Tânăra crede în producătorii autohtoni și în produsele create acasă. Aceasta a lansat și o platformă online de promovare absolut gratuită pentru ei, madein.md. Află care sunt ultimele proiecte în care s-a implicat și ce planuri de viitor are Daniela Colesnic!
- Daniela Proiectul Madein.md a fost lansat pe 13 mai 2014, deci cam de 2 ani și ceva am început activ să explorez producția noastră autohtonă.
- Daniela Mie mereu nu-mi ajunge timp pentru realizarea ideilor pe care le am și multitudinea activităților în care sunt implicată. Ce ține însă de job, sunt activități de management ale proiectului, am grijă să organizez întreg procesul de lucru. În plus, de obicei, o mai fac și pe editorul de știri. Nu suport greșelile gramaticale. (zâmbește) La moment dezvoltăm un magazin online, ne mutăm într-un oficiu nou și asta îmi consumă mult mai mult decât 8 ore pe zi.
- Daniela Eu cred că mulți așa și nu au înțeles scopul proiectului pe care l-am lansat. Madein.md este un site catalog al produselor fabricate în Moldova, un site informativ, care oferă producătorilor- spațiu pentru promovare. Acest spațiu pentru promovare este oferit absolut gratuit, deci din start decade această întrebare cu promovare pentru profit. Îmi pare nespus de rău că suntem percepuți ca o agenție de PR. Ce ține de mine personal și mai ales de când am inițiat proiectul Madein.md, am început să susțin mai mult producția autohtonă. De asemenea, am mereu grijă ca și toți cei care mă cunosc să consume cât mai multe produse autohtone.
- Daniela Noi încercăm să acoperim toată gama de produse autohtone din toate sferele de producere. Am început acest proiect din necesitatea unei baze de date a produselor locale. Știu că mulți ar vrea să cumpere mai multă producție autohtonă, dar cu părere de rău nu cunosc tot ce se produce în țară. Astfel, noi încercăm să-i facem cât mai vizibili în mediul online pe producătorii noștri. Încercăm să descoperim producători autohtoni și să arătăm că avem o alegere bogată de produse.
- Daniela De obicei, noi singuri încercăm să organizăm diverse campanii în care să implicăm cât mai mulți producători. De exemplu, campania noastră de încurajare a consumului de produse alimentare „De 7 ori degustă și o dată alege”. Lunar, organizăm degustări de diferite produse, unde oferim posibilitatea tuturor să facă cunoștință cu diversitatea producătorilor dintr-o categorie sau alta. În luna septembrie, am organizat o degustare de bere (cu 14 producători locali de bere și 34 tipuri de bere autohtonă), iar pentru luna octombrie pregătim o degustare de cașcaval, unde sunt sigură că vom fi plăcut surprinși să încercăm parmezanul și mozzarela fabricată în Moldova.
- Daniela Drumul Fructelor este o campanie de promovare a consumului de fructe autohtone de sezon. O inițiativă pe care am lansat-o în primăvară și dorim să o repetăm de la an la an. Aceasta constă într-o serie de vizite la gospodăriile țărănești și întreprinderile agricole din țară, pentru a aduce la cunoștința consumatorilor principalii producători de fructe din Moldova, oferind o serie de materiale informaționale legate de dezvoltarea unor afaceri de succes în domeniul agricol. Tot în cadrul acestei campanii, vizitatorii care se înregistrează în prealabil, au posibilitatea unică de a culege fructe proaspete chiar din livezile sau plantațiile fermierilor, având și ocazia de a le procura la un preț mai avantajos.
- Daniela Se observă o creștere și asta nu poate decât să bucure, mai ales în industria textilă și vinicolă. Deși, la acest capitol, nu înțeleg de ce nu se investesc bani și în alte industrii. Chiar îmi pare rău că sunt lăsate la o parte, dar nu-i nimic, încercăm noi prin intermediul proiectului Madein.md să-i promovăm și pe restul. (zâmbește)
- Daniela Există producători cu prețuri exagerate și există producători cu prețuri normale, competitive. Mai mult ca atât, există produse pentru care se merită de plătit mai mult, pentru că sunt cu adevărat mai calitative. Există alegere și asta e cel mai important, după părerea mea. Noi nu încercăm să forțăm pe nimeni să consume produse autohtone, noi doar prezentăm varietatea disponibilă și lăsăm oamenii de sine stătător să-și facă alegerea.
- Daniela Foarte simplu, să consume cât mai multe produse autohtone. Unde va fi cerere, va fi și ofertă.(zâmbește)