Ziua ei este programată pe secunde, asta pentru că vrea să le reușească pe toate. Pe scurt: activează în domeniul cifrelor, deține un blog pentru femei, promovează modul sănătos de viață și nu are limită la scris… în sensul bun al cuvântului. Vezi care sunt planurile Danielei pentru viitor, de ce n-ar putea alege între cifre și litere și cum reușește să-și diversifice activitățile!
Economie și blogging. Litere și cifre. De ce ai ales aceste două domenii total diferite?
M-am născut cu orientare spre cuvântul artistic. În ce privește economia, aș spune că a fost o întâmplare, o alegere aparent deloc gândită, dar cred că a fost cea mai bună decizie care am luat-o în viață. Am mai spus în alte interviuri că economia reușește să mă echilibreze perfect, iar un om de artă, crede-mă, are nevoie de o doză de cifre și rațiune pentru a se simți normal.
Blogging-ul a început mult mai târziu. În anul 2009 mi-am făcut blogul de poezie, apoi cel de economie, iar blogul care mă preocupă acum este Ladylike, care e lansat de circa 2 ani. Îmi place că blogul pentru femei îmi permite să vorbesc în limba în care comunic zi de zi, nici filozofică, nici încărcată de cifre și interpretări economice.
Economia, versurile și blogging-ul, toate împreună, mă fac să mă simt completă.
Cu ce e mai bună o femeie care se pricepe și în cifre, și în litere?
În primul rând, beneficiul este că o astfel de femeie are un vocabular suficient de bogat încât să vorbească despre ceea ce are în cap și poate să se exprime clar și explicit. De asemenea, o astfel de femeie reușește să combine utilul cu frumosul, raționalul cu emoțiile și simțul practic cu cel estetic. Și nu în cele din urmă, o astfel de femeie poate fi independentă din punct de vedere financiar, pentru că are surse de venit diversificate. Important e să-ți valorifici talentele și să nu te oprești să-ți dorești mai mult de la tine.
Cum, când și de ce ți-a venit ideea de a lansa un blog?
Dacă vorbim despre blogul Ladylike, atunci ideea mi-a venit așa, într-o doară, și s-a manifestat foarte timid și stângace la început. Ulterior, au venit colaborările, parteneriatele, invitațiile la evenimente, crearea de proprii evenimente și m-a luat valul și dorința de a aduce un conținut tot mai bun și mai bun.
Blogul îți aduce doar satisfacție sau și bani?
Cele mai multe colaborări îmi aduc beneficii, inclusiv financiare, vestimentare, de câștig de imagine. Aspectul ce ține de satisfacție și emoții pozitive este însă un criteriu foarte important atunci când inițiez vreun proiect sau accept o ofertă de colaborare.
De unde te inspiri atunci când faci o postare pe blog?
Postările mele publicitare sunt de obicei o relatare a propriei experiențe – de a purta o haină, de a încerca un ruj sau rimel, de a constata rezultatele unui produs/proceduri de îngrijire a tenului, de a recomanda o rețetă de gătit sau un local bun. Aici e și farmecul promovării pe bloguri – citești recomandările unui om care a încercat și știe despre ce vorbește.
Vorbesc femeilor despre subiecte actuale, care prezintă interes, generează discuții și păreri contradictorii. La moment, Ladylike se manifestă ca un blog de promovare a produselor și serviciilor create și gândite pentru femei, dar îmi doresc să-i adaug mai multă emoție. Totuși, nu vreau să fie o „copie” a blogului meu de versuri și monologuri sentimentale – acolo sunt întrebările existențiale, sufletul și valorile, pe Ladylike – este mai mult latura pragmatică a vieții de femeie.
Mai lucrezi undeva?
Lucrez într-o instituție publică, unde activez într-o secție de analiză. Colaborez de asemenea cu două site-uri financiare, pe partea de analize economice. Și în rest, sunt preocupată de blogging și tot ce presupune a fi blogger – participare la evenimente, organizarea propriilor evenimente, sesiuni foto, interviuri, negocieri de parteneriate, promovarea blogului etc.
Cum vrei să se transforme blogul tău peste 3-5 ani?
Visul fiecărui blogger (probabil) e să ajungă să facă bani din blogging. Pe lângă asta, eu îmi doresc să fac din blogul meu o platformă de promovare a propriului business, să-mi fiu propriul client și șef.
Cum reușești să-ți diversifici activitățile și să te împarți între blogging, serviciu și familie?
Nu am soț și copii, deci actuala situație familială nu este decât un avantaj pentru ritmul dinamic de viață pe care îl am acum. În rest, îmi place să fiu mereu ocupată și îmi plac oamenii pe care i-am cunoscut, cu care mă întâlnesc și am legat o relație specială datorită activității de blogging. În plus, cunosc mereu oameni noi, din diverse domenii și asta place. În momente de oboseală se întâmplă să zic că m-am săturat, dar ideea e că am muncit să ajung aici și exact asta mi-am dorit. A fi blogger nu e ușor. Mă bucur totuși că am reușit să mă remarc.
Cum decurge o zi din viața ta?
Ziua începe pe la 6.30 cu toaleta de dimineață. Mai în fiecare dimineață îmi spăl și aranjez părul. Când nu reușesc, fug la salon în pauza de masă. Părul super curat este una dintre obsesiile mele. Iau micul dejun de obicei la serviciu – cereale de ovăz, pregătite fără fierbere, cu apă și un pic de miere. Desigur beau și cafea. Ziua de muncă durează 8 ore. După care ajung fie acasă, fie la evenimente, fie la întâlniri cu amicele mele bloggerițe, cu alți prieteni sau cu parteneri, fie la sport/ salon de frumusețe. Când vin acasă, mă demachiez imediat. Iau cina în caz că nu am mâncat în oraș – îmi place să mănânc acasă și fac asta chiar și după ora 18.00. Consider că e mai important ce mănânci decât când mănânci. Nu trece o zi fără să scriu pentru blog, deși nu postez zilnic. De analize economice mă ocup mai mult în week-end, când mintea e mai limpede. Mă gândesc de cu seară în ce mă voi îmbrăca a doua zi și încerc să mă culc până la ora 22.00.
Care sunt trucurile care te ajută să te reinventezi, să arăți mereu bine?
Uneori arăți bine pur și simplu, fără prea mult efort. Alteori, orice n-ai face, e zadarnic. Și cred că asta vine din interior, de la starea de spirit, însă aici joacă un rol foarte important și calitatea somnului, precum și alimentația. Eu nu mănânc carne de 10 ani, ador legumele și fructele, cerealele și alunele, peștele și lactatele. Încerc să mă mișc cât se poate de mult, deși nu merg mereu la sală în mod regulat. Fac cure de detoxifiere din când în când.
Îmi place să experimentez cu produsele cosmetice, mai puțin cu cele de îngrijire a tenului – le aleg doar pe cele bio. Încerc diferite culori de ruj, stiluri vestimentare și modalități de aranjare a părului. Parfumurile reușesc să-mi dea o stare de spirit aparte, la fel și cremele de corp. O femeie trebuie să fie încrezută în sine, iar toate aceste detalii ca pielea fină, parfumul care îl simte pe ea, lenjeria de calitate, părul curat, manichiura îngrijită, pedichiura făcută, o haină ce îi pune în valoare silueta, o pereche de cercei ce fac un contrast bun cu fața, toate contează ca ea să arate bine și să se simtă bine!
Știu că ești vegetariană de peste 10 ani. De ce și cât de greu ți-a fost?
Am renunțat treptat la consumul de carne până deja uitasem când am mâncat-o ultima dată. Nu mi-a fost greu, nu m-am impus să fac asta, s-a întâmplat în mod natural. Totul începuse de la ideea de a mânca mai sănătos.
Ce proiecte de promovare a vegetarianismului vrei să dezvolți?
Am lansat pentru prima dată în Moldova campania Meatless Friday, în cadrul căreia organizez masterclass-uri gastronomice cu ajutorul unui chef profesionist, unde se gătește fără carne. Pe viitor îmi doresc să inițiez și alt tip de evenimente de promovare a vegetarianismului decât masterclass-urile gastronomice, dar timpul va arăta când va fi momentul potrivit pentru organizarea lor. Deocamdată, mizez pe susținerea agenților economici care s-au alăturat campaniei, dar îmi doresc să câștig un proiect și să reușesc să promovez conceptul de “Vinerea fără carne” mai intens.
Unde te vezi peste 10 ani?
Mi-aș dori să am 4 copii, o familie frumoasă și unită, un business bun și toate acestea, sper și visez să se întâmple acasă, în Moldova.
Dulce sau sărat – nici una nu se acceptă când ții dietă, dar mai degrabă aș ronțăi niște alune în ciocolată decât alune sărate
Ceai sau cafea – cafea, cafea, cafea, cafea și când îmi amintesc că a fost prea multă cafea, beau un ceai
Apus sau răsărit – apusul, pentru că te predispune spre creație și meditație
Cifre sau litere – e ca și cum ar trebui să aleg să zbor cu aripa stângă sau cu cea dreaptă
Sushi sau salată – important e să fie fără maioneză
Blonzi sau bruneți – inima nu face diferența
Tanga sau chiloței obișnuiți – depinde când și unde, dar mai ales cu ce îi acopăr
Pantofi cu toc sau adidași – de alergat se poate și pe tocuri (râde)
Cea mai sexy parte a corpului – fesele și… clavicula
Pentru a fi fericită, nu-mi ajunge – un gram de noroc și ceva mai mult tupeu
Nu pot nicidecum… să iert și să uit. Iert, dar nu uit și pot chiar să și aduc aminte…
Ultima dată, am plâns… până când va fi publicat interviul, sunt sigură că voi plânge din nou, pentru că plâng destul de des. Și totuși, ultima dată am plâns aseară, când am privit o scenă dintr-un film în care s-a născut un copil…
Cel mai tare cadou pe care mi l-a făcut soarta… e că m-a născut femeie…