Un bărbat care a trăit toată viața în rulotă și a condus o mașină de tuns iarba era, de fapt, multimilionar. Și-a lăsat comunității întreaga avere

Un bărbat din New Hampshire, SUA, care a locuit aproape toată viața într-o rulotă nemobilată și a condus o mașină de tuns iarba, era, de fapt, multimilionar. Oamenii din orășelul lui, nici măcar apropiații, nu au știut nimic despre averea lui care, după moarte, a lăsat-o în întregime comunității.

Geoffrey Holt, care a murit în iunie, la vârsta de 82 de ani, a fost îngrijitorul parcului de rulote în care locuia și el, din orășelul Hinsdale, care are 4.200 de locuitori. „Casa” lui era poate cea mai modestă din tot parcul, având doar un pat și o masă. Singura lui posesiune „de valoare” era o mașină de tuns iarba, pe care o folosea și pe post de autoturism, potrivit digi24.ro și CNN.

Edwin „Smokey” Smith, cel mai bun prieten al lui Holt, în același timp și fostul lui angajator, a aflat chiar înainte de moartea acestuia că bărbatul divorțat și fără copii a făcut investiții extrem de profitabile și adunase o avere de 3,8 milioane de dolari.

„El nu și-a dorit niciodată mare lucru și părea că are fix ce voia”, a spus Smith. Acesta a mai spus că el a fost cel care i-a sugerat lui Holt să lase prin testament ceva pentru comunitate, dar nu și-a imaginat că bărbatul a decis să doneze întreaga avere orașului, cu instrucțiuni foarte clare ca banii să fie cheltuiți pentru educație, sănătate, recreere și cultură.

„Am rămas uluit când am aflat că totul a mers către oraș”, a spus Smith.

Geoffrey era foarte apreciat în comunitate. Lucra cu ziua pentru cei care aveau nevoie de serviciile lui, iar oamenii nu au bănuit niciodată că acesta trăia cu mult sub posibilitățile lui.

„Pentru Geoff tunsul gazonului era relaxare, era modul lui de a se conecta cu mediul înconjurător”, a spus Jim Ferry, terapeut fizic la care apela uneori milionarul. Tot acesta a spus că bătrânul era foarte atașat de oamenii care locuiau cu el în parcul de rulote și că era bucuros să le fie de folos.

Autoritățile au fost extrem de surprinse de donația neașteptată, spunând că suma chiar va conta pentru o comunitate atât de mică. Kathryn Lynch, administratorul orașului, a spus că banii vor fi „utilizați cu cumpătare, așa cum a făcut domnul Holt”.

În tinerețe, Holt a fost director de producție la o moară de cereale și a avut cunoștințe financiare solide, investind într-un fond mutual de comunicații, înainte de era digitală.

Sora lui, Alison Holt, de 81 de ani, care locuiește în California, a spus că Geoffrey a învățat de la tatăl lor că este important să nu risipești banii și să investești.

„Geoffrey avea un handicap de învățare, avea dislexie. Era foarte inteligent în anumite privințe, dar când era vorba de scris sau de ortografie, era o cauză pierdută. Tatăl nostru a fost profesor. Deci, cred că Geoff a simțit că îl dezamăgește pe tatăl nostru și a adunat atâția bani ca să demonstreze că poate și el să reușească în ceva”, a spus femeia.

Ea a mai spus că nu a vorbit niciodată despre bani cu fratele ei, dar că acesta a întrebat-o mereu dacă are nevoie de ceva. „Sunt foarte tristă că nu s-a răsfățat măcar un pic”, a mai spus Alison, care nu are nici ea copii.

O nouă rută feroviară între Ucraina și Republica Moldova va fi lansată în decembrie

Între Ucraina și Republica Moldova va fi lansată ruta feroviară Lvov-Chișinău, din 15 decembrie, informează presa ucraineană citată de radiomoldova.md.

Anunțul a fost făcut de președintele Consiliului de Administrație al companiei „Ukrzalizniția”, Oleksandr Pertsovskyi.

„Funcționează cu succes ruta Kiev-Chișinău. Acum adăugăm și Lvov la această conexiune. A fost o cerere populară”, a remarcat el.

Trenul va porni din Lvov la ora 15:00 și va ajunge la Chișinău a doua zi, la ora 11:30.

Potrivit șefului „Ukrzalizniția”, acesta este un timp convenabil pentru cei care doresc să facă un zbor din aeroportul local, care este destul de activ, în special pe rutele sudice populare, cum ar fi Turcia.

Acum Lvov va avea o conexiune directă cu Chișinăul”, a subliniat Oleksandr Pertsovskyi.

Biletele vor fi puse în vânzare cu 20 de zile înainte de data plecării.

România și Bulgaria se pot alătura pe deplin spațiului Schengen în ianuarie 2025

România și Bulgaria se pot alătura pe deplin spațiului Schengen de liberă circulație din ianuarie 2025, a declarat vineri ministrul de interne ungar, Sandor Pinter, care a adăugat că decizia finală va fi luată la reuniunea miniștrilor de interne ai UE din 11 decembrie, informează Reuters.

Pinter a anunțat că un pachet de măsuri de securitate va fi prezentat la reuniunea miniștrilor de interne din UE din 11 decembrie, între care aranjamente pentru cel puțin 100 de polițiști de frontieră pentru a proteja granița dintre Turcia și Bulgaria.

România și Bulgaria se află pe rute majore pentru comerțul ilegal cu arme și droguri, precum și pentru traficul de persoane, dar Comisia Europeană a declarat, după o investigație amănunțită, că cele două țări au îndeplinit toate cerințele Schengen.

România a descris opoziția Austriei ca fiind nejustificată, citând date de la agenția de frontieră Frontex care arată că migranții ilegali au intrat în UE în principal din Balcanii de Vest, nu din România.

Gata cu restricțiile de acces în terminalul Aeroportului Internațional Chișinău

Începând cu data de 23 noiembrie 2024, ora 08.00, restricțiile de acces în terminalul Aeroportului Internațional Chișinău vor fi eliminate complet. Această decizie a fost luată de Grupul managerial de risc, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

”Accesul în terminalul Aeroportului Internațional Chișinău va fi permis tuturor persoanelor, fie că sunteți pasageri, fie că doriți să întâmpinați sau să petreceți pe cineva drag.

Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare. Securitatea și siguranța fiecărui participant la traficul transfrontalier sunt priorități absolute.”, anunță Aeroportul Internațional Chișinău.

Peștele care e la fel de sănătos ca somonul, dar este de 10 ori mai ieftin
Articolul anterior
Imagini sfâșietoare dintr-un cimitir din Rusia plin cu mormintele soldaților ruși uciși în Ucraina. Majoritatea aveau sub 30 de ani
Articolul următor