Dacă intri în magazinul ei, rămâi impresionată de modelele neobișnuite, de îndrăzneala de a combină culorile, de sortiment și de faptul că poți fi chiar tu designerul ÎNCĂLȚĂRILOR tale. Irina Calancea vorbește cu atâta ardoare despre pantofi că rămâi fascinată: ” pantofii nu sunt doar niște încălțări, ei vorbesc despre tine, despre gusturile tale, despre dragostea de sine și despre multe altele…”
Frumosul poate fi găsit în orice, dacă pui suflet în ceea ce faci
Este omul care a demonstrat ce putere are internetul. Și-a pornit afacerea de la comercializarea pantofilor pe rețelele de socializare.
”Am plasat modele de încălțăminte pe o rețea de socializare, rezultatele nu au întârziat să apară. Cu timpul comenzile au crescut și am hotărât să deschid un magazin. Este mult mai comod pentru clientele mele să vadă calitatea, modelul și este mult mai ușor să facem designul încălțărilor împreună.”, povestește Irina Calancea.
Afacerile se fac nu doar cu mulți bani
Este omul care a început o afacere fără capital și fară susținere financiară.
”Copilăria mea este marcată de foarte multe lipsuri. Aceasta m-a determinat să lupt pentru visul meu, să fiu perseverentă și să nu renunț la gândul că pot obține ceea ce îmi doresc”, își amintește cu tristețe Irina Calancea. A făcut specializarea în design vestimentar, apoi facultatea de Finanțe și Asigurări la Academia de Studii Economice. Chiar dacă viața i-a mai rezervat surprize neplăcute ulterior (un divorț), este la fel de calmă, deschisă și comunicabilă, iar încrederea într-un viitor mai bun, nu a părăsit-o. Cucerește lumea afacerilor prin ambiție și foarte multă muncă.
”De la o vârstă fragedă am început să muncesc. Am fost și croitor, și angent de turism, și brocker în asigurări, croitor și designer de pantofi. Am fost nevoită să mă întrețin, să plătesc contractul la universitate și să reduc din cheltuielile familiei. Familia mea este mama și o soră geamănă care au depus și ele efort pentru a depăși neajunsurile copilăriei noastre.”
Designul încălțărilor înseamnă comod, stilat și personalizat
Clenții care o cunosc, știu că pentru ea calitatea contează. Produsul final trece mai multe vămi: materia primă este adusă din Italia, iar încălțămintea se produce în România.
”O comandă durează cel mult 10 zile, de obicei, la începutul sezonului, când am foarte multe comenzi. Convenim modelul, pielea, culorea cu clienta, apoi mă strădui ca în scurt timp să îi aduc produsul. Ceea ce contează foarte mult pentru mine, este ca deținătoarea încălțărilor să fie foarte mulțumită. Să nu o incomodeze în primul rând, să corespundă formei piciorului ei, astfel, pot bucura unele persoane care au mici imperfecțiuni la picioare, dar vor să poarte modele frumoase și în același timp comode.”
Culorile oferă viață ținutei
Optează și recomandă culorile vii pentru încălțări și evită culoarea neagră. ”Jocul de culori bucură ochiul, iar în cazul pantofilor, atrage multe priviri. O femeie trebuie să atragă prin multe, iar încălțămintea poate fi nu numai o necesitate, ci și o piesă a stilului personal. Pentru sezonul toamnă-iarnă recomand culorile (coral, verde, fuxia) neon, albastru electric sau cu imprimeuri (șarpe, leopard, zebră sau ziar), tocurile (evazate, curbate). Extravagantul este la mare căutare.”
Personalizarea conferă satisfacție
Îți oferă posibilitatea să alegi modelul și culoarea pantofilor, dar visează la mai mult, în acest sezon vrea să lanseze o linie de încălțăminte unicat. Crede că astfel, clientele vor fi încântate de ideea că în toată Moldova nu există o a doua pereche de pantofi la fel ca a ei.
Obsesia pentru pantofi a dispărut odată cu producerea lor
Înainte de a comercializa pantofi era extrem de pasionată de încălțăminte și genți. ”De când îi am, interesul a dispărut. Știu că oricând pot să am pantofii pe care mi-i doresc.”
Dăruiește încălțămintea de care se plictisește și are până la 20 de perechi în garderoba sa.
Text: Snejana Țugui