Remedii împotriva congestiei nazale, care te ajută să îţi revii aproape instantaneu

Nu e nimic mai enervant decât să nu poţi respira bine, iar persoanele care trăiesc cu alergii sezoniere ştiu asta cel mai bine. De multe ori, nici toate decongestionantele din lume nu par să amelioreze starea, dar asta nu ar trebui să te mire. Utilizate excesiv, astfel de medicamente nu doar întârzie vindecarea, ci pot agrava congestia.

separator
s560x316_congestie_nazala

Nasul înfundat este o consecinţă a răcelii, alergiilor, expunerii la substanţe chimice din aer sau a infecţiilor sinusurilor. Toate acestea irită mucoasa nazală, care se inflamează. Iată câteva remedii pentru congestia nazală:

1. Fă-ţi propriul spray salin
Este foarte uşor şi ieftin. Îţi trebuie 2 linguriţe sare de mare şi o jumătate de cană cu apă fierbinte. Se fierbe până când sarea se dizolvă, se lasă să se răcească şi se toarnă soluţia într-un recipient cu pulverizator.
Acest amestec hidratează cavitatea nazală, subţiază mucusul gros şi contractă ţesutul inflamat.

2. Aburi
Un dus sau o baie fierbinte este unul dintre cele mai rapide moduri de a trata congestia nazală. Aburii fierbinţi deschid sinusurile. Încercaţi să adăugaţi şi un pic de ulei de eucalipt într-un vas cu apă fierbinte şi inhalaţi aburii. Eficiente sunt şi uleiurile de mentă sau lămâie. De asemenea, utilizarea unui umidificator în timpul somnului vă ajută la ameliorarea simptomelor.

3. Comprese calde
Compresele calde ajută la curgerea lichidului în sinusuri. Acest lucru va reduce în mod direct inflamaţia. Procedeul este foarte simplu: înmoaie un prosop în apă caldă, stoarce-l şi aplică-l pe frunte, nas şi pomeţi.

4. Ceai fierbinte
Ceaiul verde conţine compuşi anti-inflamatorii numiţi flavonoide. În plus, vaporii fierbinţi ce se ridică din ceasca ta cu ceai îţi vor deschide nările şi astfel vei respira mai uşor. Pentru o lovitură în plus, alege un amestec de ceai verde cu mentă, în care adaugi puţină miere şi lămâie, ambele cu proprietăţi mucolitice.

5. Bucură-te de o lingură de supă
O supă delicioasă este foarte hrănitoare, restabileşte nivelul de vitamine şi minerale de care sistemul imunitar are nevoie. Încercaţi, de asemenea, să puneţi un strop de piper negru în bolul cu supă pentru că îmbunătăţeşte biodisponibilitatea altor antioxidanţi şi condimente anti-inflamatorii. De asemenea, nu uitaţi să includeţi o lingură generoasă de turmeric pentru a reduce inflamaţia!

6. Masaţi nările cu ulei de cocos
Uleiul de cocos hidratează nările. În plus, acidul lauric, un compus natural din nuca de cocos este antimicrobian.

Sursa

Urzicile – primele vitamine de primăvara! Cu ce beneficii îţi încarcă organismul?

Bogate în aminoacizi, vitamine şi microelemente, urzicile sunt un aliment binevenit primăvara, când apar, fragede, la suprafaţa solului. Pe lângă faptul că sunt o sursă proaspătă de vitamine, urzicile au şi alte beneficii pentru sănătate. Ele au proprietăţi antiinflamatoare, antioxidante, imunostimulatoare, regenerante, diuretice, de detoxifiere, purifică limfa şi îmbunătăţesc procesele de metabolism. De ce este bine să introduci urzicile în dietă, în sezonul de primăvară?

separator
bab842434502aab8af16ecd3cd50164b

Urzicile conţin cantităţi mari de acid folic, vitamina A, K, calciu, magneziu şi kaliu

Potrivit centrului de medicină naturistă de la Universitatea Bastyr, din Washington, urzica este un aliment nutritiv excelent, întrucât conţine mult acid folic, vitamina A, K, calciu, magneziu şi kaliu. O ceaşcă de urzici gătite furnizează organismului 32-42% din cantitatea zilnică necesară de calciu pentru un adult. Calciul protejează dinţii şi oasele, reduce simptomele sindromului premenstrual, previne durerile de cap, stările depresive şi meteorismul.

Urzicile sunt, de asemenea, o sursă bună de vitamina A şi K. O singură ceaşcă de urzici gătite conţine de trei ori mai multă vitamina A decât cantitatea de care are nevoie zilnic un adult.

Vitamina A, împreună cu calciul şi vitamina D, întăreşte ţesutul dentar şi osos. Organismul are capacitatea de a depozita vitamina A, datorită caracterului ei liposolubil. Prin urmare, vitamina A pe care o ingeri din urzici nu va fi irosită. De asemenea, urzicile sunt o sursă excelentă de vitamina K, necesară în procesul de coagulare a sângelui şi reducerea osteoporozei. O ceaşcă de urzici (240ml) gătite conţine 369-495% din aportul zilnic recomandat de vitamina K. Ca şi vitamina A, organismul poate depozita vitamina K, pentru a fi utilizată ulterior.

Urzicile au efect puternic antioxidant

Un studiu efectuat în 2004 a determinat că mai mulţi compuşi fenolici din urzici au efect antioxidant puternic, acţiune antimicrobiană şi antiulceroasă. Substanţele antioxidante din urzici manifestă, inclusiv, acţiune antiaterosclerotică, antiinflamatoare, regenerantă.urzicille

Urzica vindecă bolile inflamatoare

Urzica ajută la reducerea inflamaţiei din tractul urinar, uşurează evoluţia artritelor, eczemelor. Un studiu publicat în „Journal of Royal Society of Medicine”, în 2000, raportează că frunzele de urzică pot reduce inflamaţia articulaţiei halucelui, atunci când sunt aplicate pe zona dureroasă.

Urzicile au efect antialergic

Proprietățile lor antihistaminice ajută la suprimarea reacțiilor alergice din organism, a strănutului și mâncărimii. În plus, urzica manifestă efect decongestionant la nivelul căilor respiratorii.

Eficientă în hiperplazie benignă de prostată

Un grup de cercetători de la Universitatea de Medicină din Maryland a constatat că urzica poate ameliora fluxul urinar redus, necesitatea permanentă de a urina şi incapacitatea de a goli complet vezica urinară în caz de hiperplazie benignă de prostată, boală în care cresc dimensiunile prostatei.

Urzica este un stimulent sexual

S-a demonstrat că substanţele active prezente în urzică au capacitatea de a menţine testosteronul activ şi pot ajuta în caz de apetit sexual scăzut. Lignanii previn excreţia testosteronului din sânge şi contribuie astfel la stimularea libidoului.

ceaiurzica538x354-1441975588

Cum te ajută urzicile în obezitate

Urzicile sunt antioxidante, diuretice, purificatoare. Expertul în nutriţie, Gillian McKeith, susține că ceaiul de urzici trebuie să se regăsească într-o dietă de slăbire. În articolul ,,Urzicile, dincolo de înțepătură”, naturopatul Terri Willard afirmă că urzicile contribuie la purificarea sistemului limfatic şi curăţarea rinichilor de resturi metabolice, motiv pentru care acestea sunt binevenite în tratarea diabetului și a obezităţii. Eliminarea toxinelor acumulate în țesutul muscular și cel limfatic permite corpului să funcționeze eficient. Gillian McKeith susţine că ,,ceaiul de urzică este un stimulator al metabolismului şi un supresor natural al foamei’’.

Chiar dacă urzicile nu pot substitui eficiența exercițiilor fizice practicate la sală, pentru a da jos kilogramele în plus, este bine să incluzi urzicile în meniu, ca parte a unei diete sănătoase.

nettle-tomato-salad

Sfaturi privind consumul de urzici!

• Frunzele de urzică trebuie opărite sau fierte înainte de a fi consumate, pentru a neutraliza acizii înţepători de pe suprafaţa frunzelor;
• Cea mai potrivită pentru consum este salata din urzici, cu ados de ulei de floarea soarelui sau măsline, pentru că, astfel, se păstrează o bună parte din vitamine şi se asimilează eficient vitamina A şi K din urzică;
• Pentru a prepara un ceai de urzică foloseşte o lingură de frunze proaspete ori uscate la 250 ml de apă fierbinte şi lasă timp de 10 minute la infuzat;
• Dacă administrezi medicamente cu efect diuretic, consultă medicul înainte să incluzi urzicile în dietă, deoarece urzicile, au și ele, acţiune diuretică și pot conduce la deshidratare;
• Persoanele care iau în mod regulat medicamente cu efect anticoagulant, dar şi gravidele, ar fi bine să evite consumul unor cantități mari de urzici, deoarece acestea pot creşte riscul de formare a trombilor în vasele de sânge şi stimulare a contracţiilor uterului.

Boli care „se citesc” pe unghii. Ce semne arată dacă ai probleme cu ficatul sau tiroida

Unghii galbene, curbate sau cu pete albe? Sau poate negre, casante ori prea moi? Toate aceste indicii pot semnala diverse probleme de sănătate. 

insignă Continent Idol unghii sanatoase - wichitafallsmcc.org

Sănătatea unghiilor trădează starea în care se află întregul tău corp. Cea mai bună dovadă este reacția rapidă cu care răspund atunci când organismul suferă de lipsa de vitamine sau de boli infecțioase, cardiace, pulmonare sau hormonale.

Numeroase boli pot debuta sau evolua cu modificări ale unghiilor. Iată câteva semnale de alarmă pe care unghiile ți le pot da în privința stării de sănătate.

Unghii striate: hipotiroidie, anemie, menopauză

Chiar dacă este o anomalie frecventă, nu o subestima. Ea poate ascunde o hipotiroidie, dereglare a tiroidei caracterizată printr-o producție insuficientă de hormoni.

De asemenea, aceste denivelări pot să anunțe instalarea menopauzei, în special atunci când sunt însoțite de o deshidratare a unghiei. Analizează-le și nu te panica, pentru că în cele mai multe cazuri unghiile striate sunt doar semnele îmbătrânirii.

Unghiile curbate: ciroză, hipertiroidie, afecțiuni pulmonare

În cirozele hepatice pot apărea benzi paralele, formând așa-numită leuconichie – colorarea în alb a patului unghial. În anemia feriprivă, adică anemia provocată de lipsa de fier, unghiile pot fi curbate, concave și friabile.

În afecțiunea glandei tiroide (hipertiroidia) apare onicoliza, adică desprinderea unghiei de patul unghial. Unghii lucioase și curbate convex, comparate cu sticlă și degetele mâinilor cu falangele distale îngroșate, așa-zisele degete de toboșar, pot apărea în bolile cardiovasculare cianozante, în cancerul pulmonar și în ciroza hepatică.

Culori neobișnuite: probleme circulatorii, hormonale, pulmonare sau cardiace

Culoarea unghiilor ascunde și ea ceva. Paloarea nu este un semn tocmai bun, întrucât trădează prezența anemiei sau a unor afecțiuni circulatorii (circulație proastă, oxigenare slabă a sângelui). Petele albe, micuțe, cunoscute ca fiind cauzate de lipsa de calciu, sunt de fapt un deficit de cheratină.

Prezența striațiilor verticale negre (precum un cod de bare) atrage serios atenția asupra unei posibile maladii grave. Unghiile negre pot trăda unele probleme hormonale, dar colorația apare și din cauza administrării unor medicamente.

Afectiunile Unghiilor – Manifestari si Cauze - Dermatologie DermaSkin  Timisoara

Unghiile galbene, specifice fumătorilor, marchează impregnarea cu nicotină sau, pe de altă parte, pot trăda diabet, boli pulmonare sau ale sistemului limfatic. De asemenea, unghiile cu pete alb-gălbui, îngroșate pot semnala existența onicomicozei (ciuperca unghiei).

Nu în cele din urmă, unghiile vineții semnalează o boală de inimă.

Unghiile casante, care se exfoliază ușor, semnul carențelor

Fragilitatea unghiilor trădează întotdeauna deficiențele de care suferă organismul, așa că mizează pe o cură de vitamine, nu pe o ojă cu efect de întărire. Dermatologii recomandă în acest caz fierul, zincul, siliciul și vitamina B.

Ai mare grijă și la ce alimente consumi, întrucât fibrele (fructele uscate, cerealele, pâinea) consumate în cantități mari perturbă fixarea fierului în organism.

Ca și în cazul fragilității, aceleași carențe de vitamine se fac vinovate și de dezlipirea stratului extern de cel intern al unghiei (exfolierea). Această problemă apare mai ales după vârstă de 50 de ani, când producția de hormoni se diminuează și unghiile sunt mai puțin hidratate, deci mai fragile.

Unghiile moi ascund lipsa de sulf

În mod normal, sulful este prezent în unghie, fiind responsabil de duritatea sa.

Ca să previi această problemă, încearcă să mănânci alimente bogate în acest element, precum varză, fructe de mare, ouă, ceapă sau castraveți.

sursa

Care este legătura dintre obezitate şi problemele stomatologice?

În ultimii ani, au apărut o serie de studii conform cărora ar exista semne clare de boală parodontală la cei care au un indice de masă corporală mai mare de 30. Care este, potrivit medicilor, legătura exactă între obezitate şi sănătatea orală.

Care este legătura dintre obezitate şi problemele stomatologice?

“Obezitatea reprezintă una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă omenirea în ultimii ani, iar corelaţia dintre obezitate şi problemele dentare este mai mult decat evidentă. Definiţia obezităţii este acumularea de ţesut adipos (grăsime) mult peste limita normală, adică o valoare mai mare de 30 a indicelui BMI (body mass index). Legătura dintre problemele dentare şi obezitate stă chiar în factorul principal care determină obezitatea, mai exact excesul alimentar. Acest exces alimentar se referă la cantităţi crescute de alimente procesate cu conţinut crescut de calorii”, dezvăluie medicul stomatolog Adrian Mina.

Cum determină obezitatea apariţia problemelor la nivel dentar

“Este simplu! Prin ingestia de alimente bogate în carbohidraţi, ph-ul de la nivelul cavităţii orale scade considerabil, bacteriile care populează mediul oral sunt hrănite din belşug cu aceste alimente preferate, producând cantităţi crescute de acizi cu rol de demineralizare a ţesutului dentar. Deci procesul este simplu: alimente bogate în zaharuri – descompunerea lor în acizi – demineralizarea ţesutului dentar – carii”, spune Dr. Adrian Mina.

Astfel, obezitatea nu poate duce doar la apariţia cariilor, ci poate cauza şi probleme ceva mai grave, cum ar fi bolile paradontale.

“Pe lângă acest proces simplu care are drept rezultat apariţia de leziuni carioase, numeroase studii asociază problemele parodontale cu obezitatea. Această legătura este cauzată de prezenţa în saliva persoanelor obeze a unor cantităţi enorme de microorganisme implicate în patologia parodontala, de tipul Selenomonas Noxia. Deci, pe lângă procesul de favorizare a apariţiei cariilor, dieta bogata în carbohidraţi care determină obezitatea, stimulează şi întreţine şi afecţiunile parodontale cu rezultate dezastruoase asupra stării de sănătate generală”, explică medicul.

Importanţa dietei echilibrate pentru sănătatea dinţilor

Pentru scăderea indicelui de masă corporală, dar şi pentru reducerea riscului de îmbolnăvire a cavităţii orale, este recomandată o dietă echilibrată.

“Drept urmare, măsurile impuse pentru limitarea obezităţii – consum bogat de fructe şi legume şi scăderea alimentelor procesate şi bogate în zaharuri, au un rezultat benefic şi asupra sănătăţii orale prin limitarea factorilor favorizanţi ai cariilor dentare şi a bolii parodontale”, este de părere medicul stomatolog.

sursa

Premieră: Cel mai așteptat film al anului din Moldova
Articolul anterior
Elena Băncilă: “Dacă consumi ciocolată, paste… cât duce trenul, e clar că nu ai cum să fii suplă”
Articolul următor