Alimente pe care să le incluzi în dietă pe timp de vară

Vara este acea perioada din an în care te poți bucura din plin de beneficiile unei diete sănătoase, deoarece meniul abundă în fructe și legume proaspete, bogate în substanțe nutritive. Pe lângă practicarea sportului și a exercițiilor fizice, adoptarea dietei sănătoase te ajută să slăbești, să îți menții greutatea și să adopți obiceiurile unui stil sănătos de viață.

separator

Porumbul

Știai că doi antioxidanți din porumbul dulce și proaspăt – luteină și zeaxantina – pot acționa precum niște ochelari de soare naturali? Specialișțîi spun că acești antioxidanți ajută la formarea pigmenților maculari care filtrează o parte din razele dăunătoare al soarelui. Tot acești antioxidanți ajută la reducerea riscului de degenerescență maculară legată de vârstă, principala cauza a orbirii la persoanele de peste 60 de ani.

Pepenele verde

Atunci când îți menții corpul hidratat, îți menții și memoria în perfectă stare, cât și dispoziția stabilă. De asemenea, pepenele verde te ajută să îți răcorești corpul (prin transpirație) în lunile de vara. Vestea bună este că apă de care ai nevoie nu e doar în formă lichidă: o poți și mânca. Pe lângă faptul că aduce un plus de licopen care îți protejează pielea, pepenele verde este alcătuit în proporție de 92% din apă. Un alt bonus: cercetările arată că atunci când consumăm alimente care au un conținut ridicat de apă, acesta ne ajută să ne simțim mai plini, cu mai puține calorii.

Zmeura

Micile fructe sunt o sursă excelență de fibre – dintre care unele sunt solubile, sub formă de pectină, care ajută la scăderea colesterolului. O cană de zmeură are 8 grame de fibre, iar un studiu publicat în „Journal of Nutrition” sugerează că, mâncând mai multe fibre alimentare, acestea previn acumularea de kilograme și chiar încurajează scăderea în greutate.

Afinele

Afinele proaspete, culese direct cu mâna ta sau cumpărate de la producătorii locali reprezintă un răsfăț special. Antioxidanțîi din afine te ajută să ții la distanță oboseală musculară, prin faptul că reușesc să „curețe” radicalii liberi din organism.

Dovleceii

Cunoscuți în unele zone și sub denumirea de „zucchini”, acești dovlecei conțîn o fibră alimentară numită pectină, care este legată de menținerea sănătății inimii și de scăderea colesterolului din sânge.

Roșiile

Nu încape îndoială că loțiunile și cremele cu factor de protecție solară ar trebui să fie prima linie de apărare împotriva razelor soarelui, îndeosebi pe perioada verii. Însă puțină lume știe că, mâncând roșii, avem parte de o protecție în plus. Consumând mai mult licopen, un carotenoid care da culoare roșiilor, ne poate proteja pielea de arsurile solare. Un studiu a arătat că participanții care au fost expuși la razele ultraviolete au avut o suprafață înroșită a pielii cu 50% mai redusă după ce au mâncat 2 linguri și jumătate de pastă de tomate (sau au băut aproape 2 căni de suc de morcovi zilnic), pe lângă dietă lor obișnuită, timp de 10 până la 12 săptămâni. Cu toate acestea, suplimentele alimentare sintetice nu au fost la fel de eficiente precum produsele obținute din legume proaspete.

Țelina și feniculul

Ți s-a întâmplat să simți că ești balonat, că anumite zone ale corpului sunt mai umflate decât în mod normal? Medicii nutriționiști recomandă țelină și feniculul, care acționează că substanțe diuretice, ajutându-te să elimini excesul de apă, fără să provoace deshidratarea. Explicația este simplă: ingredientele din aceste două legume stimulează rinichii, determinându-i să elimine „deșeurile” și excesul de lichide din corp, care creează acea senzație de balonare, de abdomen umflat.

sursa

alte Articole interesante