului larg cu scopul responsabilizării față de mediu.

separator

Harta Sadim Oxigen A4

Acțiunea de plantare va începe la ora 10:00 în dimineața zilei de 8 aprilie, iar organizatorii vor asigura puieți, unelte de lucru, apă potabilă, chipiuri și mănuși de grădinărit, precum și alte elemente logistice necesare. Vom fi simultan în cinci locații: Valea Morilor, Valea Trandafirilor, Parcul La Izvor, str. Florilor și Pădurea Rîșcani.

„Vă așteptăm să fiți parte aacțiunii dacă vă iubiți orașul și dacă prețuiți  mediul înconjurător! Voluntarii vor fi asistați de echipa de organizare și de către partenerii proiectului care  le vor fi alături pe parcursul întregii zile”, a declarat Olga Cortac, președintele AVI-Moldova.

Elevi și profesori, echipe de jurnaliști, reprezentanți ai autorităților publice, precum și personalități din show-bizul autohton au dat deja curs invitației de a participa la acțiunea de înverzire a orașului.


„Locuitorii Chișinăului merită să se bucure de un oraș frumos, cu multă verdeață. Mai mult, cultivarea și promovarea responsabilității față de mediu este un angajament ferm asumat de Kaufland. Implicarea noastră în proiectul „Sădim oxigen” nu este doar una de natură financiară: împreună cu colegii și prietenii de la AVI-Moldova vom fi pe teren și vom planta 5.000 de copaci pentru generațiile viitoare. Pentru Kaufland, responsabilitatea socială este esențială, iar angajamentul nostru este unul pe termen lung”, a declarat Anna-Katharina Scheidereiter, responsabil CSR Kaufland.

Campania „Sădim oxigen” este adresată societății civile, instituțiilor publice și publicului larg, având drept scop conștientizarea și responsabilizarea cetățenilor față de protecția mediul înconjurător. Prin această inițiativă ne propunem să facem un pas dintr-un parcurs îndelungat, pentru a reda parcurilor din Chișinău o imagine mai frumoasă.

Pentru cei interesați să participe la acțiunea de plantare, graficul, precum și detalii despre locațiile unde se vor planta puieții în fiecare sector poate fi găsit pe Facebook.

Campania „Sădim Oxigen” este implementată de către Asociația de Voluntariat Internațional din Moldova (AVI-Moldova) în parteneriat cu Preturile din fiecare sector al municipiului Chișinău, cu suportul Kaufland.

Despre AVI-Moldova

Asociaţia de Voluntariat Internaţional din Moldova (AVI-Moldova), membră a Service Civil International, organizaţie pacifistă de nivel mondial, este o organizaţie de voluntariat care are drept scop promovarea păcii, toleranţei, voluntariatului internaţional, schimbului intercultural, modului sănătos de viaţă prin intermediul activităţilor de voluntariat. Unul din obiectivele principale este promovarea oportunităților pentru tineri și a proiectelor sociale în comunitatea noastră. Mai multe detalii despre proiectele AVI-Moldova sunt pe site-ul avimd.org și pagina de facebook.

Despre Kaufland:

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 200.000 de angajați și 1.300 magazine în 7 țări. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland.Cea mai mare parte a proiectelor CSR sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari.

Numele și imaginea îndrăgitului interpret Gabriel Nebunu, folosit într-o schemă frauduloasă

Artistul Gabriel Nebunu a fost chemat la poliție în urma unei plângeri depuse de o femeie. Aceasta susține că a fost victima unei scheme frauduloase în care numele și imaginea interpretului au fost folosite fără consimțământul său, pentru a o scurge sume mari de bani, scrie SHOK.md.

Gabriel Nebunu a fost chemat la poliție în calitate de martor, pentru a oferi informații despre utilizarea neautorizată a imaginii sale. Artistul a declarat că este șocat de acest incident și că va colabora pe deplin cu autoritățile pentru a ajuta la rezolvarea cazului. Acesta a subliniat că nu a fost implicat în niciun fel în acțiunile frauduloase și că își va proteja imaginea în fața celor care încearcă să-i pună în pericol reputația.

„Hai măi oameni buni că e deja prea de tot, eu v-am rugat doar să nu transferați bani pe nici un cont fals pe numele meu. M-au sunat acum de la poliție să mă apropii că cineva a scris o plângere pe numele meu că a făcut un transfer pe numele meu de 2 mii și ceva de euro. Scuzați-mă, dar mie îmi vine a râde cât de naivă poți să fii, femeie matură sa dus și a scris plângere la poliție, scrie femeie dragă, dar dacă nu sunt eu ce să fac, să-mi scot inima și sufletul sau ce să mai fac. Sau făcut o mulțime de pagini și saituri cu escroci cu numele meu și cer bani și iată voi faceți transferuri de 2000 de euro. Voi ce sunteți leșinați, sunteți atacați, afectați de la frig, de la ger, de la căldura de vara trecută?”, a spus Gabriel Nebunu, pe instagram.

Proprietarul localului „La Sarkis”, împușcat mortal în cap

Proprietarul localului La Sarkis din centrul capitalei, a fost găsit zăcând intr-o baltă de sânge. Tragedia a avut loc în această seară, în jurul orei 18:10, în locuința sa din capitalǎ, susțin sursele PulsMedia.MD.

Astfel, potrivit surselor, omul de afaceri în vârstă de 42 de ani a fost găsit de către soția sa, care a alertat poliția. Conform surselor, acesta s-ar fi sinucis.

Deocamdată poliția nu a confirmat acest caz, nici nu se cunoaște dacă ar fi vorba de suicid sau omor.

Moldova a fost plasată pe locul 126 în clasamentul țărilor influente din lume 

Agenția de Investiții a menționat că reprezentanții săi au participat la summitul Global Soft Power 2025 de la Londra, unde au aflat de la lideri și experți mondiali despre rolul puterii soft în modelarea relațiilor internaționale și stimularea creșterii economice. Unul dintre punctele-cheie discutate la summit a fost rolul vital al turismului, scrie infomarket.md.

Având în vedere că peste 90% din reputația unei țări ca „loc minunat de vizitat” are un impact direct asupra investițiilor străine directe (ISD), a atragerii talentelor și a creșterii economice generale, este clar că brandingul turistic este un element-cheie asupra căruia trebuie să ne concentrăm. Se subliniază faptul că Moldova a fost clasată pe locul 126 în ediția din acest an a Global Soft Power Index 2025.

Acest clasament evidențiază călătoria continuă a țării de a-și consolida influența globală și subliniază importanța eforturilor suplimentare de a dezvolta diplomația culturală, brandingul național și turismul ca factori-cheie ai schimbării. „Puterea soft nu este ceva imuabil, ci evoluează ca răspuns la acțiunile diplomatice, stabilitatea politică și angajamentul global. Țările trebuie să investească în diplomația culturală, brandingul național și relațiile internaționale pentru a-și îmbunătăți și menține influența în lume. Indicele Global Soft Power (Global Soft Power) se bazează pe un sondaj realizat în rândul a peste 170 000 de respondenți din peste 100 de țări și este cel mai cuprinzător studiu care oferă informații valoroase privind clasificarea atractivității țărilor pentru investiții, comerț, educație și turism”, a subliniat Agenția de Investiții din Moldova.

În luna martie a anului trecut, a fost raportat că Moldova a fost inclusă pentru prima dată în Global Soft Power Index 2024 și s-a clasat pe locul 118 din 193. În Global Soft Power 2025, ea s-a clasat pe locul 126. Potrivit studiului, SUA au rămas în acest an cel mai puternic stat din lume, în timp ce China a depășit pentru prima dată Marea Britanie și a ocupat locul 2. Japonia și-a păstrat locul 4, Germania locul 5, Franța locul 6, Canada locul 7, Elveția locul 8, Italia locul 9 și Emiratele Arabe Unite locul 10. Brand Finance întocmește un clasament al puterii soft a țărilor (influența acestora asupra comportamentului și preferințelor statelor, companiilor, comunităților și publicului prin influență culturală și informațională mai degrabă decât prin constrângere) pe baza unui sondaj realizat pe un eșantion de peste 173 000 de respondenți din peste 100 de țări. Acesta include toate cele 193 de țări care sunt membre ale ONU. Fiecare dintre acestea este evaluată în funcție de 55 de indicatori. Global Soft Power Index este calculat pentru al 6-lea an.

Pachetul cu alimente destinat donatorilor de sânge va fi modificat, deoarece nu conține produse sănătoase!
Articolul anterior
A slăbit peste 24 kilograme, iar noi am premiat-o cu o schimbare de look
Articolul următor
Close menu