Transfăgărăşanul, inclus într-un top al celor mai periculoase drumuri din lume

A fost realizat un top al celor mai periculoase drumuri din lume. În listă se regăsește și Transfăgărășan din România.

Deşi sunt spectaculoase, mai multe drumuri din lume sunt estrem de periculoase. Vacanțele sunt motiv de bucurie mereu, mai ales atunci când este vorba despre aventuri în locuri în care nu ai mai fost. Ce te faci însă când ajungi, pentru prima dată cu mașina, pe un drum care îți dă fiori? Unul dintre acestea se află chiar în România.

Drumurile periculoase pot fi întâlnite în mai multe state de pe întreg mapamondul, unele mai speciale, însă, au determinat și realizarea unui astfel de top, scrie bani.md.

Trecătoarea Los Caracoles, Chile

Nu este un drum pentru cei slabi de înger. De pe această trecătoare din Chile, ai vedere spre cel mai înalt vârf al Argentinei, Aconcagua. Cu o mulțime de curbe care îți dau sigur amețeli, răbdarea e esențială când ești pe Los Caracoles, mai ales dacă ești blocat în spatele unui tractor. Din fericire, în cea mai mare parte a anului, drumul e acoperit de zăpadă, așa că accesul e limitat.

Zoji La Pass, India

Cu depresiunea Drass pe o parte și Kashmir pe cealaltă, Zoji La Pass e închis jumătate din an din cauza căderilor masive de zăpadă. Se redeschide primăvara, când ai ocazia să tremuri de frică de-a lungul a 9km de drum, la o altitudine de 3528km deasupra nivelului mării. Drumul e format dintr-o singură bandă, iar în cel mai înalt punct al său trebuie să te miști cu grijă pentru că oxigenul e redus.

Autostrada „Prieteniei” Karakoram, China-Pakistan

Aflată la o înălțime de 4.714m, autostrada Karakoram e cel mai înalt drum de pe planetă și e adesea denumită ”A opta minune a lumii.” Construcția a început în 1959 și drumul a fost deschis publicului în 1979. Din cauza vremii dure, dar și a alunecărilor de teren, peste 800 de pakistanezi și 200 de chinezi și-au pierdut aici viața.

Tunelul Guoliang, China

În munții Taihang din provincia chineză Henan, a fost săpat în stâncă un  drum-tunel remarcabil între anii 1972 și 1977. Mare  mare parte din el a fost realizat manual de muncitori, fără ca aceștia să poate folosi utilaje.

Yungasul de Nord, Bolivia

Supranumit Drumul Morții, a fost construit in 1930 de prizonierii din Paraguay capturați după Războiul Chaco. Drumul are 400km și leagă Los Yungas de capitala Boliviei, La Paz. Se ridică până la 4000m și se spune că aproximativ 300 de oameni mor aici în fiecare an în accidente de mașină, când vor să facă depășiri. Din cauza lipsei parapeților și a drumului îngust, cad în gol.

Autostrada Sichuan-Tibet, China

Amenințată mereu de avalanșe care se pot declanșa spontan, acest drum este pe atât de periculos pe cât este de frumos. Păduri dese, vârfuri montane străjuiesc autostrada de doua mii de kilometri. Aceasta leagă provincia Chendu, capitala Sichuanului de capitala Tibetului, Lhasa. Se crede că 1000 de oameni au murit în timpul construcției autostrăzii, care s-a deschis oficial în 1954.

Autostrada Bayburt D915, Turcia

Multă vreme considerat cel mai periculos drum din lume, autostrada Bayburt a fost construită de soldații ruși în 1916, în muntele Soganli. Are 179km, iar porțiunea dintre Of și Bayburt e considerată cea mai grea, cu 29 de curbe la limită, și fără niciun parapet de protecție.

Transfăgărășanul, România

Șoseaua românească facută pe timpul dictaturii lui Nicolae Ceausescu, este pe cât de spectaculoasă, pe atât de periculoasă. A fost inaugurat acum 38 de ani și este supranumit „Bulevardul Carpaților”. Traversează cele mai înalte zone din Carpații Meridionali și leagă Curtea de Argeș de Sibiu. Transfăgărășanul a fost numit cel mai bun drum din lume de realizatorii emisiunii Top Gear. Se spune că în timpul construirii acestui drum, au murit câteva sute de oameni, iar în memoria acestora au fost construite la cotele 1200 și 1600 m, două monumente care poartă numele de Poarta Geniștilor.

Le Passage du Gois

Este un drum deschis doar câteva ore pe zi. Dacă nu citești bine programul, s-ar putea să fii luat de ape, deoarece mareea scufundă șoseaua în cea mai mare parte a zilei. Așadar nu este destinat celor care nu sunt în stare să-și organizeze bine programul chiar dacă se află în vacanță.

Șoseaua Hana, Hawaii

Este una din cele mai frumoase șosele din lume, dar și periculoase, pentru că toți cei 64 de kilometri ai drumului sunt plini de curbe și viraje riscante. Vă puteți încerca nervii și pe Hana, Hawaii – o șosea de pe insula Maui lungă de 112 kilometri, pe care sunt 59 de poduri, dintre care 46 cu o singură bandă. Gradul mare de pericol se datorează alunecărilor de teren care au loc zilnic.

Georgia a adoptat legea „agenților străini” inspirată din Rusia. Protestele violente din țară continuă

Georgia a adoptat marţi  un proiect controversat de lege privind „influenţa străină”, în pofida unor manifestaţii de amploare împotriva acestui text care, potrivit criticilor, deturnează această ţară de la Uniunea Europeană şi o orientează către Moscova, relatează AFP. Protestele s-au ținut lanț în ultimele zile, 50.000 de persoane participând la acestea, scrie digi24.ro

Conform noii legi, orice ONG sau organizaţie media ce primeşte din străinătate cel puţin 20% din finanţarea sa va fi obligată să se înregistreze ca „organizaţie ce urmăreşte interesele unei puteri străine”, potrivit Agerpres.  Miercurea trecută, deputaţii georgieni au votat în a doua lectură, cu 83 de voturi pentru şi 23 voturi contra, textul în cauză pe care partidul aflat la putere, Visul Georgian, dorea să îl vadă adoptat definitiv până la jumătatea acestei luni. Preşedinta ţării Salome Zurabişvili, care este în conflict cu partidul aflat la putere, ar urma să se opună prin veto. În Georgia, numeroase proiecte de promovare a democraţiei funcţionează cu bani din partea Uniunii Europene sau a SUA. Partidul Visul Georgian susţine că scopul legii este o mai mare transparenţă, în timp ce criticii se aşteaptă ca legea să fie folosită pentru a opri fluxul acestor fonduri şi pentru a persecuta forţele pro-occidentale. 

Un grup de orci a scufundat un iaht în Strâmtoarea Gibraltar

Un iaht care naviga prin strâmtoarea Gibraltar a fost atacat de un grup de orci. Ambarcațiunea s-a scufundat în largul coastelor. Cei aflați la bord au declanșat alarma și au fost salvați de un alt vas aflat în apropiere, scrie evz.ro.

Un grup de orci au scufundat un iaht care naviga în apropierea Strâmtorii Gibraltar, la aproximativ 26 de kilometri distanţă de Capul Spartel din Maroc. În ajutorul membrilor care se aflau la bordul navei a fost trimis un elicopter.

Potrivit mai multor surse media spaniole, printre care cotidianul El Pais, care citează Serviciul spaniol de salvare maritimă, cei care se aflau la bordul iahtului lung de 15 metri au auzit inițial o serie de lovituri înfundate în dimineața zilei de duminică, asupra carenei ambarcațiunii.

Orcile au deteriorat cârma ambarcațiunii. Odată ce apa a început să intre la bordul iahtului, marinarii au apelat serviciile de urgență.

Ministerul Transporturilor din Madrid a anunțat că în sprijinul marinarilor au intervenit un elicopter trimis din Spania și un petrolier aflat în apropiere. La o oră după apelul către serviciile de urgență, echipajul a fost transferat în siguranță la bordul petrolierului. Cu toate acestea, iahtul nu a mai putut fi salvat și s-a scufundat la scurt timp după aceea.

Deși au fost denumite de obicei „atacuri”, oamenii de știință preferă să folosească termenul „interacțiuni” pentru a descrie acest comportament al balenelor care a fost observat doar în acea zonă maritimă.

S-ar putea ca animalele să fi avut un comprtament jucăuș, însă există posibilitatea ca acesta să fie și o reacție la o experiență negativă anterioară cu o altă ambarcațiune.

În ultimii patru ani au avut loc șapte incidente de acest tip

Acesta este al șaptelea incident de acest gen înregistrat după 2020. Conform ipotezelor oferite de experiții care studiază comportamentul acestor animale inteligente, orciile s-au lovit pur și simplu de iaht.

Aceiași cercetători susțin că orcile implicate în acest incident fac parte dintr-un grup de 37 de exemplare care trăiesc în apele situate între nordul Peninsulei Iberice și Strâmtoarea Gibraltar, conform informațiilor oferite de sursa citată. Cu toate astea, motivul pentru care orcile au reacționat astfel de-a lungul ultimilor ani nu este cunoscut.

A încercat să mituiască polițiștii, după ce a fost prins fără permis și beat criță la volanul unui BMW

A propus mită polițiștilor, după ce a fost depistat fără permis și în stare de ebrietate avansată la volanul unui BMW.

În cadrul activităților de patrulare desfășurate în raionul Orhei, pe o stradă din Dișcova, polițiștii au somat oprirea unui BMW condus haotic.

Persoana de la volan a ignorat cerințele polițiștilor și a accelerat, refuzând să oprească.
După repetate avertismente, acesta a oprit pe un drum secundar.

La volanul mașinii se afla un tânăr de 25 de ani, locuitor al raionului Orhei, care nu deține permis de conducere.

În timpul discuției, polițiștii au sesizat un miros puternic de alcool, fiindu-i solicitată tânărului testarea alcoolscopică.
Pentru a nu fi documentat, acesta a încercat să ofere polițiștilor mită, cu toate că a fost avertizat cu privire la consecințele penale.

Testarea alcoolscopică a stabilit o concentrație de 1.13 mg/l vapori de alcool în aerul expirat.

După 40 de ani, ABBA revine cu un nou album
Articolul anterior
Un lot de lapte de cocos, retras de pe rafturile a 5 magazine
Articolul următor