Sfaturi utile pentru sănătatea articulațiilor: cum să îmbunătățești mobilitatea și să uiți de durere

Durerile articulare sunt o problemă ce îi poate afecta atât pe tineri, cât și pe vârstnici. De-a lungul vieții, oasele și articulațiile sunt supuse unui efort constant, în special datorită funcției lor de susținere a greutății corpului. În același timp, sănătatea articulațiilor este influențată de stilul de viață, alimentație, tipul de activitate profesională, predispoziția ereditară către boli osoase și ale țesutului conjunctiv.

O articulație este formată din două sau mai multe capete osoase acoperite cu cartilaj articular, iar în spațiul dintre suprafețele  osoase se regăsește lichidul sinovial – un lubrifiant natural care hrănește cartilajul, asigură alunecarea suprafețelor, având totodată rol de amortizare în timpul mișcării.

Cartilajului articular este un țesut conjunctiv cu o structură specială: 90% din cartilaj reprezintă matricea de fibre de colagen și proteine (numite proteoglicani) și apa, iar 10% – celule condrocite ce sintetizează colagen și proteoglicani.

Se știe că, odată cu înaintarea în vârstă, lichidul sinovial se formează mai lent, iar cartilajul deteriorat nu mai poate rezista la suprasolicitarea mecanică constantă. Astfel, apar durerile, deformarea articulației și limitarea mișcărilor.

Leziunile articulare pot avea mai multe cauze 

Articulațiile genunchiului, șoldului și gleznei sunt solicitate constant datorită funcției lor de susținere, menținând în același timp greutatea corpului. Articulațiile mâinilor și coloanei vertebrale sunt afectate la ridicarea de greutăți.

Activitățile sportive și munca fizică intensă, traumele (după luxații, entorse sau fracturi), avansarea în vârstă sunt câteva dintre cauzele durerilor articulare. Potrivit specialiștilor, osteoartroza (boala articulară degenerativă) este principala cauză a durerii și invalidității în rândul persoanelor de peste 50 de ani din majoritatea țărilor lumii.

Specialiștii ne spun că procesele începătoare de degenerare a cartilajului articular apar mult mai devreme decât apariția durerilor în sine. Din acest motiv, este bine să fie aplicate din timp măsurile de prevenire a deteriorării articulațiilor.

Sfaturi care te vor ajuta să îți menții articulațiile sănătoase pe tot parcursul vieții:

1. Controlează-ți  greutatea corpului. Excesul de kilograme crește presiunea asupra articulațiilor, ceea ce duce la degenerarea și îmbolnăvirea lor. În acest caz au de suferit în special articulațiile șoldurilor și genunchilor.

2. Adoptă o dietă sănătoasă și echilibrată. O alimentație variată și bogată în nutrienți, precum minerale, vitamine, calciu și vitamina D mențin sănătatea țesutului osos.

3. Poartă încălțăminte confortabilă. Durerea la genunchi, picioare, șold și spate poate o manifestare a supraîncărcării articulațiilor din cauza tocurilor sau unui alt tip de încălțăminte incomodă.

4. Exercițiile fizice moderate, de 3-5 ori pe săptămână, au efect benefic asupra articulațiilor, contribuind la întărirea mușchilor și ligamentelor articulare. Dacă suferiți de leziuni  articulare, practicați activități cu impact redus pe genunchi, cum ar fi înotul sau ciclismul.

Păstrarea articulațiilor și oaselor sănătoase îți permite să alergi, să mergi, să faci sport și să te bucuri de o calitate bună a vieții pe termen lung.

Din fericire, există o modalitate de a preveni deteriorarea cartilajului articular sau de a atenua simptomele. Pentru a ajuta suprafețele articulare să își mențină rezistența, vin în ajutor preparatele ce conțin condroitină și condroprotectori glucozaminici.

Preparatele din gama FLEXIMOBIL® (capsule și gel topic) au grijă de sănătatea articulațiilor tale și calmează durerea!

FLEXIMOBIL® capsule sunt recomandate pentru menținerea sănătății sistemului osteoarticular la persoanele care solicită intens articulațiile, cum ar fi persoanele cu activitate fizică intensă, persoanele supraponderale precum și cele de vârsta a treia.

Pentru o acțiune complexă, Fiterman Pharma a creat preparatul FLEXIMOBIL® AKTIVcapsule cu o combinație inovatoare de glucozamină, condroitină și colagen (componente esențiale ale cartilajului articular) și extract de gheara diavolului, bogat in harpagozide (minim 10%).

Preparatele cu glucozamină și condroitină ajută la refacerea articulațiilor și prelungesc sănătătea lor pe termen lung. Condroitina ajută la regenerarea suprafețelor cartilaginoase ale articulațiilor, normalizează producția de fluid pentru articulații, îmbunătățește mobilitatea articulațiilor, are efect antiinflamator și analgezic. Glucozamina contribuie la ameliorarea funcțiilor articulare și dispariția durerii.

FLEXIMOBIL® ARTICULATII capsule conține glucozamină, condroitină și extract de gheara diavolului, bogat în harpagozide (minim 10%).

Preparatele FLEXIMOBIL® se administrează:

– pentru buna funcționare a articulațiilor (șold, genunchi, gleznă, coloană, umăr, mână)

– în cazul suprasolicitării mecanice a articulațiilor (munca fizică solicitantă, sport de performanță, obezitate)

– pentru recuperarea articulară după traumatismele aparatului locomotor

Remediile Fleximobil, sub formă de gel emulsionat, calmează durerea și combat inflamația prin administrarea topică!

FLEXIMOBIL® HOT gel conține Ulei de Gaultheria procumbens, camfor, extract de gheara diavolului (Harpagophytum procumbens), extract de arnică (Arnica montana).

Gelul aplicat local intensifică microcirculația la nivelul pielii și produce o senzație plăcuta de încălzire.

Este recomandat în durere și rigiditate musculară, durere lombară, torticolis, dureri musculare din raceală și gripă, dureri reumatice acute (artroze ale mâinilor, picioarelor și genunchilor, spondilita anchilozantă etc.), recuperarea musculară după exercițiile fizice sau efort fizic intens.

FLEXIMOBIL® ICE, gel cu efect local de răcire, conține mentol, extract de gheara diavolului (Harpagophytum procumbens), extract de arnica (Arnica montana), ulei de mentă.

Este recomandat în ameliorarea durerilor musculare și articulare de origine reumatică sau traumatică (entorse, luxații, întinderi musculare, contuzii), artroze ale mâinilor, picioarelor, genunchiului etc, tendinită, bursită, periartrită, febră musculară după activități sportive sau efort fizic solicitant.

Producător: Fiterman Pharma

Găsiți produsele în toate farmaciile din țară, inclusiv online.

Avertismentul medicilor: Lipsa de somn și cea a mișcării îmbolnăvesc inima

Medicii specialiști în bolile cardiovasculare avertizează că lipsa constantă a somnului și a mișcării duc la o îmbolnăvire prematură a inimii.

Un studiu publicat în ianuarie în American Journal of Lifestyle Medicine a analizat relația dintre somn, mișcare și depresie și bolile de inima, scrie Eating Well.

Cercetătorii au folosit baza de date pe care o aveau la dispoziție în 2020 Centrul pentru Controlul Bolilor din SUA (CDC) și departamentele de sănătate din statele americane. Printre aceste informații se găseau și mai multe sondaje naționale completate anual de pacienți cu vârste de peste 18 ani.

Sondajul din 2020 includea întrebări despre afecțiunile cardiace, obiceiurile de somn și mișcare, precum și despre depresie. Întrebările vizau anumiți parametri pentru a-i ajută pe cercetători să obțină date mai precise. De exemplu, noțiunea de „somn suficient” a fost definită că somn de șapte sau mai multe ore într-un interval de 24 de ore.

În privința mișcării, subiecții au fost întrebați dacă au participat la orice activitate fizică sau exercițiu în ultima luna, iar chestionarul includea exemple precum alergarea, golful, grădinăritul și mersul pe jos.

Participanții au fost, de asemenea, întrebați dacă medicul de familie le-a spus vreodată că au o tulburare mintală precum depresie.

Pentru că rezultatele să fie cât mai relevante, participanții au fost rugați să menționeze în chestionare și alți factori, precum rasă/etnia, sexul, vârstă, venitul, indicele de masă corporală, dacă fumează.

Ce a arătat studiul

Cei care nu dormeau suficient și nu făceau mișcare aveau cel mai mare risc de a suferi de boli cardiace. Iar depresia are legătură și ea cu afecțiunile cardiace.

Oamenii de știință au analizat și cazurile celor care nu dormeau suficient, nu făceau mișcare și aveau și depresie. Ei au comparat acest grup cu cel al persoanelor care nu dormeau suficient și nu făceau mișcare, dar nu erau deprimați. Riscurile de a suferi de boli de inima erau mari în ambele grupuri, dar erau mai ridicate la grupul cu depresie.

Cu alte cuvinte, lipsa de somn și de mișcare poate crește riscul de a te îmbolnăvi de inima, dar depresia mărește și mai mult pericolul.

Tulburările somnului sunt foarte periculoase

Bolile de inima încă reprezintă cauza nr. 1 de deces în Statele Unite, potrivit CDC. Studiul sugerează că activitatea fizică și odihnă sunt factori importanți în reducerea riscului de boli cardiace, întrucât previn și contribuie la controlarea depresiei.

Concluziile corespund cu cele ale studiilor anterioare care au arătat că factorii ce țin de stilul de viață joacă un rol important în riscul de îmbolnăvire, notează publicația citată.

În cazul somnului, de pildă, un alt studiu a arătat că insomnia poate mari cu 69% riscul de a suferi de infarct. Apneea, o altă tulburare a somnului, poate crește, de asemenea, riscul de apariție al bolilor cardiace.

Prin urmare, dacă ai un somn întrerupt care provoacă ritmuri circadiene neregulate, acest lucru poate crește cu 300% riscul de îmbolnăvire.

Cât privește depresia – somnul insuficient și lipsa mișcării pot crește riscurile de a suferi de depresie. Persoanele care sunt deprimate tind să nu doarmă bine și să nu facă mișcare.

Schimbări simple care nu-ți dau viață peste cap

Schimbarea stilului de viață poate fi dificilă, dar există câteva soluții pentru a face mai ușoară această tranziție. Când schimbi un obicei este important să cunoști rezultatul pe care îl dorești și de ce anume vrei să-l obții. Și e important să fii sinceră cu ține.

În primul rând, trebuie să te întrebi de ce vrei să faci această schimbare. De ce este atât de importantă? Răspunsul sincer va fi cel mai puternic resort care te va împinge spre schimbarea dorită.

Deși unii oameni pot schimbă mai multe obiceiuri o dată, mulți au nevoie de pași mărunți, cel puțin la început. Este important să începi de acolo unde te afli cu adevărat, nu de unde ți-ai dori să fii sau de unde ai fost cândva.

Iar uneori căile simple și soluțiile sănătoase te pot ajută să ajungi mai ușor acolo unde îți propui, deci nu-i nevoie să-ți dai viață peste cap. De exemplu, renunță la sucul pe care îl bei în fiecare zi și bea apă. Sau încearcă să adaugi o bucată de fruct în gustarea de dimineață. Poate începi să faci o plimbare de 15 minute dimineață. Cel mai importat lucru este că schimbările sănătoase din stilul tău de viață să fie plăcute și sustenabile pentru ține.

Concluzii

Așadar, după cum arată studiul menționat, somnul și mișcarea sunt esențiale pentru sănătatea inimii, așa că trebuie să faci tot ce e posibil să-ți îmbunătățești calitatea și cantitatea acestor doi parametri fundamentali pentru o viață sănătoasă. Caută să reduci expunerea la lumina înainte de somn și să-ți creezi o rutină a somnului.

Dacă nu faci mișcare periodic, nu-i nevoie să faci sesiuni de câteva ore în fiecare zi. Caută să faci mișcare mai des în timpul zilei, chiar dacă numai cinci minute. Oricât de puțin e mai mult decât deloc!

Deci, oricare ar fi obiceiurile pe care încerci să le schimbi, fă ceea ce poți și exersează noul obicei puțin câte puțin, cu răbdare, până când îl șlefuiești și devine ceva firesc. Înainte să-ți dai seama, vei reuși să ai un nou obicei, iar inima ta va fi și ea mai fericită și mai sănătoasă.

sursa

Urzicile – primele vitamine de primăvara! Cu ce beneficii îţi încarcă organismul?

Bogate în aminoacizi, vitamine şi microelemente, urzicile sunt un aliment binevenit primăvara, când apar, fragede, la suprafaţa solului. Pe lângă faptul că sunt o sursă proaspătă de vitamine, urzicile au şi alte beneficii pentru sănătate. Ele au proprietăţi antiinflamatoare, antioxidante, imunostimulatoare, regenerante, diuretice, de detoxifiere, purifică limfa şi îmbunătăţesc procesele de metabolism. De ce este bine să introduci urzicile în dietă, în sezonul de primăvară?

separator
bab842434502aab8af16ecd3cd50164b

Urzicile conţin cantităţi mari de acid folic, vitamina A, K, calciu, magneziu şi kaliu

Potrivit centrului de medicină naturistă de la Universitatea Bastyr, din Washington, urzica este un aliment nutritiv excelent, întrucât conţine mult acid folic, vitamina A, K, calciu, magneziu şi kaliu. O ceaşcă de urzici gătite furnizează organismului 32-42% din cantitatea zilnică necesară de calciu pentru un adult. Calciul protejează dinţii şi oasele, reduce simptomele sindromului premenstrual, previne durerile de cap, stările depresive şi meteorismul.

Urzicile sunt, de asemenea, o sursă bună de vitamina A şi K. O singură ceaşcă de urzici gătite conţine de trei ori mai multă vitamina A decât cantitatea de care are nevoie zilnic un adult.

Vitamina A, împreună cu calciul şi vitamina D, întăreşte ţesutul dentar şi osos. Organismul are capacitatea de a depozita vitamina A, datorită caracterului ei liposolubil. Prin urmare, vitamina A pe care o ingeri din urzici nu va fi irosită. De asemenea, urzicile sunt o sursă excelentă de vitamina K, necesară în procesul de coagulare a sângelui şi reducerea osteoporozei. O ceaşcă de urzici (240ml) gătite conţine 369-495% din aportul zilnic recomandat de vitamina K. Ca şi vitamina A, organismul poate depozita vitamina K, pentru a fi utilizată ulterior.

Urzicile au efect puternic antioxidant

Un studiu efectuat în 2004 a determinat că mai mulţi compuşi fenolici din urzici au efect antioxidant puternic, acţiune antimicrobiană şi antiulceroasă. Substanţele antioxidante din urzici manifestă, inclusiv, acţiune antiaterosclerotică, antiinflamatoare, regenerantă.urzicille

Urzica vindecă bolile inflamatoare

Urzica ajută la reducerea inflamaţiei din tractul urinar, uşurează evoluţia artritelor, eczemelor. Un studiu publicat în „Journal of Royal Society of Medicine”, în 2000, raportează că frunzele de urzică pot reduce inflamaţia articulaţiei halucelui, atunci când sunt aplicate pe zona dureroasă.

Urzicile au efect antialergic

Proprietățile lor antihistaminice ajută la suprimarea reacțiilor alergice din organism, a strănutului și mâncărimii. În plus, urzica manifestă efect decongestionant la nivelul căilor respiratorii.

Eficientă în hiperplazie benignă de prostată

Un grup de cercetători de la Universitatea de Medicină din Maryland a constatat că urzica poate ameliora fluxul urinar redus, necesitatea permanentă de a urina şi incapacitatea de a goli complet vezica urinară în caz de hiperplazie benignă de prostată, boală în care cresc dimensiunile prostatei.

Urzica este un stimulent sexual

S-a demonstrat că substanţele active prezente în urzică au capacitatea de a menţine testosteronul activ şi pot ajuta în caz de apetit sexual scăzut. Lignanii previn excreţia testosteronului din sânge şi contribuie astfel la stimularea libidoului.

ceaiurzica538x354-1441975588

Cum te ajută urzicile în obezitate

Urzicile sunt antioxidante, diuretice, purificatoare. Expertul în nutriţie, Gillian McKeith, susține că ceaiul de urzici trebuie să se regăsească într-o dietă de slăbire. În articolul ,,Urzicile, dincolo de înțepătură”, naturopatul Terri Willard afirmă că urzicile contribuie la purificarea sistemului limfatic şi curăţarea rinichilor de resturi metabolice, motiv pentru care acestea sunt binevenite în tratarea diabetului și a obezităţii. Eliminarea toxinelor acumulate în țesutul muscular și cel limfatic permite corpului să funcționeze eficient. Gillian McKeith susţine că ,,ceaiul de urzică este un stimulator al metabolismului şi un supresor natural al foamei’’.

Chiar dacă urzicile nu pot substitui eficiența exercițiilor fizice practicate la sală, pentru a da jos kilogramele în plus, este bine să incluzi urzicile în meniu, ca parte a unei diete sănătoase.

nettle-tomato-salad

Sfaturi privind consumul de urzici!

• Frunzele de urzică trebuie opărite sau fierte înainte de a fi consumate, pentru a neutraliza acizii înţepători de pe suprafaţa frunzelor;
• Cea mai potrivită pentru consum este salata din urzici, cu ados de ulei de floarea soarelui sau măsline, pentru că, astfel, se păstrează o bună parte din vitamine şi se asimilează eficient vitamina A şi K din urzică;
• Pentru a prepara un ceai de urzică foloseşte o lingură de frunze proaspete ori uscate la 250 ml de apă fierbinte şi lasă timp de 10 minute la infuzat;
• Dacă administrezi medicamente cu efect diuretic, consultă medicul înainte să incluzi urzicile în dietă, deoarece urzicile, au și ele, acţiune diuretică și pot conduce la deshidratare;
• Persoanele care iau în mod regulat medicamente cu efect anticoagulant, dar şi gravidele, ar fi bine să evite consumul unor cantități mari de urzici, deoarece acestea pot creşte riscul de formare a trombilor în vasele de sânge şi stimulare a contracţiilor uterului.

Testul de sânge care poate depista cancerul în stadiu incipient

Un studiu arată că testul de sânge poate depista anumite tipuri de cancer în stadii incipiente, chiar și în lipsa simptomelor. Testul de sânge numit Galleri depistează ADN-ul celulelor canceroase și ajută la diagnosticare înainte ca pacienții să înceapă să dezvolte simptome.

Ce rezultate a avut testul de sânge care poate depista cancerul Studiul realizat pe 6.621 de persoane de peste 50 de ani a scos la iveală mai multe tipuri de cancer în stadiu incipient, iar aproape trei sferturi erau forme care nu ar fi fost testate în mod obișnuit, potrivit libertatea.ro.

Testul de sânge a detectat 19 tumori solide localizate la sân, ficat, plămâni și colon, dar și cancere ovariane și pancreatice, care sunt de obicei detectate într-un stadiu avansat și au rate de supraviețuire scăzute. Dintre tipurile de cancer identificate, 14 au fost în stadiu incipient și 26 au fost forme ale bolii nedepistate în mod obișnuit.

Testul Galleri arată și unde este localizat cancerul Testul Galleri mai arată și unde este localizat cancerul, iar asta ajută medicii să pregătească pacientul pentru următoarele etape. Chiar dacă testul de sânge nu poate fi momentan aplicat la scară largă, „oferă un indiciu privind ceea ce poate rezerva viitorul, o abordare foarte diferită a screening-ului pentru cancer”, a transmis Deb Schrag, un medic care a luat parte la studiu.

Premierul Israelului Beniamin Netanyahu, vaccinat contra Covid-19 de către medicul său român
Articolul anterior
Alexandru Rafila cere Guvernului României să doneze Moldovei vaccinuri din lotul Pfizer/BioNTech
Articolul următor