Un tren cu hidrogen a parcurs 1.175 de km fără să realimenteze

Un tren Coradia iLint produs în serie nemodificat a parcurs 1.175 kilometri fără să realimenteze rezervorul de hidrogen, emițând doar apă și funcționând la un nivel de zgomot foarte scăzut, a anunțat compania Alstom. Și România este interesată de trenurile pe hidrogen și va face licitație pentru a cumpăra 12 unități.

Vehiculul Alstom utilizat pentru această călătorie provine din flota care aparține autorității de transport din Saxonia Inferioară LNVG și este în exploatare regulată cu pasageri pe rețeaua evb (Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH) de la mijlocul lunii august. Pentru acest proiect, Alstom a colaborat și cu compania de gaze și inginerie Linde.

Pe rețeaua evb, trenul circulă cu viteze de 80 până la 120 km/h, viteza maximă putând ajunge la 140 km/h.

Pe lângă contractul cu LNVG pentru 14 trenuri Coradia iLint pentru exploatarea în Saxonia Inferioară, compania Alstom a primit o comandă pentru 27 de trenuri Coradia iLint pentru utilizare în zona metropolitană Frankfurt. În afara Germaniei, Alstom construiește șase trenuri cu hidrogen Coradia Stream în regiunea italiană Lombardia, cu o opțiune suplimentară confirmată pentru încă opt vehicule.

Coradia iLint a fost proiectat de echipele Alstom din Salzgitter (Germania) și Tarbes (Franța). Proiectul beneficiază de sprijinul guvernului german.

Coradia iLint a fost prezentat în 2016 și Alstom spune că este primul tren de pasageri din lume care rulează cu celule de combustie cu hidrogen care generează energie electrică pentru propulsie. Acest tren emite doar vapori de apă.

Plusurile și minusurile trenurilor cu hidrogen

Trenurile cu hidrogen sunt prezentate ca fiind o alternativă ”verde” la trenurile diesel și pot fi o soluție pe liniile neelectrificate. În plus, au o autonomie de câteva ori mai mare decât trenurile cu baterii. Germania, Olanda, Italia, Austria, Marea Britanie, Polonia și Suedia sunt țările europene cele mai interesate de această tehnologie.

Minusurile trenurilor cu hidrogen țin de costurile mari, de faptul că hidrogenul este produs din combustibili fosili și este nevoie și de spațiu mare de depozitare. Este nevoie și de construcția unei infrastructuri de alimentare, iar hidrogenul nu este potrivit pentru trenuri de mare viteză, ci pentru acelea care ating cel mult 120-140 km/h.

Cei care susțin trenurile cu hidrogen în România spun că ar fi foarte potrivite pentru o rețea precum a noastră, unde 60% dintre linii sunt neelectrificate. Cei care se opun spun că este ultimul lucru de care avem nevoie, ci prioritatea ar fi să mai eliminăm din restricțiile de viteză.

200 de apeluri pe zi. Tot mai mulți soldați ruși sună la Forțele Armate ale Ucrainei pentru a afla cum să se predea

După anunțul mobilizării în Federația Rusă, numărul apelurilor la Forțele Armate ale Ucrainei este în continuă creștere, transmite presa ucraineană. Soldații ruși care se predau vor primi trei mese pe zi, îngrijiri medicale și contact cu familiile lor.

Russian troops in Belarus 'direct threat' to Lithuania – minister - LRT

Vitaly Matviyenko, coordonatorul proiectului ,,Vreau să trăiesc”, a declarat într-un briefing că din 18 septembrie au primit peste 2.000 de apeluri de la ruși pe tema predării.

,,Din 18 septembrie, proiectul „Vreau să trăiesc” a procesat peste 2.000 de apeluri din partea membrilor armatei ruse, care nu vor să urmeze ordinele criminale ale lui Putin și să lupte împotriva Ucrainei. Au învățat cum să se predea. Desigur, odată cu mobilizarea din Federația Rusă, numărul de apeluri este doar în creștere”, a spus Matvienko.

După cum spune funcționarul, algoritmul de predare a fost deja elaborat în detaliu – există un canal de telegramă și numere de linie fierbinte ce pot fi contactate.

În timpul dialogului, partea ucraineană explică cum și în ce circumstanțe este posibil să se predea.

Se subliniază că Ucraina garantează tuturor prizonierilor de război respectarea Convențiilor de la Geneva: trei mese pe zi, îngrijiri medicale și posibilitatea de a contacta rudele.

„Putin va părăsi puterea peste câteva luni”. Declarațiile fostului premier al Rusiei, Mihail Casianov

Mihail Casianov, fost prim-ministru al Rusiei, consideră că Vladimir Putin ar putea renunța la funcția sa și va „evada” în câteva luni, informează Sky News.

„În trei sau patru luni cred că va avea loc o schimbare crucială”, a declarat Casianov pentru Sky News.

„Nu cred că există cineva în cercul lui Putin care să îl poată face să plece”, a adăugat fostul premier rus.

„Domnul Putin însuși ar trebui să ajungă la această înțelegere. Cred că trei factori care cresc simultan l-ar putea conduce pe domnul Putin la o astfel de decizie de a evada cumva”, a precizat Casianov.

Factorii anunțați de Casianov sunt:

1. Armata ucraineană este în creștere și are sprijinul SUA și al Marii Britanii

2.  Ordinul de mobilizare al domnului Putin determina creșterea tulburărilor sociale în interiorul Rusiei, astfel că președintele pierde sprijinul în rândul rușilor obișnuiți

3. Efectul sancțiunilor occidentale este în creștere.

Mihail Kasianov, destituit de către Putin în 2004, a trecut în opoziţie şi a devenit unui dintre cei mai feroci critici ai Kremlinului.

Mihail Kasianov spune că a plecat din Rusia din cauza opoziţiei sale faţă de invazia rusă a Ucrainei, dar a refuzat să spună AFP în ce ţară se află, invocând motive de securitate.

Boris Nemţov, un critic al lui Vladimir Putin şi căruia Mihai Kasianov îi era apropiat, a fost asasinat prin împuşcare în apropiere de Kremlin în 2015.

Partizanii au aruncat în aer mașina unei trădătoare din Melitopol. Aceasta „răspândește propaganda rusă printre copiii ucraineni”

În Melitopol, oraș din Ucraina ocupat de Rusia, o mașină aparțînând „șefei” departamentului de educație din cadrul administrației de ocupație a explodat joi dimineață, anunță un Centrul de Rezistență al Ucrainei din Ucraina.

Russian occupation regime in Melitopol prepares a ''vote from home'' option  for upcoming ''referendum'' to conceal low turnout – Ukrainian Resistance |  Ukrainska Pravda

Explozia a avut loc în apropierea colegiului industrial și economic, fiind distrusă mașina unei colaboratoare locale, Olena Sapurova, care este implicată în implementarea „programului educațional rusesc”, care de fapt răspândește propagandă rusă printre copiii ucraineni.

În urmă exploziei, ea nu a fost rănită, dar a primit motive pentru a-și regândi comportamentul, precizează site-ul.

sursa

Doi soți italieni aveau 8 milioane de euro îngropați în curte
Articolul anterior
Germania se simte nevoită să investească în armată: ,,A fost greșit să credem că suntem înconjurați doar de prieteni”
Articolul următor