Zice că ar sta ore încontinuu să confecționeze pălării unice, cu meticulozitate și mângâiere de gând. Cu o diplomă de jurist- economist, a însușit „Arta” asta de una singură, neavând cunoștințe în domeniul designului, ci doar multă încredere în forțele proprii și perseverență, de care a dat dovadă în tot acest timp. Spune, că în design este ca și în afaceri, nu ai dreptul la erori, iar fiecare colecție este ca o lume plină de magie și mister unde pălăriile iau viață. Despre proiectul ”Julie-Anne Millinery”, creat din pasiune și cu multe investiții emoționale, ne-a povestit talentata creatoare – Iuliana Chiroșca.
- Iuliana C.E foarte simplu, dacă stai și te adâncești în detalii. Pentru că e vorba de vocație. Pentru că design vestimentar în zilele noastre este o cale bătătorită, pentru că lenjeria ar fi fost o modalitate care m-ar fi forțat să ma exprim în niște termeni prea pasionali, iar eu prefer să servesc totul într-o lumină de eleganță acoperită cu măsura, corect dozată și gradat eliberată din tipare. Eu în rol de protagonistă, pentru că așa a fost să se întâmple. Este vorba despre niște lucruri care trebuiau să se întoarcă pe dos, ca să se nască această marcă. Am demisionat cu câteva luni în urmă, ca să pot să focusez toată energia mea într-un sens unic, singurul care îmi oferă senzația de încredere și îmi poate genera doza de optimism… Astăzi, sunt absolut mândră de realizările mele, s-au născut din munca a doua mâni și mintea unei singure femei, deci totul este posibil.
- Iuliana C.Istoria aceasta începe în 2012, când am decis să investesc primii 200 euro, unicii disponibili pe atunci. Erau bani pe care îi aveam de la tata, cadou de ziua mea. Erau predestinați pentru altceva și eu am decis să-i cheltuiesc pe niște cursuri – unde am putut prelua câteva noțiuni sumare de millinery. În continuare au urmat ani în care am întors pe dos mașina de cusut ca să înțeleg cum funcționează aceasta, am montat și am demontat pălării, am bătut la uși la foarte multe uși, ca cei de după ele să-mi permită sa mă afirm. Nu sau deschis decât foarte puține din cauza scepticismului și neîncrederii, pe motiv că era un produs nou pe piața pe care oamenii nu-l puteau vedea potent, acceptat, infiltrat. Pe motiv că un jurist-economist nu putea furniza doza de încredere … altfel ar fi stat lucrurile pentru cineva cu studii în domeniu. Mi-a fost extrem de greu practic echivalent cu “dureros”, cu toate acestea, neîncrederea lor a fost unicul stimulent, acel care ma biciuit încontinuu ca să găsesc puterea de a le dovedi contrariul “Doar eu cunosc limitele și potențialul meu!!!”.
- Iuliana C.Deontologia care derivă din cei 7 ani de acasă și din atitudinea acestuia în general. Design este și afacere. În afaceri nu ai dreptul la erori care să-ți păteze imaginea. În afaceri e loc de concesii, acolo unde tu să-ți protejezi imaginea într-un mod absolut diplomatic… imaginea ți-o faci singur, în timp. Fiecare colecție este de fapt un discurs al fiecărui creator. Noi vorbim și exprimăm emoțiile noastre cele mai ascunse uneori, prin artă prin creație, prin faptul cum manevrăm finisajele și cum le impunem să vorbească în locul nostru. E o lume plină de magie și mister unde lucrurile simple iau viața pentru că de multe ori o pălărie se poate naște din nimic, din niște fâșii netrebuincioase de fetru sau bucăți de materiale pe care le-ai aruncat la coșul de gunoi. Magia e că poți valorifica lucruri printr-o simplă atingere și o mângâiere de gând. Uneori sunt pălării care se încăpâținează, sau ele sau mașina de cusut o face. Este vorba de concentrația de energii într-o X zi, și nu contează că tu ești șefa, uneori trebuie să înțelegi, că anume azi nu trebuie să miști lucrurile din loc și atât.
- Iuliana C.Pentru că am crescut cu vorba tatălui meu sunându-mi în urechi “ Ești rea, dar gospodină”, pentru că sunt principială, pentru că atunci când se naște în mine un obiectiv, acesta devine imagine în vis noaptea, idee care pulsează necontenit în minte ziua și asta fără încetare.
Fotograf: Victor Pictor
Designer vestimentați: Diana Voevuțki