De la idee la faptă. Shâtor, prima școală de design vestimentar, creată de o moldoveancă

Povestea Shâtor începe în toamna anului 2019, când se numără bobocii, se deapănă amintiri sau se împletesc noi idile romantice. Alina avea mereu în gând ideea de a împărtăși din experiența sa profesională și cu alți oameni, care la fel ca ea, iubesc să mânuiască ața și acul.

separator
Țesea planuri despre deschiderea unei școli de croitorie, voia altceva decât cursurile unei școli profesionale. Voia, dar nu avea curajul. A venit abia când și-a zis că este o femeie puternică și frumoasă și că va reuși, și a reușit.

„Am început să predau individual, apoi în grup de 3, de 5 persoane. Treptat, am multiplicat mașinile de cusut, mobilierul, rechizitele și manechinele din atelierul meu. În scurt timp, puneam bazele unei școli de croitorie și design vestimentar, și intuiția mea nu a dat greș. Într-adevăr am simțit că era o necesitate mare pe piață. Am decis să învăț toți doritorii sa facă haine pentru ei înșiși, pentru familia lor sau chiar să deschidă o mică afacere”, spune Alina Spătaru, fondatoarea școlii de design vestimentar și croitorie – Shâtor.Școala are un program de cursuri adaptat pentru începători și amatori. Durata cursurilor este de 8 săptămâni de croitorie și 6 săptămâni de design vestimentar. Lecțiile se petrec de 2 ori pe săptămână.

„Este necesară o pauză între lecții pentru a lucra și acasă, și a medita asupra temelor și a sursei de inspirație. Arta creativă necesită timp, dăruire și pasiune. Pe lângă obiectele de specialitate, profesorii împărtășesc din experiența lor, privind lucrul cu clienții, vânzarea, promovarea”, a adăugat Alina.Tot de la idee la faptă a venit și gândul de a organiza împreună cu absolventele școlii Shator o seară în care lumea va vedea rodul muncii al discipolilor, dar și al Alinei. Zis și făcut. Alina împreună cu profesorii școlii, Antocel Tatiana- instructor croitorie și Eugen Reabenikiy – instructor designer vestimentar au selectat 5 participante, care urmau să pregătească câteva piese vestimentare, pe care publicul le va vedea la „Noaptea Lupilor”. Fetele au muncit de cu zori și până în seară, timp de 5 luni.Spectacolul de modă și transformare – ,,Noaptea Lupilor” cuprinde o istorie eroinelor, expusă prin colecțiile de haine create de acestea. Veți trăi împeună cu ele, iluzii, amintiri, idei nespuse. Pe 29 februarie, în ultima zi din iarna anului 2020, vino să creăm istorie, vino să te vezi pe tine. Mai puternică, mai frumoasă, mai ambițioasă.

Pentru anul 2020, echipa școlii Shator își propune să dezvolte programe noi de studii și masterclass-uri, pentru pasionații de modă! Echipa Shator te așteaptă și pe tine, dacă îți place moda și noile tendințe vestimentare.

Cele mai frecvente minciuni care ți se spun despre reparația mașinii tale: dezvăluirile unui mecanic

Deși este important să ții pasul cu întreținerea mașinii tale, există riscuri să cheltuiești mai mult decât ar trebui la mecanic. Mai rău, s-ar putea să cheltuiți bani pe lucruri de care nici măcar nu aveți nevoie.

GOBankingRates a vorbit cu Chris Pyle, un mecanic auto calificat și expert auto la JustAnswer, despre principalele minciuni pe care le aud oamenii despre reparațiile auto, scrie ziare.com. Iată ce a spus acesta.

Ar trebui să schimbați uleiul în funcție de vechimea mașinii

Ideea că trebuie să schimbați uleiul în funcție de vechimea mașinii este, după părerea lui Pyle, „o prostie”.

Mulți mecanici vă vor spune, de asemenea, că trebuie să schimbați uleiul la fiecare 5.000 de kilometri. Deși acest lucru este adevărat pentru unele vehicule, cele mai moderne pot merge adesea mult mai mult timp – până la aproximativ 12.000 de km – fără o schimbare de ulei. Ceea ce contează este ceea ce recomandă producătorul și ceea ce indică culoarea jojei.

„Obiceiurile dumneavoastră de conducere, motorul și kilometrii vor determina când trebuie schimbat uleiul. Puteți să vă uitați la uleiul de pe jojă pentru a vedea când este necesar, vizualizând culoarea.”

Aveți nevoie de protecție pentru vopsea și tapițerie

O altă minciună frecventă este aceea că trebuie să vă protejați vopseaua și tapițeria mașinii, indiferent de cât costă. Și poate costa o sumă considerabilă – în jur de 499 de dolari, potrivit lui Pyle.

„Practic, ei petrec 30 de minute pulverizând niște ceară pe vopsea și produse similare cu scotch guard pe țesătură”, a spus Pyle. „Practic, primești aproximativ 50 de dolari în produse și timp, cu o marjă de profit uriașă”.

Trebuie să aveți mai multe sisteme antifurt

Vi s-a spus vreodată că mașina dumneavoastră are nevoie de sisteme antifurt suplimentare? Cu excepția cazului în care vehiculul dumneavoastră nu are niciunul, este foarte probabil ca acest lucru să nu fie adevărat.

„Cel de la producător este adecvat”, a spus Pyle. „Dacă un hoț vrea mașina, va avea instrumente de diagnosticare la nivel de dealer și va face chei pe loc și o va fura, indiferent de sistemele care au fost adăugate.”

Geometria roților este o necesitate

Majoritatea mașinilor moderne solicită o aliniere pe patru roți. Aceasta include furgonete, autoturisme, crossovere și SUV-uri mici. Dacă vă reparați mașina și mecanicul vă spune că aveți nevoie de alinierea tuturor celor patru anvelope, aceasta este adesea o idee bună.

Cu toate acestea, potrivit lui Pyle, unii mecanici vor încerca să vă taxeze pentru toate cele patru roți, chiar și atunci când le aliniază doar pe două dintre ele. Dacă, să zicem, roțile din spate nu au fost reglate, acest lucru nu este adevărat. Asigurați-vă că verificați de două ori tot ceea ce a făcut mecanicul și comparați cu factura totală pentru a vă asigura că nu plătiți prea mult.

Aveți nevoie de o revizie a sistemului de combustibil

Deși este posibil să aveți nevoie de un service pentru sistemul de alimentare cu combustibil, nu toate sunt atât de bune pe cât se crede.

„Unele sunt chiar bune, dar multe nu sunt deloc speciale. Acestea variază de la 249 de dolari la 449 de dolari”, a spus Pyle. „Cele care nu sunt bune sunt doar un agent de curățare a injectoarelor de combustibil adăugat în rezervorul de combustibil. Proprietarul poate face același lucru cumpărând o sticlă cu 10 dolari.”

Veți avea nevoie de anvelope noi mai devreme decât credeți

Feriți-vă de mecanicii care încearcă doar să vă vândă mai mult decât trebuie lucruri precum anvelope noi – se întâmplă mai des decât ați putea crede.

„Multe ateliere vă vor verifica mașina în speranța de a găsi o problemă și de a vă vinde ceva. Ei vă vor spune că anvelopele sunt sub 5 mm și ar trebui înlocuite. Nu este cazul”, a spus Pyle. „Dacă conduceți inteligent, puteți rula o anvelopă până la 1 mm de bandă de rulare. Banda de rulare este acolo pentru a elimina apa. Dacă conduci mai încet pe ploaie, poți obține mult mai mulți kilometri din anvelope.”

Aveți nevoie de frâne noi mai devreme

A avea frâne fiabile este esențial pentru a asigura o călătorie sigură. Dar dacă ți se spune că ai nevoie de ele în momentul în care sunt sub 3 mm, s-ar putea să mai reziste un pic.

„Frânele sunt adesea recomandate sub 3 mm. Din nou, dacă le acordați atenție, le puteți folosi mai mult timp”, a spus Pyle. „Cei mai mulți menționează lucrurile prea devreme, deoarece majoritatea proprietarilor de mașini nu acordă atenție mașinilor lor. Ei doar pun benzină în ea și nu verifică niciodată”.

Trebuie să plătiți pentru greșelile lor

Dacă ați plecat vreodată cu mașina de la reprezentanță sau de la mecanic după ce ați făcut reparații doar pentru a constata că ceva nu este în regulă, în general, ei sunt cei care trebuie să rezolve problema, nu dumneavoastră. Așadar, gândiți-vă de două ori înainte de a plăti pentru ceva ce au făcut greșit, mai ales dacă acest lucru este prevăzut în contract.

„Ați încheiat un contract conform căruia diagnosticul și reparația lor sunt corecte și [soluția]”, a spus Pyle. „Dacă plecați cu mașina și încă mai aveți probleme, nu ar trebui să plătiți pentru a repara altceva. Ei încalcă contractul. Ei nu au furnizat ceea ce ați semnat și pentru care ați plătit. Trebuie să îndrepte lucrurile, făcându-și treaba sau să vă restituie banii și să o ia de la capăt”.

Alte minciuni pe care le-ați putut auzi despre reparația mașinii dvs.

Iată doar câteva alte minciuni sau concepții greșite despre reparația mașinii pe care s-ar putea să le credeți:

Trebuie să vă duceți autovehiculul la reprezentanța de unde l-ați cumpărat pentru a face reparații, altfel pierdeți garanția. În realitate, ar trebui să puteți să vă duceți vehiculul la orice atelier de reparații acreditat fără să vă pierdeți garanția.

Aveți nevoie de reparații suplimentare. Unii mecanici vor încerca să profite de clienți, spunându-le că au nevoie de mai multe reparații decât credeau. Cereți o a doua opinie, scrie finance.yahoo.com.

Este nevoie de o reparație completă a frânelor. Dacă un mecanic spune că aveți nevoie de o reparație completă a frânelor, întrebați dacă puteți înlocui pur și simplu plăcuțele de frână. Aceasta este o soluție mult mai ieftină – și adesea viabilă.

Aveți nevoie de o spălare a lichidului de transmisie. Acest lucru poate costa între 125 și 250 de dolari. Și, deși veți avea nevoie de una uneori, s-ar putea să nu fie atât de des pe cât susține mecanicul. Aflați de ce o sugerează înainte de a merge pe această cale. O schimbare a lichidului și a filtrului de ulei ar putea fi suficientă.

#stilunic–Tania Turtureanu și Milla Danilceac:”Crezi că este ușor să șcrii o piesă în 30 de minute”!

Datorită lor ne-am ales cu imnul emisiunii #stilunic, deoarece invitatele acestei ediții, Tania Turtureanu și Milla Danilceac, l-au compus în timp ce aveau loc filmările. Și da, nu le-am lăsat libere cu una cu două, le-am mai provocat să o transforme pe Nicoleta Adam. Ce ne-a ieșit la final vedeți în noul episod #stilunic!

Vă mulțumim că ne sunteți alături!

VOX POPULI: Este presa liberă în exprimare în Republica Moldova?

Cât de liberă este presa în R. Moldova? Ce așteptări au oamenii de la mijloacele de informare în masă și ce informații primesc, de fapt? Am decis să aflăm azi la noua ediție de VOX POPULI.

La Milano, trei măști din hârtie se vând cu 70 de euro
Articolul anterior
Video! Imagini filmate cu drona din orașele fantomă din nordul Italiei
Articolul următor