Un camion cu circa 20 de tone de prune moldovenești a ajuns în Italia. Despre aceasta a anunțat Asociația Moldova Fruct.
Fructele au fost exportate cu un camion, iar prunele au fost aranjate în lădițe a câte 10 kg fiecare.
„Contactul cu importatorul l-am stabilit cu ajutorul Asociației Moldova Fruct. Am transmis oferta noastră de prune și a fost acceptată. Din start am fost întrebați dacă deținem certificat GlobalG.A.P. și produs calitativ, cu fermitatea necesară și dacă se încadrează în normele maximale de reziduuri. Noi am prezentat rezultatele de laborator și am demonstrat că putem furniza prune de calitate. Am reușit să livrăm primul camion de prune și am avut solicitare de a mai livra alte 20 tone care la sfârșitul săptămânii vor ajunge în Italia”, a relatat Diana Vlasiuc, manager dezvoltare în cadrul Agarista Agricola SRL.
Importatorul Italian este mulțumit de calitatea fructelor recepționate și este interesat să viziteze producătorii de fructe din Moldova într-o misiune. Cumpărătorul spune că ar fi interesat și de cireșe moldovenești pentru sezonul următor.
„Anul acesta facem câteva achiziții de probă, este vorba de câteva camioane cu prune, din anul următor am dori să lucrăm cu producătorii moldoveni în bază de program”, a spus importatorul Italian.
Comerciantul deține o piață agricolă și un magazin în care vinde fructe și legume. Intenționează să achiziționeze volume mici de fructe, dar dorește să aibă livrări stabile cu calitate garantată, inclusiv din Moldova.
Compania exportatoare are experiență de comercializare a fructelor pe piața UE după ce în sezonul trecut a vândut 200 tone de prune în Germania.
„Pentru Germania noi suntem o alternativă în perioada în care ei nu au de unde acoperi cererea. Încercăm să gândim strategic și să creăm relații cu cumpărători din diferite țări. Avem un produs calitativ și putem face față cerințelor de pe diferite piețe. Anul acesta am livrat un camion de prune în Germania. Din luna octombrie încep de fapt vânzările de prune din frigider, în baza prețului vom decide unde comercializăm”, menționează Diana Vlasiuc.