Cetățenii pot accesa un nou serviciu electronic – Eliberarea extrasului din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră cu privire la traversarea frontierei de stat a Republicii Moldova, dezvoltat de Agenția de Guvernare Electronică (AGE) în colaborare cu Inspectoratul General al Poliției de Frontieră (IGPF), informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.
Digitalizarea acestui serviciu public reprezintă un pas important în modernizarea și eficientizarea activităților administrative și oferă cetățenilor posibilitatea de a obține online extrasul privind traversarea frontierei de stat a Republicii Moldova. De asemenea, implementarea noului serviciu electronic asigură obținerea rapidă a documentului solicitat și reduce semnificativ timpul de așteptare, contribuind astfel la facilitarea accesului la serviciile publice.
Extrasul din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră cu privire la traversarea frontierei de stat poate fi solicitat atât de persoanele fizice, cât și de cele juridice, cu sau fără autentificare digitală.
Pentru a depune cerea de solicitare a extrasului este suficient de întreprins doar câțiva pași online:
• Accesați Portalul Serviciilor Publice la adresa https://servicii.gov.md.
• Selectați serviciul Extras din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră. https://servicii.gov.md/ro/service/021001121 și activați butonului „Solicită”
• După accesarea butonului, veți fi redirecționat automat către pagina pentru depunerea cererii, disponibilă la adresa https://eservicii.gov.md/mai/igpf/cerere.
• Completați câmpurile cu informația necesară și urmați instrucțiunile corespunzătoare.
Pentru recepționarea documentului există două modalități:
• Persoanele care dețin semnătura electronică au posibilitatea de a recepționa extrasul în format digital, prin intermediul portalului mcabinet.gov.md.
• Solicitanții care nu dețin o semnătură electronică valabilă pot ridica documentul pe suport de hârtie la sediul IGPF din mun. Chișinău, dar și la Direcțiile regionale ale IGPF aflate în municipiile Edineț și Cahul, și în orașele Ștefan Vodă și Ungheni.
Până la digitalizarea serviciului public Eliberarea extrasului din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră, cererea urma să fie semnată olograf și depusă personal de către solicitant exclusiv la sediul IGPF (mun. Chișinău, str. Petricani, 19). Și eliberarea documentului se efectua doar pe suport de hârtie, personal solicitantului (în baza actului de identitate) sau reprezentantului acestuia (cu prezentarea originalului procurii autentificate în modul stabilit), exclusiv la sediul IGPF din Chișinău.
De asemenea, anterior serviciul menționat nu putea fi achitat online prin MPay, ci doar la bancă. Prin urmare, datorită digitalizării acestuia s-au diminuat cheltuielile solicitanților, deoarece achitarea serviciilor publice prin mpay.gov.md nu implică costuri suplimentare sau comisioane pentru beneficiar.
Procesul de eliberare a extrasului din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră a fost digitalizat în cadrul proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, implementat de AGE cu suportul financiar al Grupului Banca Mondială. Noul serviciu electronic vine să asigure acces mult mai rapid la informații pentru cetățeni, dar totodată să eficientizele activitatea IGPF, prin optimizarea proceselor birocratice aplicate la examinarea cererilor și la eliberarea extraselor respective, inclusiv oferă posibilitatea de a direcționa resurse economisite spre îndeplinirea altor activități instituționale.
Conform datelor statistice, în primele șase luni ale anului curent, au fost examinate peste 2200 de cereri privind traversarea frontierei de stat de către persoane fizice și mijloace de transport.
Pentru întrebări suplimentare sau clarificări legate de accesarea serviciului, apelați la următoarele date de contact:
Email: suport.fod@egov.md; nr. de telefon: 022-820-023