Cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți în mod natural sănătatea plămânilor

Plămânii sunt unele dintre cele mai active organe din corp, ce lucrează în mod constant pentru a asigura întregul organism cu aer bogat în oxigen. Cum să îți menții plămânii sănătoși și curați? Ia aminte sfaturile de mai jos!

separator

Exercițiile fizice și mișcarea

Respirația profundă este o cale eficientă de a revigora și îmbunătăți funcția plămânilor. Aceasta amplifică capacitatea pulmonară. O sesiune zilnică de 30 de minute de exerciții fizice îmbunătățește funcția nu doar a plămânilor, ci și a tuturor organelor interne și mușchilor.

O dietă prietenoasă cu plămânii

Betacarotenul protejează plămânii de fum și poluanți atmosferici, mențînând curați și sănătoși micii săculeți de aer. Seleniul menține plămânii elastici. Vitaminele C și E sunt responsabile pentru regenerarea celulară, lupta împotriva îmbătrânirii celulelor și protejează plămânii de deteriorarea oxidativa.

Ghimbirul, usturoiul, ceapă și alte asemenea alimente condimentate micșorează inflamațiile și lupta împotriva infecțiilor. Legumele crucifere sunt bogate în clorofilă, ajută la crearea sângelui și sunt bogate în antioxidanți. Un studiu din 2010 a descoperit că oamenii care consumau mai multe legume crucifere aveau un risc înjumătățit de cancer comparativ cu cei care consumau mai puține astfel de legume, spune dr. Edelman.

Consumă mere care sunt bogate în vitaminele E și C, în flavonoizi, care ajută la funcționarea optimă a plămânilor. Morcovii, bogați în vitamina A, licopen și antioxidanți, micșorează șansele de a dezvoltă boli pulmonare.

Sucul de merișoare și de grepfruit, bogate în antioxidanți, ajută la menținerea unui sistem respirator sănătos.

Menține-te hidratat

Bea apă. Acest lucru conferă o consistentă redusă mucusului ce căptușește căile respiratorii și plămânii. Deshidratarea face că mucusul să se îngroașe, încetinind respirația și făcându-te mai susceptibil la boli.

 

Fără fumuri

Fumatul distruge cilii care ajută la înlăturarea infecțiilor și poluanților, având că rezultat îmbâcsirea cailor respiratorii. Fumatul accelerează stresul oxidativ la celulele sistemului respirator și cauzează chiar și moartea celulară, ceea ce pe termen lung are că rezultat BPOC (bronhopneumopatia obstructivă cronică), boli pulmonare cronice, bronșită cronică și chiar cancer pulmonar. Renunțarea la fumat și chiar evitarea fumatului pasiv duce la o capacitate respiratorie îmbunătățită, o mai bună sănătate a plămânilor și un mai mare aport de oxigen.

Minimizarea poluanților de interior

Un studiu efectuat de o echipa de cercetători de la University of Washington a dezvăluit că 25 dintre cele mai frecvent utilizate produse de curățenie și produse parfumate conțineau fiecare o medie de 17 chimicale periculoase și care sunt toxice pentru sănătate. Chiar produsele ce pretindeau a fi organice sau naturale conțineau aceste substanțe toxice. Evita produsele ce conțîn ingredienti de parfumare. Optează pentru oțetul simplu și bicarbonatul de sodiu că o alternativă de curățare.

Limitează utilizarea de odorizanți artificiali și parfumuri de cameră. Îmbunătățește calitatea aerului de interior prin utilizarea regulată a aspiratorului. Înlocuiește florile artificiale cu plante verzi de cameră.

Inhalare cu infuzii de ierburi medicinale

Inhalarea de abur și vaporizarea sunt extrem de benefice. Uleiurile esențiale precum cel de eucalipt sau mentă sunt bune pentru sistemul respirator, fie că este vorba de congestie, formare de mucus sau plămâni slăbiți. Aceste uleiuri mai pot fi utilizate odată cu inhalarea de aburi. Lemnul-dulce, cimbrul, oregano, eucaliptul, plămânărica (mierea-ursului), salvia, menta sunt, de asemenea, benefice pentru intensificarea circulației sângelui la nivelul plămânilor.

sursa

alte Articole interesante