Ochelarii pentru calculator sunt doar un mit?

Stai multe ore în faţa calculatorului, simţi că îţi obosesc ochii şi ai dureri de cap? Crezi că ochelarii cu protecţie ar fi o soluţie? Află cât de eficienţi sunt aceştia şi care este adevăratul efect dacă îi porţi timp îndelungat.

separator
img_905161_thumbs_600x400_593641

Privitul prin lentilele ochelarilor cu protecţie la calculator face ca o parte din radiaţiile ultraviolete ale luminii naturale -luminii solare-, şi a luminii emise de monitor să fie absorbite de ochelari. Această pierdere a spectrului total al luminii solare trebuie compensată de sistemul nervos. Acest lucru face ca echilibrul natural al organismului cât şi al ochilor să fie perturbat.

Atunci când porţi ochelari, aceştia absorb radiaţiile de la calculator şi pupila are un diametru mai mare, pentru că nu necesită să se mai contracte. În timp, pupila îşi pierde din antrenamentul de contractare şi relaxare rămânând „blocată”, se obişnuieşte să fie mai tot timpul relaxată. În momentul în care pupila este larg deschisă, tensiunea oculară va fi şi ea mai mare. Acest lucru duce la apariţia glaucomului. Din acest motiv persoanelor suspecte de glaucom sau cu glaucom li se recomandă picaturi care vor face ca corneea să se contracte.

rame-ochelari-optica

Un alt lucru care apare atunci când folosim ochelarii cu protecţie este ca aceştia interferează cu clipitul care în mod normal se petrece involuntar o dată la 3 secunde. Imaginea este „mai liniştitoare” atunci când privim prin ochelari şi creierul trimite mesaj către pleoape să clipească mai rar.
Un alt mesaj care îl trimite creierul este ca musculatura irisului să nu mai lucreze.

În timp se ajunge la dependenţă de ochelari?
Da, în timp, pentru că ochii tăi nu mai sunt antrenaţi, nu mai sunt expuşi luminii naturale, pupila îşi pierde din flexibilitate. Nu numai că ochii tăi nu clipesc mai des, dar nu vor fi umeziţi prin lacrimile naturale şi vei fi nevoită să foloseşti lacrimi artificiale, picături pentru a evita usturimile şi starea de uscăciune a ochilor tăi. În consecinţă, se creează dependenţă în timp faţă de aceşti ochelari şi ochii tăi devin din ce în ce mai sensibili chiar şi la lumina naturală.

Sursa

Ceaiul care ameliorează insomniile și anxietatea

Tot mai multe persoane se confruntă cu insomniile. Lipsa somnului poate declanșa diferite boli și dezechilibre în organism, motiv pentru care insomnia trebuie tratată cât mai repede, scrie doctorulzilei.ro.

Insomniile pot avea diferite cauze, de la probleme de sănătate la anxietate. În prezent, programul încărcat și grijile de zi cu zi sunt principalele cauze ale insomniilor.

Somnul este esențial pentru sănătate. În timpul odihnei, organismul se regenerează la nivel celular și pornește pregătește toate funcțiile organismului pentru o noua zi.

De asemenea, somnul este foarte important pentru sistemul imunitar. Fără odihnă, corpul este vulnerabil în fața bolilor și agenților patogeni.

Deși există o multitudine de produse farmaceutice pentru tratarea insomniilor, acestea sunt însoțite, adesea, de reacții adverse.

În acest caz, pentru rezultate optime, este indicat să încerci și câteva tratamente naturale, pe bază de ceaiuri și plante care au proprietăți calmante.

Ceaiul pentru insomnie recomandat de Ovidiu Bojor

Ovidiu Bojor, doctor farmacist şi membru al Academiei de Ştiinţe Medicale, recomandă ceaiul cu rădăcini uscate de valeriană. Specialistul susține că planta alungă insomniile fără a provoca efecte secundare neplăcute, precum multe alte medicamente găsite în comerț.

Valeriana, un aliat de nădejde

”Valeriana este un sedativ bând, vă ajută să adormiți ușor și nu are efecte secundare, precum barbituricele”,

spune profesorul Ovidiu Bojor.

Ale ceaiuri eficiente

Pe lângă un ceai de valeriană deja cunoscut în medicina alternativă, doctorul recomandă și ceaiul cu flori de tei și levănțică.

Lavanda este folosită în multe produse destinate relaxării, de la bețișoare parfumate, uleiuri esențiale până la sare de baie. Astfel, putem folosi pe lângă ceai și un ulei de lavandă pentru a scăpa de stres, anxietate și insomnii.

”Un ceai sedativ bun este şi cel în care aţi combinat flori şi frunze de păducel cu «talpa gâştii» ori cel în care amestecaţi flori de levănţică şi flori de tei“, adaugă profesorul Ovidiu Bojor.

Absorbante sau cupa menstruală? Ce recomandă medicul ginecolog Angela Stratulat

Absorbante, tampoane igienice, cupe menstruale – la ora actuală există o varietate largă de produse pentru igiena intimă în timpul menstruației. În timp ce tot mai multe femei optează pentru cupa menstruală, sunt persoane care încă nu s-au decis să folosească colectorul de forma unui mic păhărel care se introduce în vagin pentru a colecta lichidul menstrual. Totuși, care sunt cele mai sigure produse de igienă, conform specialiștilor?

Iată ce recomandă medicul ginecolog-oncolog Angela Stratulat.

”Eu recomand mereu absorbantele de unică folosință care se aruncă, pentru că este cel mai fiziologic mod de a te îngriji în perioada dată. Nu spun categoric că tampoanele sau cupa menstruală nu pot fi folosite, dar nu le recomand. În vagin este întuneric, umed, cald, deci e un loc numai bun de crescut bacterii. Este demonstrat că folosirea tampoanelor comportă un risc de dezvoltare a sindromului șocului toxic. Cupa este echivalentă tamponului”, a menționat medicul în cadrul emisiunii Fără Protocol.

Producătorii de cupe menstruale susțin că acestea pot fi ținute în vagin până la 8 ore.

”Nu ținem nimic în vagin mai mult de 4 ore. Chiar și tampoanele sterile administrate în secție de către doctor sunt schimbate de câteva ori, din patru în patru ore. La fel și absorbantele trebuie schimbate peste 4 ore, nu mai rar. În ceea ce privește cupa menstruală, la modul în care este prezentată, având o capacitate mai mare, la o plasare corectă și o alegere corectă a dimensiunii, poate sta 8-12 ore. Îmi pare un timp excesiv de lung și consider că implică un risc crescut de infecții”, a declarat ginecologul Angela Stratulat.

Despre avantajul ecologic al reutilizării cupei menstruale. ”Bineînțeles că trebuie să protejăm mediul, dar nu cu prețul sănătății proprii”, mai spune medicul.

,,Eu mereu spun: renunțați la un pet de apă, nu folosiți paiurile din plastic, prin alte metode, dar nu cu prețul sănătății proprii. Cupa menstruală, pur tehnic, îmi apar mai multe momente care pot cauza incomodități, cu toate că femeile care le folosesc sunt mulțumite. Trebuie să te înveți să o inserezi corect fără ca să lezezi colul uterin, apoi trebuie extrasă – asta înseamnă că faci manipulări vaginale de câteva ori pe zi – introduci degetele, iar mâinile trebuie spălate. Sângele trebuie aruncat, iar cupa trebuie spălată și sterilizată la fiecare folosire, adică trebuie fiartă. Mie îmi pare că noi ne complicăm. Până la urmă e alegerea femeii”, a subliniat specialista.

Prin urmare, medicul le recomandă femeilor să folosească absorbantele și să le schimbe o dată la patru ore.

Alimente afrodiziace! Mămăliga și usturoiul stimulează poftele sexuale

Doctorul român Mihaela Bilic a explicat, în cadrul unri emisiuni care sunt alimentele cu proprietăți afrodiziace. Printre acestea, și banala mămăligă este un aliment care stimulează impulsurile sexuale, nu doar stridiile.

Există alimente capabile să stimuleze dorința sexuală și să crească potența? Poate că da. Important este să credem în ele. În final, orice aliment poate trezi dorința sexuală, atunci când este pus într-un decor adecvat și consumat împreună cu partenerul potrivit. 
 

1. Stridiile


 Pe primul loc sunt stridiile, faimoase tocmai pentru puterea lor afrodisiacă. Casanova consuma zilnic 40 de astfel de scoici. Secretul lor? Concentrația mare de zinc care stimulează producția de testosteron și dopamină, dar și conținutul de steroli, materia primă pentru sinteza de hormoni sexuali.

2. Țelina


Pe locul 2 avem un produs mai puțin sofisticat, țelina. Românii au dedicat țelina lui Pluton, zeul sexului și al infernului. Care este ingredientul ei miraculos? Conține androsteron, un hormon sexual care se elimină prin transpirație și conferă pielii un miros particular, excitant pentru sexul opus. Sunt celebrii feromoni esențiali în atracția sexuală.

3. Ciocolata 


Pe locul 3 avem ciocolata care, se știe, induce stare de bine și stimulează eliberarea de endorfine. Pulberea de cacao conține amine cu proprietăți stimulante și energizante.

4. Cafeaua


Și cafeaua trebuie inclusă în acest clasament, consumul zilnic de cafea permite o viață sexuală activă și după vârsta de 60 de ani. Este meritul cafeinei, o substanță cu efect stimulator pentru sistemul nervos circulator respirator și digestiv.

5. Usturoiul

Urmează usturoiul, recunoscut pentru efectul pozitiv asupra sistemului cardiovascular. Substanța activă este alicina care fluidifică sângele, scade riscul de ateroscleroză și reduce tensiunea arterială. Usturoiul determină eliberarea de oxid nitric, substanța activă prezentă și în celebrele pastile albastre pentru impotență.

6. Vinul


Legătura dintre vin și sexualitate nu e foarte clară, singurul argument ar fi efectul de relaxare. Este de ajutor pentru cei inhibați și timizi, dar atenție la doză. 1-2 pahare au efect benefic, însă excesul de alcool induce somnolență, înmoaie mintea și corpul.

7. Mămăligă

Poate n-ați bănuit niciodată, dar banala mămăligă crește sexualitatea și libidoul. O alimentație bogată în porumb scade producția de serotonină și crește sinteza de dopamină, cu efect de stimulare și excitare.

8. Căpșuni, fructe de pădure și kiwi

Semințele mici din căpșuni fructe de pădure sau kiwi sunt bănuite că ar declanșa sinteza de feromoni și ar avea efect afrodisiac.

9. Ghimbir și hrean

Cât despre condimente, ele exercită un rol direct asupra funcției sexuale prin intermediul substanțelor iritante și excitante din compoziție. De la ardei iute ghimbir și hrean până la nucșoară șofran și scorțișoară, tot ce stimulează mirosul și gustul ne face să avem și chef de viață’ a dezvăluit medicul nutriționist Mihaela Bilic.

Ce sacrificii fac îngeraşii Victoria’s Secret pentru a se menține suple!
Articolul anterior
Par gemeni, dar sunt soţ şi soţie
Articolul următor