Ministerul Educației a aprobat, pentru anul școlar 2018/2019, Planul-cadru pentru învățământul primar, gimnazial și liceal. Potrivit documentului, anul acesta, elevii vor începe școala pe data de 3 septembrie, deoarece 1 septembrie cade într-o zi de sâmbătă. Vezi mai jos, programul noului an școlar!
Structura anului de studii
Anul școlar 2018-2019 va avea următoarea structură:
semestrul I: 03 septembrie – 21 decembrie 2018;
semestrul II: 09 ianuarie – 31 mai 2019.
Pentru clasele terminale, a IX-a și a XII-a, semestrul II se va încheia la 24 mai 2019.
Pe parcursul anului școlar, toți elevii vor beneficia de vacanţe, după cum urmează:
vacanța de toamnă: 27.10. – 04.11.2018 (9 zile);
vacanţa intersemestrială (de iarnă): 22.12.2018 – 08.01.2019 (18 zile);
vacanţa de primăvară: 07.03. – 10.03.2019 (4 zile);
vacanţa de Paşti: 27.04. – 06.05.2019 (10 zile).
Pentru elevii claselor I – VIII-a și a X-a – a XI-a se stabilește vacanţa de vară: 01.06. – 31.08.2019 (92 zile).
Pentru elevii claselor absolvente, a IX-a și a XII-a, situația academică se va încheia până la 24.05.2019.
Sesiunea de examene se desfășoară:
a. la absolvirea învățământului gimnazial, clasa a IX-a: 03 – 14 iunie 2019;
b. la absolvirea învățământului liceal, clasa a XII-a: 04 – 21 iunie 2019.
Testarea națională în învățământul primar se desfășoară în perioada: 14 – 24 mai 2019
Noua arie curriculară include mai multe displine noi:
1. Dezvoltare personală
Disciplina este propusă pentru implementare a câte 1 oră săptămânal, în învățământul primar, gimnazial și liceal. Disciplina este concepută în scopul dezvoltării competențelor necesare elevilor pentru autocunoaștere, autoacceptare, pentru un mod de viață sănătos și independent, în devenirea lor ca cetățeni informați, activi și integri care ar putea relaționa deschis și liber, demonstrând responsabilitate în luarea deciziilor de carieră și dezvoltarea personală pe parcursul întregii vieți.
2. Disciplina școlară reconceptualizată Educație pentru societate este cu statut obligatoriu pentru elevii din învățământul gimnazial și liceal și va înlocui actuala disciplină Educație civică.
Implementarea disciplinei prevede formarea la elevi a valorilor statului de drept, dezvoltarea competențelor necesare respectării drepturilor și responsabilităților cetățenești prin prisma studierii
modulelor integrate cu referire la Educația pentru cetățenia democratică, Educația pentru drepturile omului, Educația pentru integritate, Educația patriotică, Educația interculturală etc.
3. Educația digitală va fi studiată în scopul formării culturii informației și comunicării digitale, dezvoltării competenţei-cheie digitale definite în Recomandările Parlamentului şi Consiliului European privind competenţele-cheie şi învăţarea pe parcursul întregii vieţi şi statuate în Codul Educaţiei (art. 1
1, al. (2)). Educația digitală va fi parte componentă a disciplinei școlare Educație tehnologică, un modul obligatoriu, începând din clasa I, de la 01 septembrie 2018.
Modulul Educație digitală va fi prevăzut pentru 15 ore și va fi predat, de regulă, de învățătorul de la clasele primare.
4. Robotica
Prin caracterul său aplicativ, disciplina este destinată să valorifice imaginația și inspirația elevilor de azi, cetățenii lumii de mâine. În acest sens, Robotica este una dintre ideile care suplimentează la treapta primară cunoştinţele din cadrul științelor, tehnologiei și matematicii, îmbinând competenţe inter- şi transdisciplinare. În cadrul disciplinei Educație tehnologică, în clasele a IV-a, va fi inclus un modul –
Robotica. Acest modul va fi predat, de regulă, de învățătorul de la clasele primare și va fi selectat la decizia instituției de învățământ care dispunde dotare cu roboți.
Mai multe informații poți afla AICI.