Ce mașină conduce Cristina Moldovanu!

Prezentatoarea de la MBC adoră bijuteriile pe patru roți… până acum a schimbat 4. Prima i-au cumpărat-o părinții, iar a patra –soțul, chiar înainte de nuntă.

separator
12096171_10153651483509321_1656058153528771012_n

Cadourile soțului au venit cu mult timp înainte de nuntă.

Un lucru e cert, e un cadou bun și care merge foarte bine…

Știu că vei zice orice mașină bună, așa că întrebarea este ce înseamnă pentru Cristina Moldovanu o mașină bună? Ce să aibă și ce să demonstreze?

Cât de banal nu ar suna, dar pentru mine contează foarte mult cum arată mașina. Trebuie să fie frumoasă, să întorci privirea după ea. Apoi, să aibă și destui cai/putere sub capotă. Nu că ei tare mi-ar trebui și că eu aș fi vreun „Schumacher”, dar dă bine cand o mașină arată bine și mai e și sprintenă.

Prima mașină a fost un dar sau pe banii tăi? Ți-o amintești?

Prima mașina a fost un dar de la părinții mei. A fost o Toyota Yaris. Pur și simplu, adoram mașina aia. Era foarte manevrabilă, consuma puțin, parcam acolo unde nu puteau parca alții, și unde mai pui că iarna, pe troienele cele mai mari, Toyota mea trecea „cât ai zice pește”, „zâmbind” sarcastic către Prado și alte SUV-uri care se dau mari și tari…

11990402_10153601321369321_5526916375699448283_n

Mașina care ți s-a așezat la inimoară care a fost? Pentru ce ai îndrăgit-o?

Mașina care, cu vreo cinci ani în urmă, nu mă lăsa rece era RANGE ROVER VOGUE. Îi adoram formele, îmi plăcea că era mare și că era așa pătrățoasă. Și că era foarte spațioasă în interior. Avea un aer din ăla „britanic”, impunător. Nu știu, pur și simplu, mă îndrăgostisem de ea. Chiar dacă, pe atunci, era model din ăla vechi. Țin minte, într-o zi eram cu Lili Lozan și îi ziceam: cu siguranță o să am așa mașină. Și peste cîțiva ani, mi-am și luat-o. Nu era nouă, dar eram atât de fericită să conduc mașina care îmi plăcea atât de mult cândva.

Citește continuarea pe autoexpert.md.

Cum era sărbătorit Paștele Blajinilor acum 80 de ani?

Fotografia de mai jos arată cum era sărbătorit Paștele Blajinilor în urmă cu aproape un secol. Fotografia datează din anul 1941 și a fost făcută într-un cimitir din Bucovina.

separator

Cele mai frumoase femei erau cele care purtau ii brodate și costume tradiționale. De asemenea, broboadele erau un veșmânt obligatoriu.

Pe morminte poți vedea doar 24 de pomene, din cozonac, ou roșu și o lumânare, care ar simboliza cele 24 de vămi, iar mormintele nu sunt îngrădite precum se obișnuiește în prezent.

18077403_1958297821060268_836938435483462234_o

Pagina de Facebook Casa Mare a publicat această imagine rară. Iată ce se arată în descrierea ei:

 ,,Paștele Blajinilor, 1941. Moldoveni români din regiunea Bucovinei.
Atrageti atenție ce au pe morminte; 24 de pomene care simbolizează cele 24 de vămi, ele fiind strict tradiționale, din pască, ou roșu și o lumină! Atât!

Oul roșu pus pe mormânt simbolizează Paștele, iar cozonacul — trupul lui Iisus Hristos. Asupra cozonacului punem o lumânare din ceară, nicidecum din altă materie, pentru că ceara este adunată de cea mai curată ființă de pe pământ — albina, din mireasma florilor, cea plăcută lui Dumnezeu, precum și mirul cel mirositor adus de femeile mironosițe”.

„Pomenile erau date doar celor nevoiași, nu între rude, ca pomana să nu să se întoarcă de unde a pornit. Fără mese copioase și chiar fără mese, fără îngrădiri din metal, ca să ai pe unde păși. Și, ca în imagine, să te vezi cu oamenii… iarba pe morminte nu beton!”, mai scrie sursa, făcând o comparație între felul în care este marcat acum Paștele Blajinilor și cum era marcat în anul 1941.

Cum a votat publicul din Moldova la Eurovision 2024

Chiar dacă Republica Moldova nu a reușit să se califice în finala Eurovision 2024, publicul și juriul din țara noastră a avut ocazia să voteze concurenții celorlalte țări participante. Astfel, spectatorii și juriul din Moldova au acordat punctaj maxim – câte 12 puncte – prestației reprezentantelor țării vecine Ucraina. 

Potrivit site-ului Eurovision, la ediția concursului muzical din 2024, publicul din Moldova a acordat Ucrainei 12 puncte, Israelului – 10, Suediei – 8, Croației – 7, Franței – 6, Elveției – 5, Italiei – 4, Greciei – 3, Irlandei – 2, iar Armeniei – 1.

La rândul său, juriul din țara noastră a acordat Ucrainei 12 puncte, Italiei – 10, Croației – 8, Elveției – 7, Franței – 6, Lituaniei – 5, Portugaliei – 4, Israelului – 3, Luxemburgului – 2, iar Suediei – 1, scrie Newsmaker.

Precizăm că Eurovision Song Contest, ediția 2024, a avut loc în perioada 7 – 11 mai, în orașul Malmo, Suedia.

Elveția a câștigat concursul muzical din acest an. Țara a fost reprezentată de interpretul Nemo, cu piesa „The Code”, despre indentitatea nonbinară. Croația, reprezentată de Baby Lasagna, cu piesa „Rim Tim Tagi Dim”, a completat podiumul liderilor, clasându-se pe locul doi. Pe locul trei s-a clasat Ucraina, reprezentată de interpretele alyona alyona & Jerry Heil cu piesa „Teresa & Maria”.

Interpreta Natalia Barbu, care a reprezentat Republica Moldova în acest an, nu a reușit să se califice în finala concursului Eurovision.

Cel mai bun rezultat pe care l-a obținut vreodată Moldova la Eurovision a fost în 2017. Atunci, trupa Sunstroke Project, cu piesa Hey Mamma, s-a clasat pe locul 3.

Tabloul „Încoronarea Regelui Ferdinand și a Reginei Maria. 1922”, expus în premieră la Muzeul Național de Istorie a Moldovei

La Muzeul Național de Istorie a Moldovei a fost expus în premieră tabloul „Încoronarea Regelui Ferdinand și a Reginei Maria. 1922” de Elena Bria.

Tabloul Încoronarea Regelui Ferdinand și a Reginei Maria, la Chișinău

Evenimentul a fost organizat de instituția-gazdă în parteneriat cu Ambasada României în Republica Moldova, iar ministrul Culturii, Sergiu Prodan, prezent la inaugurare, a menționat că acesta este un tablou care reprezintă cel mai important moment din istoria României, transmite Moldpres.md.

„Această încoronare a însemnat apogeul construcției naționale. Este un tablou cinematografic, un tablou din istoria noastră”, a declarat Sergiu Prodan.

Foto: Moldpres

La rândul său, ambasadorul României la Chișinău, Cristian-Leon Țurcanu, a afirmat că evenimentul constituie o bucurie spirituală, o bucurie sufletească, menționând că Elena Bria este un artist al detaliului, al sufletului și al pasiunii.

În acest context, directorul Institutului Cultural Român „Mihai Eminescu” la Chișinău, Monica Babuc, a spus că este o lucrare neobișnuită, mai puțin tradițională.

„Se simte aici o mână extrem de talentată și e foarte original acest subiect preluat de artistă, pentru că ne aduce un moment foarte interesant din istoria noastră”, a spus Monica Babuc.

Tabloul „Încoronarea Regelui Ferdinand și a Reginei Maria. 1922”, executat în tehnica ulei pe pânză, a fost pictat în anul 2018 de artista Bria Elena, ca lucrare de licență la absolvirea Academiei de Pictură, Sculptură și Arhitectură „Ilya Repin” din Sankt Petersburg, Rusia.

Întrucât apărarea licenței a fost stabilită pentru vara anului 2018, anul Centenarului Marii Uniri, artista a hotărât să comemoreze această complicată, dar și frumoasă etapă din istoria țării noastre prin a crea o reconstrucție artistică de dimensiuni reale a zilei simbol a Marii Uniri – Ziua Încoronării.

Lucrul la tablou a început în anul patru de studii, dar, căutările compoziționale și executarea sutelor de schițe a început încă în 2015. Astfel, abia după doi ani, artista s-a determinat cu schița finală. Pentru a începe lucrul la pânza propriu zisă artista s-a documentat din toate sursele posibile despre ziua de 15 octombrie 1922 și a cusut toate costumele personajelor implicate în compoziție, ulterior pentru a fi pictate din natură și pentru a primi un rezultat cât mai apropiat realității.

În ianuarie 2018, Elena pune primele tușe pe viitorul tablou. După șase luni de lucru asiduu, ajunge la definitivarea detaliilor și a tabloului propriu-zis, iar în iulie 2018, are loc prezentarea lui la examenul de licență, în urma căruia tabloul este decorat cu cea mai înaltă mențiune din partea comisiei de examinare.

În 2022, tabloul a fost expus la București, în cadrul expoziției personale „New Academia” la galeria Kulterra. De pe data de 15 octombrie 2022, până la finele anului 2023, tabloul a fost prezentat publicului de la Alba Iulia, la Muzeul Unirii în Sala Unirii, locul unde s-a desfășurat Încoronarea.

De pe data de 10 mai până la 31 august, tabloul va fi integrat în cadrul expoziției permanente, în Sala Albastră a Muzeului Național de Istorie a Moldovei, după care va fi expus în cadrul altor două expoziții în România.

Elena Bria s-a născut la 4 iulie 1992 în orașul Chișinău, într-o familie de biatloniști. La vârsta de 11 ani și-a început studiile la Liceul de Arte Plastice „Igor Vieru” din Chișinău, unde l-a întâlnit pe profesorul și pictorul Stanislav Babiuc, care i-a pus bazele picturii academice. Ulterior, în anul 2012, Elena își continuă studiile la Academia de Pictură, Sculptură și Arhitectură „Ilya Repin” din Sankt Petersburg, Rusia, pe care o absolvă cu mențiune în 2018.

Lucrările artistei au fost expuse în cadrul mai multor expoziții în Statele Unite ale Americii, Rusia, România și R. Moldova. În 2019, câștigă premiul Philip de Laszlo în cadrul expoziției internaționale la Mall Galleries, Londra, iar în 2022 obține premiul întâi la expoziția internațională de la Salmadundi Club, New York.

În prezent, este membru al prestigiosului art-club Salmagundi, New York. Picturile sale se pot regăsi în numeroase colecții private din întreaga lume. În toamna anului curent, în cadrul proiectului „The Lunar Codex”, varianta digitală a picturii „Trei Muze” va fi trimisă pe Lună, într-o capsulă a timpului.

Încă o moldoveancă a fost înșelată. S-a ales cu o datorie de 40.000 de lei la un salon de frumusețe!
Articolul anterior
Roșcată, blondă sau brunetă! Prin ce experimente de stil a trecut Natalia Barbu!
Articolul următor